inhouden 535d e60
inhouden 535d e60
ik heb gister een 535d uit 2005 aangeschaft rijdt super alleen op de terugweg een paar keer de kickdown gebruikt en dan merk ik dat hij sporadisch inhoud (geen fout melding) toeren opbouwen bij het gasgeven wil wel maar vooruit komen helaas niet zodanig bij rustig gasgeven wel nou heb ik de verkoper gelijk gebeld en die gaf aan dat hij dat nooit heeft gehad maar hij wist mij wel te vertellen hoe ik deze euvel kon oplossen
hij vertelde mij om de wagen uit te zetten en de deur te vergrendelen en gelijk weer ontgrendelen en starten en zo waar dit hielp wel vandaag kwam het probleem weer opduiken vandaar mijn vraag hier of iemand ooit deze euvel heeft gehad of een oorzaak kent

Re: inhouden 535d e60
Wel super rijden doet hij dus niet.
lol, wat een oplossing. Dit moet je niet acepteren en teruggaan. Laat hem uitlezen door de verkoper. Een 535d is complexer dan de andere diesels, met een groter potentieel aan problemen.
ik hoop dat je een goede garantie afspraak hebt.
lol, wat een oplossing. Dit moet je niet acepteren en teruggaan. Laat hem uitlezen door de verkoper. Een 535d is complexer dan de andere diesels, met een groter potentieel aan problemen.
ik hoop dat je een goede garantie afspraak hebt.
525d E61 2007 pre-LCI
Volgens mij is dit gewoon je roetfilter die aan het regenereren is, dan is tijdelijk even niet al het vermogen paraat. Doet hij ongeveer iedere 1.000 km. Op zich wel vreemd alleen dat verkoper aangeeft dat hij dit nog nooit heeft gehad.
Maar zou ook iets meer deze kant op kunnen zijn:
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=43465.0
Maar zou ook iets meer deze kant op kunnen zijn:
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=43465.0
Laatst gewijzigd door Mooggie op 25 jan 2014, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
als die om de 1000 km gaat regenereren is volgens mij je roetfilter wel op zen einde?
Nee dit is heel normaal, vaak merk je niet eens dat ie regenereert.craen schreef:als die om de 1000 km gaat regenereren is volgens mij je roetfilter wel op zen einde?
Om zeker te zijn van regeneratie cyclus >> uitlezen.
@ mrzwart9: uit(laten)lezen en vacuumslangen controle

Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
zit er dan zoveel verschil tussen een 525d en een 535d in verband met regenereren? ik rij zelf met een 525d en ik hoor wel als die aan het regenereren is (een zware uitlaat toon)
Als de motor wel op toeren komt maar de auto niet versneld zou ik in eerste instantie niet denken aan bijvoorbeeld de (in dit geval de kleine) turbo. Ik zou denken dat het je versnellingsbak is. Zeker als je aangeeft dat hij wel versnelt als je weinig gas geeft. Het lijkt dan of hij problemen heeft met de koppelomvormer? Ik neem aan dat je een automaat hebt?
Ervan uitgaande dat je een automaat hebt: heb je al de fabrieksreset op je automaat al uitgeprobeerd? Ik heb deze tip hier op het forum gevonden. Als dat niet helpt zou ik denk ik de versnellingsbakolie laten verversen (en laat hem dan gelijk flushen). Ik heb sinds een week ook een 535DA en heb direct in de eerste week de bak gereset en olie laten verversen. De bak schakelt duidelijk beter hierna. Sowieso is het naar mij mening verstandig om olie van tijd tot tijd te verversen ...
Ervan uitgaande dat je een automaat hebt: heb je al de fabrieksreset op je automaat al uitgeprobeerd? Ik heb deze tip hier op het forum gevonden. Als dat niet helpt zou ik denk ik de versnellingsbakolie laten verversen (en laat hem dan gelijk flushen). Ik heb sinds een week ook een 535DA en heb direct in de eerste week de bak gereset en olie laten verversen. De bak schakelt duidelijk beter hierna. Sowieso is het naar mij mening verstandig om olie van tijd tot tijd te verversen ...
F31 320DA en E88 120i cabrio
Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de reacties ik vind het alleen raar dat het probleem zich na paar keer de kickdown gebruikt te hebben zich voordoet dus niet bij een rustige rijstijl regenereren zou het dan niet kunnen zijn omdat niet afhankelijk is van de rijstijl neem ik aan en versnellingsbak zou kunnen maar die is pas geleden geflushed ik zal nog de reset proberen en anders toch uitlezen
Ik hou jullie op de hoogte
Ik hou jullie op de hoogte
- lekkerwijf1
+1 tom, ikzelf denk aan een luchtmassater
-
Je geeft aan dat je bij gebruik van de kickdown wel meer toeren gaat draaien, maar niet versneld.
Dat zou dus betekenen dat er slip optreedt in je versnellingsbak. Dat ga je niet oplossen met flushen oid.
Dat zou dus betekenen dat er slip optreedt in je versnellingsbak. Dat ga je niet oplossen met flushen oid.
In dat geval is de koppelomvormer aan vervanger toe?streamline schreef:Je geeft aan dat je bij gebruik van de kickdown wel meer toeren gaat draaien, maar niet versneld.
- lekkerwijf1
@ wing ik weet bijna wel zeker dat je gelijk hebt
IK heb over de zin van streamline heen gelezen dat hij wel meer toeren draait maar niet versneld.
Dan ga ik inderdaad ook voor de koppelomvormer,
IK heb over de zin van streamline heen gelezen dat hij wel meer toeren draait maar niet versneld.
Dan ga ik inderdaad ook voor de koppelomvormer,
Maar klopt het dan ook als ik de auto opnieuw start dat de klacht dan weer weg is bij koppelomvormer zou je dat continu hebben of heb ik het mis
ik durf niet te zeggen hoe dit komt. Heb je de reset al geprobeerd? Een klusje van 35 seconden ... altijd de moeite waard om te kijken wat hij dan doet...
Als het wel je omvormer is en je rijdt er te lang mee door dan komt er op een gegeven moment teveel slijpsel in je versnellingsbak en mag die ook gereviseerd worden. Oppassen dus ...
Als het wel je omvormer is en je rijdt er te lang mee door dan komt er op een gegeven moment teveel slijpsel in je versnellingsbak en mag die ook gereviseerd worden. Oppassen dus ...