Navigatie "upgraden"
Navigatie "upgraden"
Goeiedag, ben verse bezitter van 525i Touring executive uit 2004 en totaal niet bekend met BMW en wat er mogelijk is. Voor zover ik heb kunnen uitvinden zit er een business navigatie in, ik heb alleen pijlen en geen landkaart, verder zie ik wel Bluetooth in het menu maar krijg geen verbinding met mijn iPhone 5s, erg irritant. Is het te doen om de navigatie te upgraden naar pro, heb ik hier een aparte module voor nodig of moet er van alles vervangen worden ???? Ik heb al flink lopen zoeken op het net maar zie door de bomen het bos even niet meer.
Re: Navigatie "upgraden"
Wat betreft de navigatie:
Je hebt Business Navigatie. Dat betekent de kleine Navigatie computer met 1 drive (MASK) en de kleine scherm.
Als je naar professional wilt gaan moeten de bovengenoemde onderdelen er compleet uit en worden vervangen door een CCC (Navigatie pro computer) en een Professional scherm (Grote CID).
Verder moeten wat kabels aangepast worden en andere front panelen (trim).
Daarna moet het hele spul ingeleerd worden.
Als je bovenstaande hebt uitgevoerd ben je circa 600-1000 lichter.
Je hebt Business Navigatie. Dat betekent de kleine Navigatie computer met 1 drive (MASK) en de kleine scherm.
Als je naar professional wilt gaan moeten de bovengenoemde onderdelen er compleet uit en worden vervangen door een CCC (Navigatie pro computer) en een Professional scherm (Grote CID).
Verder moeten wat kabels aangepast worden en andere front panelen (trim).
Daarna moet het hele spul ingeleerd worden.
Als je bovenstaande hebt uitgevoerd ben je circa 600-1000 lichter.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Hoi Ralph,
Dank voor de reactie, ik was hier al een beetje bang voor, is zoiets ook tweedehands te verkrijgen of zijn dat de tweedehands prijzen waar je het nu over hebt ?
Groet Bart
Dank voor de reactie, ik was hier al een beetje bang voor, is zoiets ook tweedehands te verkrijgen of zijn dat de tweedehands prijzen waar je het nu over hebt ?
Groet Bart
P.s. Is bovenstaande ook nodig als ik voorlopig alleen mijn iPhone handsfree wil hebben of kan dit eenvoudiger, en dan niet met een parrot maar gewoon via het idrive systeem ?
Dat heeft niets met de navigatie te maken. Dan moet je de bluethoot optie hebben. Waarschijnlijk is deze stuk bij jou.
525d E61 2007 pre-LCI
Oké, dank voor de reactie weer, het is niet zo dat de optie standaard in je display staat en deze niet in de auto aanwezig is ?
Hoi tom_II, dank voor de reactie, ga ik inderdaad eens doen.
Iemand een idee of ik dit inbouwen of heb ik dan nog van alles nodig :
http://www.ebay.nl/itm/CHAMP-Business-B ... a33&_uhb=1
Iemand een idee of ik dit inbouwen of heb ik dan nog van alles nodig :
http://www.ebay.nl/itm/CHAMP-Business-B ... a33&_uhb=1
Niet doen.
Probleem is dat het afdekpaneel ook moet vervangen. En dat zal je zien dat er gaten zitten rond de knopen van je airco paneel of dat het niet over de knoppen gaat.
Beter voor een CCC pre-LCI gaan.
Probleem is dat het afdekpaneel ook moet vervangen. En dat zal je zien dat er gaten zitten rond de knopen van je airco paneel of dat het niet over de knoppen gaat.
Beter voor een CCC pre-LCI gaan.
525d E61 2007 pre-LCI
Daarnaast gaat misschien je wagen moeten geupdate worden naar de laatste softwarestand om al die knoppen aan het werk te krijgen. Dit is iets dat de dealer kan doen maar gratis en zonder risiko is dit niet.
525d E61 2007 pre-LCI
De prijzen welke ik schreef zijn inderdaad tweedehands.
Ik had voor mijn e60 een prijsopgave gevraagd bij de dealer om Navigatie Professional en een ipod interface te laten inbouwen. De prijsopgave bedroeg 3400 euro.
Mijn auto had helemaal geen navigatie dus daarom was de prijs zo hoog omdat bijv. ook de GPS antenne nog geplaatst moest worden in de dakvin.
Maar ik heb het dus niet gedaan. Dat is maar goed ook, want ik ben zelf gaan lopen klooien.
En nu kan ik bijnan alles zelf
Ik had voor mijn e60 een prijsopgave gevraagd bij de dealer om Navigatie Professional en een ipod interface te laten inbouwen. De prijsopgave bedroeg 3400 euro.
Mijn auto had helemaal geen navigatie dus daarom was de prijs zo hoog omdat bijv. ook de GPS antenne nog geplaatst moest worden in de dakvin.
Maar ik heb het dus niet gedaan. Dat is maar goed ook, want ik ben zelf gaan lopen klooien.
En nu kan ik bijnan alles zelf

Oke, het is dus niet allemaal zo eenvoudig lees ik.
Mooi dat je het zelf kan doen Ralph ! Ik begin er niet aan want dan weet ik zeker dat er nog veel meer vervangen moet worden hahahaha.
Heb al op het forum een bericht gezet bij te koop gevraagd, eens kijken wat daar uit gaat komen ........
Hoezo is het updaten niet zonder risico tom_II ???? Als dit door een dealer gebeurt zou dit toch veilig moeten zijn ????
Mooi dat je het zelf kan doen Ralph ! Ik begin er niet aan want dan weet ik zeker dat er nog veel meer vervangen moet worden hahahaha.

Heb al op het forum een bericht gezet bij te koop gevraagd, eens kijken wat daar uit gaat komen ........
Hoezo is het updaten niet zonder risico tom_II ???? Als dit door een dealer gebeurt zou dit toch veilig moeten zijn ????
De auto updaten is vaak een proces van een paar uur, waarbij de auto aan een externe power supply moet hangen.
Wordt dit proces afgebroken terwijl hij bezig is met een module, dan kan deze onherstelbaar beschadigd raken.
Ook bij de dealer bestaat het risico dat een module de geest geeft tijdens het updaten.
Je tekent daar dan ook een papier dat dit voor eigen risico is.
Ik heb bij een dealer gezien dat ze een bordje op de auto zetten dat er geupdate wordt en dan niemand in de buurt van de auto mag komen.
Wordt dit proces afgebroken terwijl hij bezig is met een module, dan kan deze onherstelbaar beschadigd raken.
Ook bij de dealer bestaat het risico dat een module de geest geeft tijdens het updaten.
Je tekent daar dan ook een papier dat dit voor eigen risico is.
Ik heb bij een dealer gezien dat ze een bordje op de auto zetten dat er geupdate wordt en dan niemand in de buurt van de auto mag komen.
Oke, dat vind ik dan wel een vreemd gebeuren, zoiets hoort de dealer of de importeur/fabriek toch voor aansprakelijk gesteld te worden vind ik, er zijn dan maar weinig mensen die een update durven te laten uitvoeren op deze manier denk.
Nu is natuurlijk de vraag of een update noodzakelijk is en hoe weet je dit van tevoren ?
Nu is natuurlijk de vraag of een update noodzakelijk is en hoe weet je dit van tevoren ?
Na rondvragen durf ik het systeem toch niet te vervangen, wel hoor ik hier en daar dat je eventueel een Dension systeem kan inbouwen maar mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en kan dit ook met behoud van de functietoetsen op het stuur ?