auto schud/trilt bij stationair.
-
auto schud/trilt bij stationair.
Hallo mensen.
net mijn auto voor een flinke reparatie terug gehad alle 24 klepstoters vervangen blokje loopt nu weer mooi zuiver.
alleen nu sinds gister voel ik de auto schudden en beetje trillen bij stationair. Wat is dit nu weer dan?
Ook wil hij soms starten alsof je een 40 jarige oldtimer start die moeilijk op toeren komt. Terwijl hij normaal altijd bam aanspringt zoals t hoort.
bij de repatatie van de stoters is hij ook uitgelezen hier kwamen 2 dingen uit misschien heeft dat er iets mee te maken?
Storingen
25 eindtrap labdasonde verwarming cilinder 1-3
85 krukas impulsgever
gr
net mijn auto voor een flinke reparatie terug gehad alle 24 klepstoters vervangen blokje loopt nu weer mooi zuiver.
alleen nu sinds gister voel ik de auto schudden en beetje trillen bij stationair. Wat is dit nu weer dan?
Ook wil hij soms starten alsof je een 40 jarige oldtimer start die moeilijk op toeren komt. Terwijl hij normaal altijd bam aanspringt zoals t hoort.
bij de repatatie van de stoters is hij ook uitgelezen hier kwamen 2 dingen uit misschien heeft dat er iets mee te maken?
Storingen
25 eindtrap labdasonde verwarming cilinder 1-3
85 krukas impulsgever
gr
Re: auto schud/trilt bij stationair.
Die simptomen komen idd overeen met een krukassensor.
Langzaam/moeilijk starten, lage toeren geen vermogen en in de wat hogere toeren schokkend optrekken.
Ik heb het zelfde gehad met mijn 320i coupe. Na vervangen sensor was alles weer goed
Langzaam/moeilijk starten, lage toeren geen vermogen en in de wat hogere toeren schokkend optrekken.
Ik heb het zelfde gehad met mijn 320i coupe. Na vervangen sensor was alles weer goed
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
Sorry om te reageren op dit topic, zonder een oplossing of een tip om te helpen maar dit heb ik als ik korte stukjes rij, en als hij niet warm is. Dan trilt hij bij stilstaan ofdat hij het koud heeft.
- bimmer-jeroen
@tonny 123.
Mischien iets duidelijker omschrijven. Om wat voor een auto gaat het?
Iets precieser de klacht omschrijven? trillen en inhouden kan veel meer zijn dan een sensor...
Mischien iets duidelijker omschrijven. Om wat voor een auto gaat het?
Iets precieser de klacht omschrijven? trillen en inhouden kan veel meer zijn dan een sensor...
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Ow ja sorry, bij mij gaat het om een e36 318i automaat, en als ik me auto start niks aan de hand dan rij ik een meter of 500 dan komt bij mij het eerste stoplicht zodra ik dan daar stil sta begint hij te trillen beetje van links naar rechts ofcdat hij de koppeling licht los laat en al wilt gaan rijden terwijl ik de rem ingetrapt hou, en dan zodra hij warm is heb ik dat niet meer totdat ik snelweg heb gereden dan word hij op de snelweg weer erg koud, de koelmeter geeft dan net aan dat hij net niet in het blauwe staat. En dan is het weer van voor af aan rustig trillend bij stilstaand stationair.
Het lijkt mij verstandig om even een apart topic aan te maken.
Dit lijkt niet op TS zijn probleem om het overzichtelijk te maken
Dit lijkt niet op TS zijn probleem om het overzichtelijk te maken
e38 735i sedan, in bezit
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
Daarom hield ik het al kort in begin, ik gooi wel een nieuwe topic erover.
Nu back on topic
, ik heb het nagevraagd voor je bij een monteur hij zei dat het de krukas impulsgever meestal is die niet meer helemaal 100% is.
Nu back on topic

-
Vandaag viel de motor helemaal uit tijdens t rijden tijdje gewacht toen weer starten en meteen naar de garage gebracht en nu krukas sensor vervangen..
ben benieuwd
gr
ben benieuwd
gr
Zo heb ik ook gestaan idd, stond te wachten voor een open brug op een smalle weg in de spkts in de stromende regen.
Auto snel half op de stoep geduwd toen kwam er gelukkig een colega aan die mij naar mijn werk gesleept heeft.
Wel een 2 km wachtrij achter mij
Auto snel half op de stoep geduwd toen kwam er gelukkig een colega aan die mij naar mijn werk gesleept heeft.
Wel een 2 km wachtrij achter mij

e38 735i sedan, in bezit
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
-
Krukas sensor vervangen en nogsteeds dezelfde problemen??
Slechte luchttoevoer? Of te wel valse lucht o.i.d.
Misschien de motorsteunen (alhoewel dat naar mijn mening niet het uitvallen kan veroorzaken).
Misschien de motorsteunen (alhoewel dat naar mijn mening niet het uitvallen kan veroorzaken).
-
Nee dat is allemaal in orde.
misa verkeerde sensor?
misa verkeerde sensor?
-
Nokkenas sensor was ook kapot die vervangen en hij deed het weer normaal.
alleen nog een lichte trilling bij stationair miss toch ook de motorsteunen ff checken
alleen nog een lichte trilling bij stationair miss toch ook de motorsteunen ff checken