Ik ben Roy, 22 jaar oud en kom uit Gouda. Ik ben al enige tijd in bezit van mijn BMW E30 Touring Edition. Ik was specifiek op zoek naar dit type en heb hem van de eerst eigenaar over mogen nemen. Het is mijn dagelijkse vervoermiddel en ben zeer tevreden over de auto. Mijn eerste winter ervaren dat goede (winter)banden toch wel nodig zijn. Ik had velgen (helaas imitatie Alpina's met Landsail banden) gekocht, nou goedkoop is duurkoop. Bij nat wegdek zat ik continue overdwars, wat op zichzelf best leuk is, maar met je kennissen en ouders erin minder handig

Ik rij nu met Hankook banden. I.c.m. andere ophanging en remmen rijdt dit perfect.
Sinds kort ben ik ook in bezit van een E36. Ik kond de auto overnemen van de tweede eigenaar welke deze al 19 jaar had. De auto heeft altijd binnen gestaan. Toen ik hem kocht hadden vandalisten de voorruit ingeslagen. Deze heb ik inmiddels vervangen en los van 2 kleine plekjes op de motorkap zijn er verder geen schades aan over gebleven. De vorige eigenaar heeft de auto nog keurig laten reinigen voor de verkoop, wat helaas met stoom gedaan is. Dit resulteert in een loshangend hemeltje en loszittende deurbekleding

Ik wil van de E36 een circuit auto gaan bouwen. Het plan is om dit low-budget te doen. Ik wil het kenteken behouden. Het is de bedoeling om zo nu en dan een Trackday te rijden

Ik weet dat het een 4 cilinder is, maar ik wou een goede basis hebben om de auto op te bouwen en kon deze voor relatief weinig overnemen. In een later stadium zou er dan nog een 6-cilinder ingebouwd kunnen worden.
De auto is 100% origineel. Het is voor mij de hobby om deze naar een circuit waardige auto om te bouwen.
Ik hoop veel te leren en zal me zeker nog beroepen op jullie expertise bij de ombouw.
Hierbij enkele foto's, helaas is fotografie niet voor mij weggelegd, maar een poging gedaan.

Eerdere ervaringen in een E36 op Zandvoort