Diesels zijn altijd goedkoper in mijn ervaring Quadrantz, en de 325i is voor zover ik weet ook een van de duurdere motoren. De 330i zie je weer niet zoveel en zijn relatief gezien weer wat goedkoper. De 320i zie ik vaker, maar qua prijs liggen die toch weer een stuk onder de 325i.
Ik ben in ieder geval geweest vanochtend. Auto is wel gebruikt. Op de buitenkant zitten wel redelijk wat oppervlakkige krasjes, steenslag heeft de motorkap ook wel gezien. Als je snel kijkt is ie heel netjes, als je echt gaat zoeken dan zie je dingetjes. Ook in de deurklink van de bestuurder zitten veel van die veegjes alsof er met handschoenen vaak langs gegaan is. De meeste dingen maak ik me geen zorgen om, dat is met een polijstmachine wel netjes weg te werken. Twee kleine steenslag putjes op de achterste wielkasten en een deukje in de velg waren de ergste dingen die ik aan de buitenkant kon vinden eigenlijk.
Het interieur was wel een stuk geleefder. Het was wel het juiste interieur en het was opzich allemaal netjes, maar geleefd. Er zaten wat putjes/hapjes in de bekleding van de deur en in de handvatten. Het plastic onder de handrem en op de achterkant van de stoelen had ook wel wat gebruik gezien en de vloermat had onder het gaspedaal een slijtageplek. Het aluminium van de band was vooral wat vies. Met een beetje poetsen is dat wel weer netjes te krijgen. De stoelen waren wel in nette staat. Het stuur en alle bedieningselementen waren ook netjes. In de kofferbak zag je ook wel wat dingetjes, maar niets ernstigs. De eerste indruk was een goede auto en als je iets verder kijkt kom je wat dingen tegen.
Er zat geen reservewiel in, maar dat is dacht ik niet standaard en het VDO systeem ging niet aan. Verder deed alles het goed en voelde perfect solide aan. Geen losse knopjes of rammelende dingetjes of afgebroken clipjes bijvoorbeeld.
Proefrit mee gemaakt, half uur lang. Hij ligt heerlijk strak op de weg, spoort goed. De banden (PS2's) hadden ook nog ruim profiel en waren mooi egaal afgesleten. Klinkerweggetjes opgezocht en even goed overheen gereden. NIets te horen. De motor liep mooi en startte netjes. 230 reed net alsof je 120 reed. Versnellingen liep hij ook goed doorheen en hij zwabberde ook niet.
Oftewel tijd voor een bod. Onderin de 7 geboden. Hij wilde zakken naar 7.750. Naja aangegeven dat dat duur was met verschillende redenen. Ik wilde 7.400 geven. Hij wilde er 7.500 van maken, maar ik wilde dat pas geven onder voorbehoud dat hij een brug zou regelen waar ik hem volgend weekend op kan zetten en dat mijn monteur zou zeggen dat alles goed was.
Ik hoorde nog wel een bepaald geluid, een ritme als het ware als de motor stationair liep. Volgens mij is het de snaar die de dynamo laat draaien. Ik heb er een opname van die ik later even zal uploaden. M'n monteur de boel ook laten horen en die zei dat het niets was, maar goed ik ben toch blij dat hij hem nog even nakijkt.
Vooralsnog lijkt het dus mooi. 7.500 is volgens mij een nette prijs voor een auto met deze opties > Special Executive met 180.000 km. Hij is niet in nieuwstaat, maar dat kan je eigenlijk ook niet verwachten van een auto van tien jaar oud denk ik.
Morgen ga ik in ieder geval toch nog even kijken bij die blauwe. Gewoon voor de beeldvorming