Navigatie "upgraden"

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Bart70
Contacteer:

Re: Navigatie "upgraden"

Bericht door Bart70 » 04 jan 2014, 11:43

Ben gisteren in Beek en Donk geweest om een universele module te laten inbouwen waardoor ik met de iPhone 5s ook muziek kan streamen, hier heeft hij ook aannde server gehangen en bleek dat er geen updates nodig zijn behalve het navigatiesysteem, deze ga ik deze zomer laten vervangen en is de update ook niet meer van toepassing, dank boor de reakties

h2o

Bericht door h2o » 04 jan 2014, 12:12

Wat heb je laten inbouwen dan?
En bij wie heb je dat laten doen?
Heb de originele bluetooth er in zitten maar die werkt alleen met de telefoon in de middenconsole...

alvast bedankt :)
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 04 jan 2014, 13:36

Hoi h2o, ik heb dit bij BMW navigatie in Beek en Donk laten doen.
Het is een universele module die ipv de wisselaar is gezet maar kan ook als je geen wisselaar hebt volgens mij, moet je ze maar even mailen, ze waren bij mij zeer snel met reageren, even chassisnummer doorgeven en dan weten ze wat wel of niet kan. Met de BMW BT module kun je niet streamen, met deze wel, het is met een uurtje gepiept en je kunt er dus op wachten, kosten waren 545 euro maar werkt prima ! Nette gasten en goede service, ze kunnen ook het een en ander updaten indien nodig, ze hebben aansluiting op de BMW server, was bij mij niet nodig behalve voor de navigatie maar die laat ik deze zomer bij hun vervangen.
Als je even op Google zoekt kom je ze zo tegen.
Ik moet nu alleen nog op zoek naar een mooie steun voor de iPhone omdat er geen cradle voor de iPhone in mijn console zit.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 04 jan 2014, 13:40

Ik ging trouwens eerst voor een Dension systeem maar ze vertelden me meteen eerlijk dat deze niet zo goed is met streamen voor Bluetooth en dat ik dus beter deze universele kon laten inbouwen, qua kosten ook nog iets goedkoper.

BicerO3

Bericht door BicerO3 » 04 jan 2014, 15:10

Bart70 schreef:Ik ging trouwens eerst voor een Dension systeem maar ze vertelden me meteen eerlijk dat deze niet zo goed is met streamen voor Bluetooth en dat ik dus beter deze universele kon laten inbouwen, qua kosten ook nog iets goedkoper.
Poeh, dik 500 euro om alleen wat audio te kunnen streamen via de iPhone. Is er ook een optie om video via de iPhone te streamen of heb je daar niet naar gevraagt?
1. BMW E60 530D 231PK :///m: - 2. BMW F10 528i 245PK :///m:

tom_il

Bericht door tom_il » 04 jan 2014, 15:22

Mag ik zeggen dat het ZEER verwarend is om 3x de zelfde post te doen in verschillende topics. Op deze manier lopen de conversaties door elkaar. Is gewoon niet meer te volgen.

Ik heb even gaan opzoek naar die "universele" module wat een bizare naam is trouwens. Daar ik in de toekomst ook een dension wil laten inbouwen. Maar vind op de site van BMW navigatie Dension systemen terug en één FISCON bluetooth systeem terug : http://www.fiscon-mobile.eu/products/pr ... #functions vermoed dat het die laatste is.
Spijtig dat je blijkbaar geen USB poort erbij krijgt wat ik toch wel een vereiste vind.
525d E61 2007 pre-LCI

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 04 jan 2014, 15:41

Als je video wilt streamen dan kan dit niet hiermee volgens mij, niet naar gevraagd maar dan heb je sowieso een ander navigatiesysteem nodig, ik in ieder geval,,ik heb de business edition, deze ga ik upgraden en dan kan, afhankelijk van het systeem dat je kiest, ook video worden afgespeeld, of je dit dan kan streamen weet ik niet. Wat betreft USB, zie navigatie systeem.

Wat betreft zelfde onderwerp meerdere forums, excuus, maar dit forum is voor mij ook vrij nieuw en ik vond het netter om te reageren dan het onderwerp maar open te laten, ik kan het nu eenmaal niet verwijderen, als mensen zich hieraan storen, jammer, dat zegt meer over hun dan over mij.

tom_il

Bericht door tom_il » 04 jan 2014, 16:34

Bart70 schreef:Wat betreft zelfde onderwerp meerdere forums, excuus, maar dit forum is voor mij ook vrij nieuw en ik vond het netter om te reageren dan het onderwerp maar open te laten, ik kan het nu eenmaal niet verwijderen, als mensen zich hieraan storen, jammer, dat zegt meer over hun dan over mij.
Daarom dat je beter je vraag / probleem in één topic houd. Eventeel een nieuw apart topic openen.
Voor jezelf ook veel gemakkelijker zodat je niet alle topic's moet bij te houden waarin je gereageerd hebt.
Antwoorden krijg je evensnel zoniet sneller als je het overzichtelijk houd.

Moderators zijn hier spijtig genoeg zeer dun te vinden vandaar dat ik geageerd hebt.
Is absoluut niet persoonlijk bedoeld alleen een tip.
525d E61 2007 pre-LCI

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 04 jan 2014, 19:05

Ik snap het, alleen leek het mij beter om in een bestaand topic te reageren dan weer een nieuwe te openen , vandaar .

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”