E46 M52 fluctuerende idle en uitvallen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
--help

E46 M52 fluctuerende idle en uitvallen

Bericht door --help » 25 sep 2013, 22:50

Hi Allemaal,

Ik heb wat problemen met mijn E46 (coupe) met M52 motor. Het begin initieel enkel als de auto op LPG liep, nu echter ook op benzine, het lijkt dus een algemeen(er) probleem te zijn. Het is dus als je stil staat, niet rijdt dat hij dan heel onstabiel loopt qua toerental en vaak ook uitvalt.

Na wat controle door de garage lijkt er geen vacuum te zijn bij de gasklep. Helaas was er geen tijd om er nog verder op in te gaan, en ben wel in voor een uitdaging, mits het niet te extreem is.

Ik heb de leidingen gevolg en zie dat deze er goed uit zien, geen scheurtjes op het eerste oog. Op het internet kom ik vaak 'ICV' tegen wat mogelijk het probleem kan zijn. (http://www.bmw-planet.com/2009/01/10/di ... aning-e46/)

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen controleren? Fout meldingen geeft hij trouwens niet. Bedankt alvast voor het doorlezen!
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

--help

Re: E46 M52 fluctuerende idle en uitvallen

Bericht door --help » 27 sep 2013, 09:19

En heeft iemand een idee hoe ik een vacuum pomp kan testen zonder schade toe te brengen aan (andere) onderdelen?
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

rob75

Bericht door rob75 » 27 sep 2013, 13:10

Klinkt toch als valse lucht. Dat er geen vaccuum achter de gasklep is, is al vreemd. Maar goed, snel meten is meestal fouten maken.
Eenvoudige test is om met een busje starthulp/remmenreiniger bij stationair de diverse luchtslangen in te spuiten en te luisteren of het toerental toeneemt. Zo ja, valse lucht.

Kan ook nog een vervuild gasklephuis zijn, waardoor de stationairregeling niet lekker werkt.

Succes,
Rob

--help

Bericht door --help » 27 sep 2013, 20:21

Ik heb gister gekeken maar dit gaat boven mijn pet, ik heb besloten om hem komende week weg te brengen naar de garage. (heb al gebeld). Als er wat uitkomt, en sowieso bij een oplossing zal ik deze uiteraard posten op dit forum! Bedankt rob75 voor je antwoord alvast!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”