Auto start soms niet.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
koevlaas

Auto start soms niet.

Bericht door koevlaas » 04 sep 2013, 08:37

Sinds een tijdje start mijn wagen soms niet, ik hoor dat dan de brandstofpomp onder de bestuurderstoel niet funktioneert. Een paar keer het contact uit en aan doen dan start ie wel en als ie start rijdt dan ook zoals het moet.
Ik heb de anwb erbij gehad en buiten dat hij de wagen niet kon uitlezen kon hij wel vertellen dat het brandstofsysteem niet aangaat. Verder branden er ook geen vreemde lampjes als de motor draait.
Nu is dit al zo'n 2 weken aan de gang en hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik vermoed dat het weleens aan de ews (startonderbreker) kan liggen.

- Weet iemand waar deze ews zich in de wagen bevind ?
- Hoe werkt de startonderbreker, de startmotor draait namelijk wel maar motor slaat niet aan omdat deze geen brandstof krijgt, mocht het zo zijn dat de startonderbreker normaliter ook de startmotor verhindert te laten draaien weet ik meteen dat dit het euvel niet is.
Ik heb een e46 330d touring 204 pk bouwjaar 2003.

e28-520i
Contacteer:

Re: Auto start soms niet.

Bericht door e28-520i » 04 sep 2013, 11:18

Je zou gewoon eens kunnen meten of tijdens het starten de pomp wel stroom krijgt.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat de pomp zelf niet helemaal meer werkt zoals het hoort.
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,

dw70

Bericht door dw70 » 04 sep 2013, 13:49

Tip 1: gebruik je reservesleutel.

Een weigering bij het op gang komen, d.w.z. de ene keer doet hij het wel en de andere keer niet, kan hem zitten in dit middel wat nodig is: de contactsleutel en het contactslot. Heb je veel sleutels aan je autosleutel gaat deze scheef hangen en met de jaren vernield deze het contactslot en de interne contacten. Dat kan auto's echt doodleggen. Een paar sleutels zijn al snel een paar teveel. Daarom het verzoek met een frisse, haast ongebruikte sleutel een poos proberen.

Met ews leg je niet de startmotor dood. Die blijft draaien. Maar ews legt ook niet de benzinepomp dood. Ews zorgt dat de motor geen vonk meer krijgt. Zo simpel kan het zijn. Eerste generatie ews legde wel de pomp half dood. Kreeg zo een pomp nog maar 6V, i.p.v. 12V. Maar dat heb jij niet.

Geloof niet dat ews hier iets mee te maken heeft. Mocht het de sleutel niet zijn, een garage in de buurt je brandstofpomp laten checken met een jumpertest. Zeker niet zelf gaan jumperen als je geen jumper met zekering hebt. Voor je het weet is je DME/ECU en meer kapot.

Suc7!
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

koevlaas

Bericht door koevlaas » 04 sep 2013, 18:36

Heren,

Bedankt voor de reakties.
Ik had gisteren een contactslot (electrische gedeelte) besteld en zojuist gemonteerd, probleem opgelost.
Sterker nog, mijn cv deed het al een maand of 8 helemaal niet meer en werkt nu ook weer.

Ik heb op internet gesnuffeld en gevonden wat de EWS 3.3 precies doet, deze legt dus je pomp en startmotor wel plat.

jlbeckers

Bericht door jlbeckers » 27 okt 2013, 11:04

wat deedt de cv dan want ik heb hetzelfde probleem alleen start mijn auto gewoon als ik de ews uitrek kan ik de auto wel gewoon op slot zetten via de cv

koevlaas

Bericht door koevlaas » 13 nov 2013, 21:42

De CV deed helemaal niets....
Echter heeft paar weken weer goed gewerkt en nu doet ie het af en toe.
Ik denk dat ergens een contactje loszit.
Uiteindelijk was het startprobleem een los contactje bij het brandstofpomp relais, ik heb dit relais omgewisseld met die van de interieurventilator en nu start ie weer altijd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”