Auto uit: licht blijft aan bij seinen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
XiBMW

Auto uit: licht blijft aan bij seinen

Bericht door XiBMW » 08 jan 2014, 00:07

Hallo iedereen!

Vandaag heb ik in mijn e46 facelift sedan (318i) angel eyes gebouwd. Dus ringen die je om de koplampen kan zetten. Na wat onderzoek, DIY's en uitleggen is het gelukt om de angel eyes in te bouwen. De angel eyes zijn aangesloten op de draadjes van de stadslichten. De stadslichten zitten er nog steeds in.

Alles doet het tot nu toe perfect, maar na wat proberen heb ik toch een 'fout' kunnen ontdekken. Als ik mijn auto uit heb staan, dus sleutel in positie 0 of eruit, en vervolgens sein met de hendel gaan ineens mijn dimlichten + stadslichten aan. Deze blijven ook aanstaan, zover ik weet. Als ik vervolgens weer 'sein' gebeurt er niks en blijft het licht aanstaan. Het gaat puur om de dimlichten+stadslichten+angeleyes. De grote lichten blijven namelijk uit.
De enige manier om dit licht weer uit te krijgen is door de lichtschakelaar op AAN te zetten en weer op UIT. Als de auto loopt of in het contact staat doet alles het weer naar wens. Toch zit deze 'fout' mij niet helemaal lekker en vroeg ik me af of dit hoort of hier iets aan te doen is.

Is er iemand die mij eventueel kan vertellen of dit daadwerkelijk een fout is, een instelling oid?

Alvast hartelijk bedankt!

mervin85

Re: Auto uit: licht blijft aan bij seinen

Bericht door mervin85 » 08 jan 2014, 01:07

Deze blijven een tijdje branden en gaan vervolgens vanzelf weer uit. Is een soort van leavinghome functie.

von jot

Re: Auto uit: licht blijft aan bij seinen

Bericht door von jot » 08 jan 2014, 06:59

Inderdaad de follow-me-home functie. Is helemaal normaal; branden tussen een halve en 1 minuut. Kan worden uitgezet met de juiste apparatuur ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”