Luchtmassameter
Luchtmassameter
Waar zit de luchtmassameter bij een 318i blok? En hoe kan je controleren of deze kapot is?
Mijn motormanagement lampje brandt en volgens de computer is het 'kortsluiting naar de plus bij het brandstofsysteem'
Dus ik dacht misschien ligt het aan de luchtmassameter.
Mijn motormanagement lampje brandt en volgens de computer is het 'kortsluiting naar de plus bij het brandstofsysteem'
Dus ik dacht misschien ligt het aan de luchtmassameter.
Re: Luchtmassameter
zit je met een n42 motor? dan is die lmm is bevestigd met 2 bouten op je luchtfilterbox
maar ik denk niet dat daar het probleem ligt
ik zou eerder denken aan de benzine pomp of iets dergelijks
maar ik denk niet dat daar het probleem ligt
ik zou eerder denken aan de benzine pomp of iets dergelijks
Hoe weet ik welk blok ik heb?
En als het de benzinepomp is dan zou ik toch niet meer kunnen rijden?
En als het de benzinepomp is dan zou ik toch niet meer kunnen rijden?
- albert318i
Sorry maar als je al niet weet waar de lmm zit,kan je er maar beter van afblijven en hem naar een garage brengen,en laat hem daar uilezen.
Ik heb hem laten uitlezen. Tot drie keer toe. En telkens is mij verteld dat een oude fout is. Dan resetten ze het systeem en na 10 minuten rijden brandt het lampje weer.
-
- Contacteer:
Je kan naar winpart.nl gaan, je nummerbord ingeven en dan krijg je automatisch je motorgegevens (als het goed is). Je kan ook naar een BMW dealer gaan en je gegevens opvragen.
Een klein beetje zelfinitiatief zou ook niet verkeerd zijn, maar goed.
Succes,
Mike
Een klein beetje zelfinitiatief zou ook niet verkeerd zijn, maar goed.
Succes,
Mike
Dan is het inderdaad geen oude fout.
Volgens winpart heb ik een M43 B19 motor.
Zou het misschien de de lambdasensor kunnen zijn, het kan toch niet de benzinepomp zijn want dan zou die toch geen benzine meer krijgen? Want als de lmm kapot zou zijn dan zou die toch ook niet goed stationair lopen? En dat doet die wel.

