xenon adaptief maken

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Bart70
Contacteer:

Re: xenon adaptief maken

Bericht door Bart70 » 07 jan 2014, 19:19

tom_il schreef:Tenzij je een fout gemaakt hebt met het VIN nummer moet hij adaptieve Xenon's hebben.

Kan je mijn vraag antwoorden :
Bewegen de lampen in het begin als je ze opzet ?
Is het niet zo dat dit niets zegt ? De koplampen worden toch automatisch in hoogte geregeld bij xenon, dit is dacht ik verplicht.

Volgens mij bewegen ze inderdaad wel voor zover ik me kan herinneren.

tom_il

Bericht door tom_il » 07 jan 2014, 19:32

Als ze bewegen in het begin dan is de adaptieve module waarschijnlijk ok daar deze dit ook aanstuurd. Dit wil daarom niet zeggen dat het idd adaptieve xenon's zijn. Soms kan de module stuk zijn en dan bewegen ze normaal ook niet meer omhoog en omlaag.
Bewegen doen ze idd allemaal in het begin ook de halogeens, alleen word de xenon ook automatisch in hoogte geregeld.

Best is uitlezen.
525d E61 2007 pre-LCI

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 07 jan 2014, 19:53

Oké , als ik het goed begrijp kun je dus met uitlezen zien of het er überhaupt op zit en of het wel of niet kapot is ?

Ander misschien stomme vraag, ik heb vorige week de Bluetooth module laten inbouwen ipv de cd wisselaar, toen heeft hij ook aan de server gehangen, kan het zijn dat er hierdoor iets mis is gegaan of zouden ze het dan allebei niet meer moeten doen ?

vato55

Bericht door vato55 » 07 jan 2014, 20:50

Bart70 schreef:Oké , als ik het goed begrijp kun je dus met uitlezen zien of het er überhaupt op zit en of het wel of niet kapot is ?

Ander misschien stomme vraag, ik heb vorige week de Bluetooth module laten inbouwen ipv de cd wisselaar, toen heeft hij ook aan de server gehangen, kan het zijn dat er hierdoor iets mis is gegaan of zouden ze het dan allebei niet meer moeten doen ?
Voor zover ik weet zijn het twee aparte dingen, dus ik snap het verhaal van de "ipv de cd wisselaar niet". Bij mij deden ze het beiden gewoon totdat mijn bluetooth module het begaf. Daarna deed mijn wisselaar het ook niet omdat ik mijn bluetooth module eruit had gehaald. Omdat de bekabeling "los" zit moet je er een kabeltje aan hangen zodat de electronica met elkaar in verbinding is, zo doet je wisselaar het wel weer is mij verteld. Heb het zelf nog niet kunnen testen :bang:
BMW 530D E60 (sold)
BMW 520D G30 Msport

tom_il

Bericht door tom_il » 07 jan 2014, 20:51

Bij een update van software gebreurt het soms dat modules de geeft geven. Garantie krijg je hier meestal niet op.

Bij het uitlezen kunnen naast foutmelding van het systeem ook het adaptief systeem getest worden en gecheckt worden of de modules erop zitten. Dit kan je eventueel zelf met behulp van de juiste kabel en software (INPA) .

Het is gewoon bullshit dat als het er vroeger opgezeten heeft het er nu niet meer hoeft op te zitten.
Je kan niet eenvoudig de adaptieve wisselen door normale (of andersom) zonder allerhande foutmedingen.
Het volledige systeem er uitgooien, wil ook zeggen de lichtmodule verwisselen en herbekabelen. Het is weliswaar niet onmogelijk, maar ZEER ZEER onwaarschijnlijk. Een garagist die dat beweert kent er niets van.
525d E61 2007 pre-LCI

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 07 jan 2014, 21:11

vato55 schreef:
Bart70 schreef:Oké , als ik het goed begrijp kun je dus met uitlezen zien of het er überhaupt op zit en of het wel of niet kapot is ?

