Luchtmassameter

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
driesc

Re: Luchtmassameter

Bericht door driesc » 01 jan 2014, 22:26

die pomp blijft gewoon werken , maar krijgt wat minder volt en dat vind je bmw niet zo leuk , moest hij naar verloop van tijd steeds minder volt krijgen dan is de druk te laag en dan kun je niet meer rijden , je pomp zelf kan ook stukgaan als je vaak tot het laatste restje in je tank rijd , (iemand die ik ken tankte telkens maar 10-15 liter en reed met een 323i automaat :gek: )

er kan nog meer aan dat systeem schelen maar dit komt het meest voor , als het al voor komt...
khoop dat het iets oplost

prettig 2014 :gekdoen:

Grive

Bericht door Grive » 02 jan 2014, 21:02

Ik heb het relais gevonden. Klopt het dat er maar 2 relais zitten? Eentje van de hoofdunit en en een van de brandstofpomp. Dit las ik ergens op internet. Ik heb ook de BMW dealer gebeld en gevraagd of het klopt dat ik de juiste relais had en die konden dat bevestigen. Als ik de 2 relais verwissel met elkaar dan start de auto helemaal niet meer dus ik denk dat het relais werkt. Zou het niet iets met de lambdasensor kunnen zijn?

driesc

Bericht door driesc » 03 jan 2014, 00:25

Waren de relais gelijk van type? Dus identiek kleur vorm en gegevens. Volgens realoem schemaatje kon het zijn dat er meerdere zulke relais aanwezig zijn maar blijkbaar is dit niet zo en zo kun je die wisseltruk niet uitvoeren, meer hulp kan ik je niet bieden vanachter mijn schermpje
Ik weet dat die relais een bekend voorval is bij zowat Alle autoconstructeurs, hoeveel ze kost weet ik ook evenmin , realoem zegt 11$ maar ja of die gelijk hebben weet ik niet
Over lamda's heb ik niet veel kennis

Grive

Bericht door Grive » 04 jan 2014, 15:19

De relais waren niet dezelfde kleur. De een was groen en de andere blauw. De polen aan de onderkant zaten ook op verschillende plekken.

Driesc in ieder geval voor de hulp! Ik ga zelf nog even rondkijken of ik een oplossing kan vinden anders laat ik hem maar repareren!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”