onderstel
-
GertjanE60
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 dec 2013, 18:57
onderstel
Wat is het verschil tussen een gewoon 530d onderstel en een m onderstel (sportonderstel)
Re: onderstel
stuggere veren, schokbrekers en dikkere stabilisatorstang.
M-sportonderstel is wat anders dan normaal sportonderstel!
M-sportonderstel is wat anders dan normaal sportonderstel!
F10 N57N
-
GertjanE60
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 dec 2013, 18:57
Re: onderstel
Weet iemand wat het zou kosten om dat zelf te veranderen?
Re: onderstel
Dan kan je het beste een Eibach/Bilstein of H&R kit kopen. Dan heb je wel verlaging erbij natuurlijk.
F10 N57N
-
GertjanE60
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 dec 2013, 18:57
Re: onderstel
Ja daar denk ik nu ook aan. Maar dan wil ik hem echt zo min mogelijk verlagen denk 2cm ofzo
Ik weet nog niet welke set ik ga nemen dan, bilstein/eibach koni lowtec kw? Wil iets strakker als orgineel maar geen hobbelauto. Advies......!
Ik weet nog niet welke set ik ga nemen dan, bilstein/eibach koni lowtec kw? Wil iets strakker als orgineel maar geen hobbelauto. Advies......!
-
GertjanE60
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 dec 2013, 18:57
Re: onderstel
Vind 35mm wel wat teveel ivm drempels.
Pff wat een keus. Koni/bilstein/kw/lowtec dempers?
Aub uw mening hoe meer jullie me vertellen hoe beter
Geen schroefset. Gewoon leuke set schokdempers en veren...
Pff wat een keus. Koni/bilstein/kw/lowtec dempers?
Aub uw mening hoe meer jullie me vertellen hoe beter
Geen schroefset. Gewoon leuke set schokdempers en veren...
Re: onderstel
Ik heb ook H&R -35 veren in volle tevredenheid.
Eibach pro schijnt een tikkeltje minder te verlagen, maar ook dat scheelt niet veel tov H&R.
Dan zou je idd mss het beste voor een M-onderstel of sportonderstel kunnen kiezen, dat is 15mm lager als origineel.
Eibach pro schijnt een tikkeltje minder te verlagen, maar ook dat scheelt niet veel tov H&R.
Dan zou je idd mss het beste voor een M-onderstel of sportonderstel kunnen kiezen, dat is 15mm lager als origineel.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
-
GertjanE60
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 dec 2013, 18:57
Re: onderstel
Ik ben weer een stapje verder.
Heb informatie gevraagd bij Biesheuvel en Stroevemotorsport.
Zei zeggen bilstein B12 pro kit of Koni fsd.
Wat zal ik doen??
Heb informatie gevraagd bij Biesheuvel en Stroevemotorsport.
Zei zeggen bilstein B12 pro kit of Koni fsd.
Wat zal ik doen??
Re: onderstel
Bilstein B12 is wel stug normaal gesproken. In principe is dit een Eibach pro verenset met een set Bilstein sportdempers. Een hele goede set, maar dus wel vrij stug. Je zou ook alleen een Eibach pro verenset op je huidige dempers kunnen monteren mits die niet bijna versleten zijn, dan hou je wel meer comfort.
Koni FSD zijn alleen dempers volgens mij, dus daar zullen dan andere veren bij moeten neem ik aan.
Ik heb eigenlijk niet erg veel ervaringen/recensies gelezen hierover.
Koni FSD zijn alleen dempers volgens mij, dus daar zullen dan andere veren bij moeten neem ik aan.
Ik heb eigenlijk niet erg veel ervaringen/recensies gelezen hierover.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: onderstel
Net wat martijn zegt, eibach pro alleen de verenset monteren en je hebt een comfortabele auto met een strakke wegligging. Veren zou ik van ebay halen. Stroeve doet et zelfde en scheelt toch nog weer wat in de kosten
Re: onderstel
Ik rij al heel wat jaren met KONI FSD dempers icm Eibach Pro-kit verlagingsveren. Denk dat ik zelfs 1 van de eerste was met deze set in Nederland. Echter heb ik een E46 sedan en dat is qua rijeigenschappen niet helemaal te vergelijken met de rijeigenschappen van een E60.
