OPGELOST stoelbediening - het mysterie van de gedraaide knop

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Noud

OPGELOST stoelbediening - het mysterie van de gedraaide knop

Bericht door Noud » 23 dec 2013, 14:48

Kerstvakantie en dus tijd om lekker te prutsen aan de BMW….

Mijn dochter klaagde dat de passagierstoel niet in de hoogte verstelbaar is. Het gaat om elektrisch verstelbare stoelen met geheugen voor de bestuurderskant. Even controleren en toen zag ik dat de knop voor vooruit/achteruit/omhoog/omlaag rechts anders gemonteerd zit dat links. Nooit eerder opgevallen. Afijn, naar voor en achter gaat prima, maar omhoog en omlaag zit er niet in.

Afbeelding

Als ik de knop eraf haal lukt het wel om omhoog en omlaag te gaan.

Als je dit vergelijkt met de linkerkant, dan valt op dat dezelfde knop 90 graden gedraaid zit. Links functioneert alles prima.

Afbeelding

Hoe zit dat bij de andere lezers van dit forum? Iemand een tip om de boel rechts weer in orde te maken?

Alvast bedankt,
Noud
Laatst gewijzigd door Noud op 24 dec 2013, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

koertplert
Berichten: 244
Lid geworden op: 29 sep 2008, 12:41
Locatie: Rijswijk

Re: stoelbediening - het mysterie van de gedraaide knop

Bericht door koertplert » 23 dec 2013, 14:54

Kap eraf halen en kijken wat er aan te hand is met de schakelaar.

Gebruikersavatar
lekkerwijf1
Berichten: 1217
Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
Locatie: Ommen

Re: stoelbediening - het mysterie van de gedraaide knop

Bericht door lekkerwijf1 » 23 dec 2013, 19:57

Stelt niet veel voor,
Kap eraf halen en de bediening loschroeven. en alles herstellen.
Voorbeeld heb je van de andere kant. ik hebt het ook gehad nml

Noud

Re: OPGELOST stoelbediening - het mysterie van de gedraaide

Bericht door Noud » 24 dec 2013, 13:58

Opgelost!

Inderdaad de kap eraf getrokken en dan kan je de bedieningsmodule eraf schroeven. Kastje openschroeven (6 x torx) en dan alles weer op zijn plek leggen. Zaakje monteren en weer een geslaagde klus.

Bedankt voor het meedenken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”