[E46] BMW 328i Executive Individual
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Nee hoeft niet, maar kan zijn dat je bobines door het eruit halen en terugplaatsen nu wel problemen krijgen omdat ze eruit gehaald zijn. Maar hij houdt dus in? Hij stottert niet? Vuil kan in principe wel een oorzaak zijn, beetje injectorreiniger wellicht en dan goed stuk rijden zodat het lekker schoon wordt. Uitlezen kan helpen het probleem te traceren, maar er is kans dat je niks vind in de computer. Zou hem dan bij iemand laten uitlezen die zo'n apparaat heeft. Bij dealer weten ze vaak minder raad mee dan jijzelf, als de computer het niet vind bij hun gaan ze uren steken in trial and error en dan wordt het duur
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Hoe kan ik het beste uitleggen ...... net als een hart ..... slaat een slag over, éénmalige stottering/inhouding/verslikking maar niet constant, niet door iedere bocht en niet bij iedere keer als ik gas geef.JzAero schreef:Nee hoeft niet, maar kan zijn dat je bobines door het eruit halen en terugplaatsen nu wel problemen krijgen omdat ze eruit gehaald zijn. Maar hij houdt dus in? Hij stottert niet? Vuil kan in principe wel een oorzaak zijn, beetje injectorreiniger wellicht en dan goed stuk rijden zodat het lekker schoon wordt. Uitlezen kan helpen het probleem te traceren, maar er is kans dat je niks vind in de computer. Zou hem dan bij iemand laten uitlezen die zo'n apparaat heeft. Bij dealer weten ze vaak minder raad mee dan jijzelf, als de computer het niet vind bij hun gaan ze uren steken in trial and error en dan wordt het duur
Gebeurd wel na het loslaten van het gaspedaal, door een bocht gaan en weer gas te geven maar niet constant.
Misschien dat ik idd de bobines er maar weer uit moet halen en schoon spuiten met injectorreiniger: had ze wel goed nagekeken voordat ik ze er weer in had gedaan. Kan het misschien zijn dat er eentje niet goed zit?
Dan zou je toch constant problemen moeten hebben?
Mogelijk even op de afsluitdijk een stukje gaan blazen

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Gezien mijn spruitstuk mogelijk wat lekt, geen idee wat het precies kan zijn en/of dat een kwaal is van de E46) kwam ik het volgende tegen op MP:


Deze worden aangeboden door PD Motorsport uit Capelle aan de IJssel: iemand ervaring met dit bedrijf?
En hoeveel tijd kost het om te de- en monteren van deze? Iemand ervaring hiermee?


Deze worden aangeboden door PD Motorsport uit Capelle aan de IJssel: iemand ervaring met dit bedrijf?
En hoeveel tijd kost het om te de- en monteren van deze? Iemand ervaring hiermee?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Monteren en demonteren ben je toch zeker wel een dag mee zoet. (als je dat al haalt)
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Komt dit omdat je er heel moeilijk erbij kan komen of ..... ?matheeuwissen schreef:Monteren en demonteren ben je toch zeker wel een dag mee zoet. (als je dat al haalt)
Is er ergens een handleiding dat ik kan zien waar ik rekening mee zou moeten houden?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Goed bezig man
Uurtarief van de dealer zit tegenwoordig op 100 euro p/uur ex
Spruitstuk demonteren plaatsen ben je idd absoluut wel een dag zoet mee vrees ik.

Uurtarief van de dealer zit tegenwoordig op 100 euro p/uur ex

Spruitstuk demonteren plaatsen ben je idd absoluut wel een dag zoet mee vrees ik.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Je ziet mij echt niet bij Maraal in Alkmaar hoorbofkont schreef:Goed bezig man![]()
Uurtarief van de dealer zit tegenwoordig op 100 euro p/uur ex![]()
Spruitstuk demonteren plaatsen ben je idd absoluut wel een dag zoet mee vrees ik.

