HELP! BMW 318d Stilgevallen
HELP! BMW 318d Stilgevallen
Tijdens het rijden is mijn wagen plots stilgevallen.
Naar aanleiding van een artikel hier hebben we de opvoerpomp gecontroleerd. Die bleek het nog te doen.
Ook kregen we nog diesel aan de dieselfilter. Dit hebben we getest door de leiding naar de dieselfilter los te koppelen.
Nu denken we dat het de nokkenassensor of krukassensor zou kunnen zijn.
Waar kunnen we deze beide vinden. En hoe weten we welke van de twee het kan zijn?
Wat zou het eventueel nog kunnen zijn? De batterij is nog oké. En hij start nog normaal, juist dat hij niet in gang schiet.
Naar aanleiding van een artikel hier hebben we de opvoerpomp gecontroleerd. Die bleek het nog te doen.
Ook kregen we nog diesel aan de dieselfilter. Dit hebben we getest door de leiding naar de dieselfilter los te koppelen.
Nu denken we dat het de nokkenassensor of krukassensor zou kunnen zijn.
Waar kunnen we deze beide vinden. En hoe weten we welke van de twee het kan zijn?
Wat zou het eventueel nog kunnen zijn? De batterij is nog oké. En hij start nog normaal, juist dat hij niet in gang schiet.
Re: HELP! BMW 318d Stilgevallen
Net een artikel gelezen in verband met sensoren op wagens.
http://www.autoweetjes.com/sensoren%20auto.html
Aan de hand van die uitleg zou ik veronderstellen dat het de nokkenaspositiesensor is aangezien er wel nog ontsteking is maar de motor niet aanslaat.
Maar ik zou graag wat feedback hiervan krijgen aangezien ik niet zomaar vanalles wil vervangen zonder dat de stukken kapot zijn.
http://www.autoweetjes.com/sensoren%20auto.html
Aan de hand van die uitleg zou ik veronderstellen dat het de nokkenaspositiesensor is aangezien er wel nog ontsteking is maar de motor niet aanslaat.
Maar ik zou graag wat feedback hiervan krijgen aangezien ik niet zomaar vanalles wil vervangen zonder dat de stukken kapot zijn.
Uitlezen....
En welk type 318D heb je? De 1951cc of de 1995cc?
En welk type 318D heb je? De 1951cc of de 1995cc?
Niet kunnen checken. Ik wou een nieuwe nokkenassensor aanschaffen dus heb ik een garage moeten bellen aangezien die sensor niet nieuw te vinden is online of bij auto-onderdelen handelaars, maar de garage waar ik belde zei dat dat onmogelijk hetgeen kon zijn wat er scheelde. Heb hem dus binnengestoken om te laten uitlezen. Ze gingen mij vandaag of morgen bellen om te laten weten wat er juist scheelt.
Volgens de garage is het de injectiepomp die kapot zou zijn. Totaalkost 1800€
Iemand enig idee of dit makkelijk te vervangen is? Is inlezen nadien nodig?
Iemand enig idee of dit makkelijk te vervangen is? Is inlezen nadien nodig?
Als je een 1951cc hebt dan is 1800,- wel stevig maar niet uitzonderlijk, de 1995 is een commonrail en die pomp kost een honderdje of 5..... De eerst is behoorlijk veel meer werk dan de tweede maar de pomp zelf is ook een stuk duurder.
Ik zou ff op de kenteken papieren kijken als ik je was
Ik zou ff op de kenteken papieren kijken als ik je was
Het is geen commonrail en dus de eerste van diegene die je genoemd hebt.
Ik vraag mij wel af of het echt nodig is om de gehele pomp te vervangen. Ik heb hier al het één en ander over gelezen en men is toch altijd bezig over de electronica van de pomp of de relays zelf eens te bekijken.
Weet iemand waar de relays van de hogedrukpomp/injectiepomp/mazoutpomp zich bevinden?
Zou nie graag 1800€ uitgeven als het dan aan de relay ligt van enkele euro's.
Ik vraag mij wel af of het echt nodig is om de gehele pomp te vervangen. Ik heb hier al het één en ander over gelezen en men is toch altijd bezig over de electronica van de pomp of de relays zelf eens te bekijken.
Weet iemand waar de relays van de hogedrukpomp/injectiepomp/mazoutpomp zich bevinden?
Zou nie graag 1800€ uitgeven als het dan aan de relay ligt van enkele euro's.
Als het een vp44 pomp is dan ligt het niet aan een paar relais van een paar euro. Ga er maar gerust van uit dat de pomp dan elektronisch EN mechanisch gereviseerd moet worden. Heb het bij 310.000 ook bij mijn auto gehad, maar was zo'n 400 euro minder kwijt. Dus even rondkijken kan je nog wel wat opleveren.
Zal inderdaad de VP44 zijn helaas....
Geen idee wat voor pomp het juist was maar het probleem is verholpen voor 1330Euro. Wat toch een 500euro goedkoper is dan eerst gedacht. Wel nog steeds veel geld. Hopelijk blijft ze een lange tijd goed.
Tenminste 180.000m! De meeste VP44's gaan vanaf die stand kapot namelijk
Even slikken en weer fijn door dieselen 
Er was nog een probleem nadat de pomp vervangen was. Ik had nog zowat vermogenverlies. Blijkbaar een electronische aansturing voor de turbo. Het leek hierop: http://www.ebay.co.uk/itm/TURBOCHARGER- ... 1101205682 Maar Ik heb wat verder gelezen en gezien dat dit iets is voor de egr klep ook te regelen.
Kan iemand uitleggen hoe dit precies in z'n werk gaat? En indien het ook werkt met de egr, dit dan ook even uitleggen?
Ben namelijk zeer benieuwd naar de werking.
Kan iemand uitleggen hoe dit precies in z'n werk gaat? En indien het ook werkt met de egr, dit dan ook even uitleggen?
Ben namelijk zeer benieuwd naar de werking.
Ik denk dat die vacuümklep de variabele geometrie in de turbo aanstuurt.
Kijk eens op de volgende link, daar wordt een en ander uitgelegd: http://www.bmwforums.info/guides-tos/10 ... -m57n.html
Die klep werkt op vacuüm en datzelfde vacuüm en dezelfde klep wordt ook gebruikt om de EGR klep te bedienen.
Kijk eens op de volgende link, daar wordt een en ander uitgelegd: http://www.bmwforums.info/guides-tos/10 ... -m57n.html
Die klep werkt op vacuüm en datzelfde vacuüm en dezelfde klep wordt ook gebruikt om de EGR klep te bedienen.
Achzo, bedankt, nu weet ik weer meer.