ook maar effe voorstellen dan
-
arjanvanessen
ook maar effe voorstellen dan
weer een bmw gek erbij , sinds kort eigenaar van een e46 m3 , moet nog wel iets aan gebeuren , maar kan niet wachten tot ie klaar is , zelf geimporteerd uit de us met een beetje voor / achterschade , dus als iemand nog tips heeft met betrekking tot invoeren hoor ik het graag , en dan met name het EU typegoedkeurings verhaal /of waar een CVO te verkrijgen ?
mvg Arjan
mvg Arjan
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: ook maar effe voorstellen dan
Welkom Arjan!
Weet zeker dat je hier genoeg info kunt krijgen.
Er zijn hier veel leden met nog meer know-how.
Iig veel plezier met je auto, en op het forum!
-
Griffendahl
Leuke aankoop, veel plezier gewenst hier.
Normaal gesproken zou een importeur of een dealer je hier wel aan moeten kunnen helpen lijkt me.arjanvanessen schreef:en dan met name het EU typegoedkeurings verhaal /of waar een CVO te verkrijgen ?
-
arjanvanessen
dank jebjornc schreef:Welkom Arjan!
-
arjanvanessen
we zullen er eens een belletje / mailtje aan wagen , mischien dat er mensen hier zijn en die ook een us uitvoering rijden ??Griffendahl schreef:Leuke aankoop, veel plezier gewenst hier.
Normaal gesproken zou een importeur of een dealer je hier wel aan moeten kunnen helpen lijkt me.arjanvanessen schreef:en dan met name het EU typegoedkeurings verhaal /of waar een CVO te verkrijgen ?
-
Griffendahl
Niet dat ik weet, d't zit hier heel wat ervaring met importeren uit Duitsland, maar de US is een ander verhaal. Ik zou zeggen houd ons op de hoogte...
Ben wel heel erg benieuwd naar je ervaringen met het importeren uit de US, aankoop zelf, verschepen en het op kenteken krijgen, de kosten die er bijvoorbeeld nog bij komen kijken (btw, bpm, mogelijke ombouwkosten...)
Ben wel heel erg benieuwd naar je ervaringen met het importeren uit de US, aankoop zelf, verschepen en het op kenteken krijgen, de kosten die er bijvoorbeeld nog bij komen kijken (btw, bpm, mogelijke ombouwkosten...)
-
arjanvanessen
het importeren vanuit us valt eigenlijk zelf wel mee , mits de persoon daar behulpzaam is , in nederland aangekomen betaal je 10% import en 19 %btw + de kosten van diegene die de auto aanpakt in nederland, maar het is en blijft een gok , de mijne viel gelukkig mee , maar duitsland is makkelijker want die hebben eu goedkeuring , dus dat is het verhaal wat ik nu nog even uit moet zoeken , kosten bpm weet ik nog niet maar dat moet op tegenbewijsregeling met taxatierapport
- Silver Shadow
Van harte welkom hier !
Ben wel benieuwd naar foto's van die m3 ( ook istie nog niet af )
Greets Jeroen
Ben wel benieuwd naar foto's van die m3 ( ook istie nog niet af )
Greets Jeroen
Ik begon met niets, het meeste daarvan heb ik nog over
-
arjanvanessen
-
arjanvanessen
is niet echt een optie want dan moet je eerst de schade herstellen om een duits kenteken te krijgen , en dat is geen optie want dan kan ik geen gebruik meer maken van de tegenbewijs regeling330dM schreef:ZIt er veel verschil in een US M3 en een EU M3? Misschien is invoeren via Duitsland of Engeland anders een optie? Die CVO zijn ze daar wat makkelijker mee volgens mij. Maar waarschijnlijk had je hem dan in Hamburg moeten laten aankomen?
Arjen, gezien je achternaam zou het best kunnen dat we (hele verre dan wel) familie zijn. Grappig.
Wat betreft het invoeren van een schadeauto, heb ik het volgende gevonden:
Suc6 en houd ons op de hoogte :-)
Wat betreft het invoeren van een schadeauto, heb ik het volgende gevonden:
Maar een echte uitspraak of zo is er niet, dus het ligt heel erg moeilijk en je moet er wat geluk bij hebben.Er is veel onduidelijkheid over schade bij invoer. Wanneer u een schadeauto uit een ander EU land importeert dient deze volgens de Douane "op essentiele punten APK-waardig" te zijn. Dit betekent in de praktijk echter zeer zeker niet dat de auto APK goedgekeurd dient te kunnen worden! Aan de Douane beambten is uitgelegd dat aan te geven voertuigen compleet dienen te zijn. Er dienen dus bumpers, interieurs, koplampen, achterlichten, spatborden, voorruit en wielen aan te zitten. Een motor mag defect zijn en een wiel mag er scheef aan zitten. De auto dient in de staat zoals hij wordt aangeboden bij de Douane dusdanig compleet te zijn dat hij aan het verkeer kan deelnemen op een wijze dat u niet door de politie van de weg gehaald wordt omdat u een gevaar bent voor uzelf of andere weggebruikers.
Suc6 en houd ons op de hoogte :-)
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
- Silver Shadow
Mooie M3 met zeer nette velgjes 
Ik begon met niets, het meeste daarvan heb ik nog over
Welkom op het Forum! Suc6 met invoeren, ik hoop dat het allemaal een beetje soepeltjes gaat.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
arjanvanessen
allen bedankt voor het welkom , hier nog een linkje wat ik nog meer doe zoal , http://www.m3e30.nl/viewtopic.php?t=1045
maar das een iets langer termijn projectje ,
Arjan
maar das een iets langer termijn projectje ,
Arjan