e46 loopt te rijk

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Martijn.Bmw

e46 loopt te rijk

Bericht door Martijn.Bmw » 22 jan 2014, 19:58

Beste forumleden,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Mijn 318i uit 1998 met m43 motor stinkt naar brandstof. Ook heeft hij vermogensverlies en zuipt op toeren en loopt hij stationair niet echt goed. Bij het uitlezen met de Bosch KTS gaf hij een foutcode op de lambdasonde bank1 signaal niet kloppend. Dat blijkt ook wel na waarde's uitlezen deze staat gewoon stil op een constant toerental pendelt hij niet. (geeft stationair 0,95v aan) Nu kan ik natuurlijk klakkeloos de lambdasensor vervangen maar daar zit het probleem denk ik niet in. Ik denk dat hij te veel brandstof inspuit door een verkeerd signaal van mijn luchtmassameter. Alleen het grote probleem is wat voor waarde's moet deze hebben? Stationair zegt hij 25kg/h, en een spanning van 1,9v. Maximaal meet ik 140kg/h bij 3,4v. Hij lijkt mij aardig hoog stationair, ik ben zelf automonteur alleen de juiste gegevens kan ik nergens vinden. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten, Martijn.

ghaas

Re: e46 loopt te rijk

Bericht door ghaas » 22 jan 2014, 22:43

Waarde weet ik niet, maar als je de lmm stekker los koppeld zou de motor beter moeten draaien bij een kapotte lmm, voor zo ver ik weet.....

Greetz ghaas
Edit:
misschien heb je iets aan de volgende link http://www.amtgarageforum.nl/bmw/3-seri ... 27160.html ?
Mijn Showroom
Mijn Voorstel Topic

Joostb

Bericht door Joostb » 22 jan 2014, 23:23

Ik dacht altijd wanneer de LMM waardes afgeeft buiten de tolleranties dat je een storingscode krijgt daarop?

Heb je geen klein lekje ergens daarna nog? Valse lucht?
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019

neville

Bericht door neville » 23 jan 2014, 16:55

misschien ook eens je vanos nakijken.

Martijn.Bmw

Bericht door Martijn.Bmw » 23 jan 2014, 19:15

Vanos heb ik helaas niet het is maar een 4 cilindertje haha. Ik denk dat het toch in mijn luchtmassameter zit. Ik heb er vandaag afgekoppeld mee gereden en dat ging al een stuk beter. @ghaas: Bedankt, in dat stukje wat ze schijven zie je dat bij de twee auto's waar ze het over hebben maximaal 330kg/h en 300kg/h word gemeten daar komt mijne lang niet aan. Ik ga op zoek naar een nieuwe orgineel, Had vandaag even de dealer gebeld €325,- vond ik toch een beetje prijzig even zoeken of het ergens goedkoper kan. Weet er iemand ook of de luchtmassameter ingeleerd moet worden?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”