M52B25 M50 inlaat project TA

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
VanDolen

M52B25 M50 inlaat project TA

Bericht door VanDolen » 10 feb 2013, 20:55

Beste forum friends. Voor de Time Attack ben ik me motor wat aan het aanpassen maar niet teveel om hoge slijtage te verkomen. Ik bouw daarom de inlaat spruitstuk om voor een M50 spruitstuk. Dit doe ik om iets hoger toerental voor het op acceleratie uit de bocht te verlengen. Met de standaard is de koppel geweldig maar dit kan veel beter hierna zullen wij die koppel weer terug gaan zoeken in de juiste koppeling. We hebben de motor gedemonteerd uit de auto wat ons binnen een uurtje geregeld is heb je vrije toegang tot de gehele motor. Meteen bouwen wij wat extra sensoren in om alles goed te kunnen monitoren tijdens de race. Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Dit kunnen wij ook voor jou allemaal doen en tevens nog veel meer.

Nu nog de inlaat verder checken op air leaks en spuit klaar maken, spuiten en dan gaan we hem weer monteren na dat wij alle sensoren er nog in hebben gezet. Keep yall up to date.

Appie528i

Re: M52B25 M50 inlaat project TA

Bericht door Appie528i » 03 dec 2013, 16:22

Ik kom niet uit met het deksel van de m52 op de m50 inlaat want het losse deel onder dat kapje waar je vacuum slang en de rest op zit
valt in de spruitstuk. Kan het ook zonder dat kapje.?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”