Zoals eerder gezegd .... ben zelf automonteur geweest in de jaren '80, misschien dat er tegenwoordig meer elektronika erin zit als vroeger maar een spruitstuk zit nog steeds met moeren ergens aan vast dus dat gaat wel lukken

Ik zal ervoor zorgen dat alle moeren van te voren goed ingespoten zijn waardoor ze wat makkelijker los gaan komen en mogelijk breng ik de auto een dag eerder naar de garage waardoor alles afgekoeld is voor demontage.
Ik heb alleen nog geen zekerheid in het feit dat het aan mijn spruitstuk ligt en mocht dat zo zijn in hoeverre dat nog te maken is. Is het dan verstandig om alvast andere te gaan kopen?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Let erop dat je een M52 spruitstuk koopt en niet een M54 spruitstuk, daar past de uitlaat van een M52 niet op zonder aanpassingen. Als het een M54 betreft, dan moet je de flenzen van je uitlaat doorslijpen en een 90 graden draaien. Je komt vrij lastig bij het spruitstuk heb ik gehoord van vrienden die er aan geklust hebben. Elektronica zit er niet echt op, alleen even je lambdasonde sensor loshalen en terugzetten op je nieuwe geloof ik 
Voor een 2dehands spruitstuk zal ik beetje rond de 90-100 euro gaan zoeken, kan geen kwaad om ze erbij te hebben liggen, want ze gaan ooit een keer lekken.

Voor een 2dehands spruitstuk zal ik beetje rond de 90-100 euro gaan zoeken, kan geen kwaad om ze erbij te hebben liggen, want ze gaan ooit een keer lekken.
Laatst gewijzigd door JzAero op 01 dec 2013, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Ik zou daar eerst 100% zeker van worden. Een spruitstuk demonteren is echt een hels karwei. Verder zit (volgens mij) je bloksteun in de weg waardoor je niet goed bij alle bouten kunt.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Bedankt voor de waarschuwing @JzAero, ik heb al een mailtje naar PD Motorsport gestuurd hierover.JzAero schreef:Let erop dat je een M52 spruitstuk koopt en niet een M54 spruitstuk, daar past de uitlaat van een M52 niet op zonder aanpassingen. Als het een M54 betreft, dan moet je de flenzen van je uitlaat doorslijpen en een 90 graden draaien. Je komt vrij lastig bij het spruitstuk heb ik gehoord van vrienden die er aan geklust hebben. Elektronica zit er niet echt op, alleen even je lambdasonde sensor loshalen en terugzetten op je nieuwe geloof ik
Voor een 2dehands spruitstuk zal ik beetje rond de 90-100 euro gaan zoeken, kan geen kwaad om ze erbij te hebben liggen, want ze gaan ooit een keer lekken.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Volgens mijn monteur, die dat al jaren is en ook in de autosport wereld zit, kwam daar het valse lucht geluid vandaan, hij kon het echter niet goed zien ondanks het gebruik van een spiegeltje.matheeuwissen schreef:Ik zou daar eerst 100% zeker van worden. Een spruitstuk demonteren is echt een hels karwei. Verder zit (volgens mij) je bloksteun in de weg waardoor je niet goed bij alle bouten kunt.
Bloksteun ...... iemand daar een foto van of zoiets dat ik een beeld kan vormen?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Tomba schreef:Hoe kan ik het beste uitleggen ...... net als een hart ..... slaat een slag over, éénmalige stottering/inhouding/verslikking maar niet constant, niet door iedere bocht en niet bij iedere keer als ik gas geef.JzAero schreef:Nee hoeft niet, maar kan zijn dat je bobines door het eruit halen en terugplaatsen nu wel problemen krijgen omdat ze eruit gehaald zijn. Maar hij houdt dus in? Hij stottert niet? Vuil kan in principe wel een oorzaak zijn, beetje injectorreiniger wellicht en dan goed stuk rijden zodat het lekker schoon wordt. Uitlezen kan helpen het probleem te traceren, maar er is kans dat je niks vind in de computer. Zou hem dan bij iemand laten uitlezen die zo'n apparaat heeft. Bij dealer weten ze vaak minder raad mee dan jijzelf, als de computer het niet vind bij hun gaan ze uren steken in trial and error en dan wordt het duur
Gebeurd wel na het loslaten van het gaspedaal, door een bocht gaan en weer gas te geven maar niet constant.
Misschien dat ik idd de bobines er maar weer uit moet halen en schoon spuiten met injectorreiniger: had ze wel goed nagekeken voordat ik ze er weer in had gedaan. Kan het misschien zijn dat er eentje niet goed zit?
Dan zou je toch constant problemen moeten hebben?
Mogelijk even op de afsluitdijk een stukje gaan blazen
Ik vermoed toch dat het je bobines zijn. Toch even opnieuw terugplaatsen en als dat niet helpt 1 aanschaffen en wisselen tot probleem weg is. Kost wel 60 euro de stuk ofzo. Ik had ook niet constant, ook niet altijd als ik gas gaf. Ik had alleen als de auto onder de 2000 toeren zat dat ie inderdaad even verslikt. Hij schokte even en als ik erg lang onder de 2000 zit (bijv hoge versnelling, lage snelheid) schokt hij vaker. Was bijna zeker een misfire en dus ook bij onsteking gaan zoeken. Het was echt een korte schok door de acceleratie heen en dan ging die weer. Was ook niet constant en computer herkende het niet als misfire dus bij uitlezen kreeg ik niks te zien! Ik zou zeggen kijk er nog eens naar, werd steeds erger bij mij op een gegeven moment en toen wilde ik het er echt uit hebben.
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Ik volg zeker je advies en ga ze weer allemaal losmaken als ik bezig ga met de spruitstukken, pak ik alles in 1 keer goed aan: dat wordt a.s. zaterdag en anders over 2 weken, doordeweeks heb ik helaas weinig tijd.JzAero schreef: Ik vermoed toch dat het je bobines zijn. Toch even opnieuw terugplaatsen en als dat niet helpt 1 aanschaffen en wisselen tot probleem weg is. Kost wel 60 euro de stuk ofzo. Ik had ook niet constant, ook niet altijd als ik gas gaf. Ik had alleen als de auto onder de 2000 toeren zat dat ie inderdaad even verslikt. Hij schokte even en als ik erg lang onder de 2000 zit (bijv hoge versnelling, lage snelheid) schokt hij vaker. Was bijna zeker een misfire en dus ook bij onsteking gaan zoeken. Het was echt een korte schok door de acceleratie heen en dan ging die weer. Was ook niet constant en computer herkende het niet als misfire dus bij uitlezen kreeg ik niks te zien! Ik zou zeggen kijk er nog eens naar, werd steeds erger bij mij op een gegeven moment en toen wilde ik het er echt uit hebben.
Zal ze dan ook direct, zoals je adviseerde, schoonmaken met injectorreiniger.
Bedankt voor het goede advies @JzAero

