De M3 GT was de homologatie versie voor FIA-GT Class II, IMSA GT en de internationale lange afstand races.
En dan nog kan ik nergens een betrouwbare bron vinden die bevestigd dat BMW, de E36 M3 GTR's geproduceerd heeft voor gebruik op de openbare weg. Ook is er geen enkel beeldmateriaal aanwezig van een op de openbare weg rijdende, al dan niet op kenteken staande originele - niet zelfgebouwde- BMW E36 M3 GTR. Als deze auto écht zou bestaan in een openbare weg variant dan was hij vast al een keer voorgekomen in de bladen, was er al iemand die er een photoshoot van gemaakt had enz. enz. Want dit zou dan namelijk het pronkstuk uit de BMW E36 reeks zijn. Dus al met al ben ik niet overtuigd van het bestaan van de E36 M3 GTR in een openbare weg variant.
+ het blijft een misvatting dat er altijd een homologatie versie nodig is voor een racewagen, enkel voor deel te mogen nemen aan bepaalde races is dit een vereiste.
Die Mclaren F1 met BMW V12 LMR in straatversie, en die BMW-Williams F1 straatversie zal ik anders wel gemist hebben over de jaren