Volgens winpart heb ik een M43 B19 motor.
Zou het misschien de de lambdasensor kunnen zijn, het kan toch niet de benzinepomp zijn want dan zou die toch geen benzine meer krijgen? Want als de lmm kapot zou zijn dan zou die toch ook niet goed stationair lopen? En dat doet die wel.
Als er tot drie keer dezelfde fout uit rolt, zou ik eerst analyseren wat de fout is en daar actie op ondernemen. Ik zie overigens wel dat motortype niet meer genoemd wordt bji winparts, dus zou ik je adviseren je naar de BMW dealer te gaan. Ja heb je en nee kan je krijgen en kan je ze altijd nog (terecht) een big Fu*k YOU geven.
Ik weet niet welke site van winparts.nl jij gebruikt, maar ik zie daar gewoon M43 B19 staan bij de E46 318i. Maar dat terzijde.yltkdy schreef:Als er tot drie keer dezelfde fout uit rolt, zou ik eerst analyseren wat de fout is en daar actie op ondernemen. Ik zie overigens wel dat motortype niet meer genoemd wordt bji winparts, dus zou ik je adviseren je naar de BMW dealer te gaan. Ja heb je en nee kan je krijgen en kan je ze altijd nog (terecht) een big Fu*k YOU geven.
De foutcode die je krijgt wil wel eens een foute vertaling geven in universele uitleesapparatuur. Gezien je verhaal ga ik even uit van het feit dat je niet bij een BMW-dealer bent geweest om de fout te laten uitlezen. Verder gok ik er even op dat je code P0171 als foutmelding hebt gekregen.
Mocht bovenstaande juist zijn, dan heb je een probleem met valse lucht. Naar alle waarschijnlijkheid is er dan iets niet in orde in de carterventilatie, maar kan ook elke andere slang zijn die aan het inlaattraject vastzit. Oplossing is met starthulp/remmenreiniger diverse slangen in te sproeien en te luisteren of de motor hierop reageert.
Succes,
Rob
Hallo Rob,
Dank voor de behulpzame reactie. Ik heb met remreiniger het inlaatsysteem gevolgd maar de motor gaf nergens een reactie en bleef gewoon netjes stationair lopen. Dus ik denk dat dat in orde is.
Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?
Groet,
Luuk
Dank voor de behulpzame reactie. Ik heb met remreiniger het inlaatsysteem gevolgd maar de motor gaf nergens een reactie en bleef gewoon netjes stationair lopen. Dus ik denk dat dat in orde is.
Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?
Groet,
Luuk
Luuk mogelijk schakelt een relais het circuit in van je benzinepomp en ligt daar je probleem
Kun je er nog mee rijden of niet? Ik bedoel dan kan je er minstens 5km mee rijden ofzo
Leg eens je contact aan en controleer of je de benzine pomp hoort aanslaan en terug uitgaan
Als dat nog het geval is (zoals het hoort )
kun je best die relais gaan opsporen en vervangen , die geeft mogelijks een slecht contact
Kun je er nog mee rijden of niet? Ik bedoel dan kan je er minstens 5km mee rijden ofzo
Leg eens je contact aan en controleer of je de benzine pomp hoort aanslaan en terug uitgaan
kun je best die relais gaan opsporen en vervangen , die geeft mogelijks een slecht contact
Laatst gewijzigd door driesc op 29 dec 2013, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Aangenomen dat er geen luchtlekkage is, kun je nog kijken of de carterventilatie goed werkt. Dit kun je doen door bij stationair toerental de olievuldop los te draaien (voorzichtig) en een beetje open te zetten. Als er veel kracht nodig is om het deksel op te tillen of als er veel druk naar buitenkomt, dan is je carterventilatie niet goed.
Anders ben je toch het haasje met een nieuwe LMM. Maar dan zou ik eerst een goede garage alle waardes die daarmee samenhangen laten bekijken.
Succes,
Rob
Anders ben je toch het haasje met een nieuwe LMM. Maar dan zou ik eerst een goede garage alle waardes die daarmee samenhangen laten bekijken.
Succes,
Rob
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=25
ben zelf eens gaan zoeken naar die relais en kheb het gevonden, al was het even zoeken. nr. 03 is de relais waar ik over sprak, zit volgens de tekening ergens vooraan? al dacht ik dat die in je koffer zouden moeten zitten ,witgroene kleur zou hij moeten hebben volgens de website
als die relais verslijt begint die meer en meer vonken te trekken , en dat word volgens mij gedetecteerd.
zoals je op de tekening ziet word DATZELFDE type relais (kijk maar naar het onderdeelnummer) ook gebruikt voor andere functies , neem bv die vn je airco eruit (nr. 01) en steek hem op positie van relais nr. 03, Steek je relais van de brandstofpomp wel niet op de plek van de airco , om evt. geen andere systeem te verwarren en een nieuwe foutcode te krijgen (tip Markeer de relais zodat je ze achteraf nog uit elkaar kan houden!)
kijk of je motorlampje nog brand na het starten en als dat evt nog niet weg is moet je de foutcodes misschien even resetten , iemand hier zal wel weten hoe je dat doet
Succes
ben zelf eens gaan zoeken naar die relais en kheb het gevonden, al was het even zoeken. nr. 03 is de relais waar ik over sprak, zit volgens de tekening ergens vooraan? al dacht ik dat die in je koffer zouden moeten zitten ,witgroene kleur zou hij moeten hebben volgens de website
als die relais verslijt begint die meer en meer vonken te trekken , en dat word volgens mij gedetecteerd.
zoals je op de tekening ziet word DATZELFDE type relais (kijk maar naar het onderdeelnummer) ook gebruikt voor andere functies , neem bv die vn je airco eruit (nr. 01) en steek hem op positie van relais nr. 03, Steek je relais van de brandstofpomp wel niet op de plek van de airco , om evt. geen andere systeem te verwarren en een nieuwe foutcode te krijgen (tip Markeer de relais zodat je ze achteraf nog uit elkaar kan houden!)
kijk of je motorlampje nog brand na het starten en als dat evt nog niet weg is moet je de foutcodes misschien even resetten , iemand hier zal wel weten hoe je dat doet
Succes

Hallo driesc,driesc schreef:Luuk mogelijk schakelt een relais het circuit in van je benzinepomp en ligt daar je probleem
Ik kan gewoon rijden met de auto, als het relais kapot zou zijn zou de auto dan stotteren of iets dergelijks?
Helaas kan ik niet concluderen of de brandstofpomp aanslaat of niet omdat ik niet weet welk geluid deze geeft.
Ik zal binnenkort het relais controleren eerst even het nieuwjaar vieren

Bedankt voor de reactie en gelukkig nieuwjaar Driesc!
Hallo Rob,rob75 schreef:Aangenomen dat er geen luchtlekkage is, kun je nog kijken of de carterventilatie goed werkt. Dit kun je doen door bij stationair toerental de olievuldop los te draaien (voorzichtig) en een beetje open te zetten. Als er veel kracht nodig is om het deksel op te tillen of als er veel druk naar buitenkomt, dan is je carterventilatie niet goed.
Succes,
Rob
Ik heb gedaan wat je zei en de dop zuigt een beetje aan als ik hem eraf wil halen als de auto stationair loopt. Maar ik heb niet heel veel kracht nodig om de dop eraf te halen, neem aan twee keer het gewicht van de dop, zoveel onderdruk.
Is dit normaal of hoort er helemaal geen onderdruk of bovendruk op de dop te staan?
Jij ook gelukkig nieuwjaar en bedankt voor de reactie!
Luuk