Iedere ander ook heel erg bedankt voor de adviezen en dergelijke, wordt zeker op prijs gesteld

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Geen probleem! Ik hoop dat het de oplossing is, dat trial and error hoort er in principe wel bij maar het is altijd fijn als het opgelost wordt! Injectorreiniger moet je trouwens in je tank gooien, bij je normale brandstof
niet op je bobines! volgens mij is het voor een deel kerosine, heb gehoord dat het ook bij Shell V power er standaard in zit. Wel bij volle tank doen zodat je niet het risico hebt dat het te geconcentreerd wordt! Of het echt merkbaar is weet ik niet, maar een flesje kan geen kwaad denk ik zo. De Toyota starlet ging iig wel iets beter lopen.
Dit is zo'n flesje, vind je bij elke pomp of halfords wel
http://www.tankshoponline.nl/WebStore/p ... 2b-cleaner

Dit is zo'n flesje, vind je bij elke pomp of halfords wel
http://www.tankshoponline.nl/WebStore/p ... 2b-cleaner
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
PD Motorsport gebeld, volgens Internet is dat een BMW Specialist.
Mogelijk niet het spruitstuk maar een slangetje of een moertjes wat niet aangedraaid is.
Spruitstukken kunnen bijna niet stuk gaan volgens dat bedrijf, ik zou de eerste zijn die hij meemaakt.
Om alle onzekerheden weg te halen heb ik voor a.s. vrijdag een afspraak gemaakt, dan ging hij kijken naar wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van het "sissen": als ik daar toch ben kan hij ook direct naar wat andere dingen kijken zodat de auto de 16de van deze maand voor de APK keuring kan gaan.
Mogelijk niet het spruitstuk maar een slangetje of een moertjes wat niet aangedraaid is.
Spruitstukken kunnen bijna niet stuk gaan volgens dat bedrijf, ik zou de eerste zijn die hij meemaakt.
Om alle onzekerheden weg te halen heb ik voor a.s. vrijdag een afspraak gemaakt, dan ging hij kijken naar wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van het "sissen": als ik daar toch ben kan hij ook direct naar wat andere dingen kijken zodat de auto de 16de van deze maand voor de APK keuring kan gaan.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat