Om even door te borduren op de vraag van de topicstarter zonder nóg een topic hierover te moeten openen, stel ook ik hier maar mijn vraag
Een kerel in mijn omgeving biedt replica Styling 260 (M-)velgen aan welke origineel op de E90-serie geleverd werden.
De specs van de velgen zijn 18", 8,5j en ET40. De velgen zijn voorzien van Dunlop Sport 01 225/40R18 banden met nog ruim voldoende profiel. Door de 8,5j zijn de banden licht getrokken.
Nu ben ik reeds in contact met hem aangezien ik deze wielen wel erg vet vindt staan onder mijn E46 sedan uit '01, maar de 8,5j schrikt mij een beetje af.
Mijn auto is voorzien van OEM vering en schokdempers en kan dus best aardig veren op onregelmatige wegen en gematigde snelheid. Zal dit een probleem gaan worden vanwege mogelijk aanlopen, of is dit geen enkel probleem?
Gelukkig mocht ik van hem een band passen onder mijn auto. Als hij gewoon op de grond staat krijg ik het niet voor elkaar de auto in te veren waarbij het spatbord ook niet eens in de buurt komt van de band.
Hebben jullie nog advies of goede raad voor ik een miskoop doe (zal mij eerste set sportwielen zijn die ik koop namelijk)?