Ok! Mijn nokkenassensor is ook vervangen dus ik denk dat ze dan misschien hier wat kapot gemaakt hebben ofzo? Maar doel je dan op dat de slang slechts kapot is of dat het carterventilatie systeem vervuild/geblokkeerd is? Want dat laatste hoor je ook horrorverhalen over.Niels schreef:Yup, en probeer dan met name ff bij slangen en slang aansluitingen e.d. Ook de carterventilatie die onder het inlaat spruitstuk zit aangezien die slangen nogal poreus zijn. Want ik denk dat het zit in de slang van het kleppendeksel naar de carterventilatie namelijk. Ook mijn nokkenas positie sensor was kapot van de 325ci en ik kon er alleen maar bij door die slang te slopen. Het spul is dermate poreus dat het bij de eerste de beste beweging scheurt...320ciE46 schreef: Nog even over die remmenreiniger... Kan ik dat gewoon zonder problemen op mijn inlaat spuiten? Vind dat toch een beetje eng ergens...
ICV is ultrasoon gereinigd en werkend bevonden door de dealer, dat is twee maanden geleden nu. Over de brandstofpomp... Klinkt ook ergens logisch. Wat ik ook hoor is een licht soort zoemend geluid bij de achteras, zou dat de pomp kunnen zijn die niet helemaal meer lekker is? En hoe zou ik dat anders eventjes snel kunnen constateren? De auto houdt verder eigenlijk niet in, en twijfelt nooit in de hogere toerentallen. Ik ga van het weekend als ik weer thuis ben wel even de LMM eraf halen om te kijken hoe ze het koud koud (dus vroeg in de ochtend) doet.DSport schreef:zoek het in stationairregelsysteem, o.a. electr. geregelde klep in aparte slang parallel aan de gasklep.
(ervaring met LMM: losnemen zorgde dat heftige bokken bij koude motor weg was; verklaring: noodloop programma wordt geactiveerd door DME, waardoor geen sterke verrijking - kats snel opwarmen - daardoor minder brandstof nodig; probleem bleek: brandstofpomp leverde niet meer voldoende capaciteit)
Bedankt beide voor de tips!! Erg gewaardeerd!