Een E46 is sowieso standaard al wat harder/stugger dan een E60 en de rijeigenschappen zijn door het lagere gewicht van de auto een stukkie sportiever. Ik ga er echter wel vanuit dat de setting voor de betreffende auto door zowel KONI als Eibach aangepast is aan de originele settings.
In combinatie met mijn 18inch breedset werken de dempers en veren uitstekend. Comfortabel waar nodig (drempels, klinkerwegen, kinderkoppen etc.) en stug/sportief op strak asfalt. FSD dempers zijn in beginsel dan ook ontworpen om extra comfort te leveren bij gebruik van grote velgdiameters. Daarnaast kun je ze ook toepassen met de EibachPro-verlagingskit. Deze set is op elkaar gematched en is een goede uitgebalanceerde combi.
Let echter wel op met verlagen want een FSD-demper kan/mag niet toegepast worden bij een verlaging van meer dan 35mm. De demper verliest hierbij zijn selectieve dempende werking en zal dan alleen nog stug zijn. In de demper zit namelijk een klepje welke reageert op de beweging van het wiel. Bij slecht wegdek gaat dit klepje open en wordt/is de demper soepel. Op asfalt gaat dit klepje dicht en wordt/is de demper stug. Bij extreme verlaging wordt de beweging in de wielophanging dusdanig klein dat het klepje niet naar behoren kan werken.
Een stuiterbak wordt de auto, bij in achtneming van de max 35 mm verlaging, echter nooit maar zo comfortabel als een Citroen C6 wordt het ook niet natuurlijk. Bijkomend voordeel bij KONI is de levenslange garantie voor de eerste eignaar. Het betreft echter wel garantie op de dempers zelf en dus niet op de kosten voor het vervangen ervan.
Maarja hoe rijd nu zo'n set in de praktijk? Tsja daar iedereen een andere rijbeleving en voorkeur heeft is dat moeilijk te vertellen met woorden. Dat moet je gewoon voelen dus het mooiste zou zijn dat je een keertje met een E60 welke deze set heeft kunt rijden. Pas dan weet je of het echt is wat je wil.
Succes met kiezen
Een E46 is sowieso standaard al wat harder/stugger dan een E60 en de rijeigenschappen zijn door het lagere gewicht van de auto een stukkie sportiever. Ik ga er echter wel vanuit dat de setting voor de betreffende auto door zowel KONI als Eibach aangepast is aan de originele settings.
In combinatie met mijn 18inch breedset werken de dempers en veren uitstekend. Comfortabel waar nodig (drempels, klinkerwegen, kinderkoppen etc.) en stug/sportief op strak asfalt. FSD dempers zijn in beginsel dan ook ontworpen om extra comfort te leveren bij gebruik van grote velgdiameters. Daarnaast kun je ze ook toepassen met de EibachPro-verlagingskit. Deze set is op elkaar gematched en is een goede uitgebalanceerde combi.
Let echter wel op met verlagen want een FSD-demper kan/mag niet toegepast worden bij een verlaging van meer dan 35mm. De demper verliest hierbij zijn selectieve dempende werking en zal dan alleen nog stug zijn. In de demper zit namelijk een klepje welke reageert op de beweging van het wiel. Bij slecht wegdek gaat dit klepje open en wordt/is de demper soepel. Op asfalt gaat dit klepje dicht en wordt/is de demper stug. Bij extreme verlaging wordt de beweging in de wielophanging dusdanig klein dat het klepje niet naar behoren kan werken.
Een stuiterbak wordt de auto, bij in achtneming van de max 35 mm verlaging, echter nooit maar zo comfortabel als een Citroen C6 wordt het ook niet natuurlijk. Bijkomend voordeel bij KONI is de levenslange garantie voor de eerste eignaar. Het betreft echter wel garantie op de dempers zelf en dus niet op de kosten voor het vervangen ervan.
Maarja hoe rijd nu zo'n set in de praktijk? Tsja daar iedereen een andere rijbeleving en voorkeur heeft is dat moeilijk te vertellen met woorden. Dat moet je gewoon voelen dus het mooiste zou zijn dat je een keertje met een E60 welke deze set heeft kunt rijden. Pas dan weet je of het echt is wat je wil.
Succes met kiezen
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