Voor zover ik weet zijn het twee aparte dingen, dus ik snap het verhaal van de "ipv de cd wisselaar niet". Bij mij deden ze het beiden gewoon totdat mijn bluetooth module het begaf. Daarna deed mijn wisselaar het ook niet omdat ik mijn bluetooth module eruit had gehaald. Omdat de bekabeling "los" zit moet je er een kabeltje aan hangen zodat de electronica met elkaar in verbinding is, zo doet je wisselaar het wel weer is mij verteld. Heb het zelf nog niet kunnen testen :bang:
Ik bedoelde hiermee het feit dat de auto aan de server gehangen heeft een daardoor misschien een module kapot is gegaan of betreft het 1 module voor beide koplampen ( lijkt me het meest logisch maar ik heb er geen verstand van).

Heeft verder inderdaad niets met de wisselaar te maken.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 07 jan 2014, 21:13

tom_il schreef:Bij een update van software gebreurt het soms dat modules de geeft geven. Garantie krijg je hier meestal niet op.

Bij het uitlezen kunnen naast foutmelding van het systeem ook het adaptief systeem getest worden en gecheckt worden of de modules erop zitten. Dit kan je eventueel zelf met behulp van de juiste kabel en software (INPA) .

Het is gewoon bullshit dat als het er vroeger opgezeten heeft het er nu niet meer hoeft op te zitten.
Je kan niet eenvoudig de adaptieve wisselen door normale (of andersom) zonder allerhande foutmedingen.
Het volledige systeem er uitgooien, wil ook zeggen de lichtmodule verwisselen en herbekabelen. Het is weliswaar niet onmogelijk, maar ZEER ZEER onwaarschijnlijk. Een garagist die dat beweert kent er niets van.
Er is verder geen update aan de auto verricht omdat alles redelijk Punto date was al. Als de garagist blijft volhouden dan zoek ik wel even iemand die hem kan uitlezen, ik neem aan dat iedere BMW dealer dit zo gepiept heeft of misschien is er iemand op het forum bij mij in de buurt die het kan, nog beter natuurlijk.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 07 jan 2014, 21:17

Ik heb trouwens wel vanaf het begin de foutmelding, head-unit not installed correctly of programmed correctly, ben ik even kwijt.
Volgens de garagist kwam dit door de Bluetooth module, volgens het inbouwstation van de vervangende module door de navigatie computer.
Kan het soms zijn dat dit te maken heeft met de koplamp ?

P.s. Als jullie iemand van dit forum kennen bij mij uit de buurt dan lees ik dit graag even, uiteraard betaal ik er gewoon voor maar ik laat hem liever door een onafhankelijk iemand uitlezen.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 08 jan 2014, 12:49

Nou vervolg, werd net door garage gebeld, zit inderdaad adaptieve verlichting op, echter, alleen met de rechter bochten.

Nu komt mijn vraag natuurlijk, is dit gebruikelijk danwel komt dit vaker voor, alleen naar rechts, en, is het dan eventueel eenvoudig ook op de linker te maken of betekent dit twee nieuwe koplampen :s

gk5

Bericht door gk5 » 08 jan 2014, 16:31

Bij stilstaande auto lampen bewegen alleen naar rechts,bij het rijden naar links en rechts.Licht schakelaar in AUTO positie.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 08 jan 2014, 16:51

gk5 schreef:Bij stilstaande auto lampen bewegen alleen naar rechts,bij het rijden naar links en rechts.Licht schakelaar in AUTO positie.
Weet je dit zeker ? Dan miet ik even in het donker kijken tijdens het rijden of hij wel naar links gaat, volgens mij niet.

Is dit uit te lezen ?

gk5

Bericht door gk5 » 08 jan 2014, 17:15

Weet ik zeker.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 08 jan 2014, 17:19

Oké, dank hiervoor, ik ga het even testen vanavond.

DutchM5

Bericht door DutchM5 » 08 jan 2014, 19:50

Hallo

Ik las van je probleem maar het is inderdaad zo dat dat alleen werkt als je de verlichting op automatisch hebt staan.
heb je dat normaal wel ingesteld staan dan ?

Gr Erwin

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 08 jan 2014, 20:21

Ik hebt even getest en het werkt inderdaad nu naar beide kanten, ik heb de schakelaar inderdaad altijd op automaat staan. Wel heb ik het idee dat hij naar links maar een klein beetje mee draaid en naar rechts veel meer maar dat kan ik slecht zien hier.

Ik weet niet of zoiets met uitlezen te zien is maar ik breng wel een bezoek aan een andere garage.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”