Luchtmassameter 328ci '99

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Patrickk

Re: Luchtmassameter 328ci '99

Bericht door Patrickk » 15 sep 2013, 17:21

Ik denk ook dat een hoop kennis niet meer op dit forum actief is.
Toen ik mij aanmelde had je snel antwoord op vragen.

Toen Maurice het overnam begon het al leeg te lopen en sinds Brian de nieuwe eigenaar is en ook veel opstart problemen had zijn er nog meer weg gegaan. Er zijn er enkele weer terug maar niet met het aantal gemiddelde berichten die ze hadden.

Ik heb ook vragen waarvan er ook onbeantwoord blijven maar vind het ver gezocht om dan deze houding aan te nemen en dan wel aalle aandacht te krijgen. Dan had ik de eer aan mezelf gehouden en was ergens anders gaan kijken naar antwoorden.

Misschien zou de opzet een beetje aangepast moeten worden. Soms hebben mensen vragen terwijl er niet bij staat wat voor auto ze hebben. Misschien een paar verplichte velden waaronder je model auto.

JdM, soms kan een linkje je aardig op pad brengen. :ja:

Mijn onderschrift :duim:
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

yltkdy

Bericht door yltkdy » 15 sep 2013, 20:17

Rogier1975 schreef:Mike e.a.,
Omdat de rest op vakantie was (en ik toen nog niets eens actief hier), moet ik me maar door Dennie als een "luie 9-to-5 uitvreter" laten wegzetten, omdat ík wel de moeite doe om zaterdag 's avonds iets voor hem op te zoeken? Dat meen je hopelijk niet :( :( :(
Uiteraard bedoel ik dit niet Rogier. Ik heb me hier al meerdere malen uitgesproken over hoe je hier af en toe door veel te veel forummers van de 30- generatie behandeld wordt de laatste tijd en dat dit precies de manier is waarop Dennie reageert. Vandaar dus mijn reactie "ïk begrijp wel waarom hij dit doet.:" Het was bedoeld met een sarcastische ondertoon zoals ik ook uitlegde (hij past zich aan aan de toon die hier de laatste tijd gevoerd wordt). Ik ga me hier verder ook niet meer over uitlaten, als je wilt weten wat ik allemaal geschreven hebt klik je maar op mijn naam en dan "zoek berichten van de gebruiker" dan kom je het gelijk tegen.
JdM schreef:Waar ik me persoonlijk aan stoor (en wat veel mensen ook weinig zal interesseren, maar dat boeit niet heel hard ;) )
Precies dus de mentaliteit van te veel van de 30- generatie. Al dit de toon moet gaan worden op Bimmerportal (ik interesseer me geen bal in wat jij zegt of vind) hoeft het van mij niet meer eerlijk gezegd en zou ik zeggen: Brian open alsjeblieft een 30+ gedeelte waar alleen maar 30 plussers kunnen reageren, dan kunnen we tenminste weer op een beetje normale gezellige manier met elkaar communiceren zoals het op bimmerportal was en over dat waarom we hier zitten: onze voorliefde voor BMW.
patrickk schreef:Ik denk ook dat een hoop kennis niet meer op dit forum actief is.
Toen ik mij aanmelde had je snel antwoord op vragen.

Toen Maurice het overnam begon het al leeg te lopen
Wel, dat er veel weg gegaan zijn toen Maurice het overnam kan ik wel begrijpen want dat was ook een paardelul pur sang zoals die af en toe reageerde als het niet naar zijn zin ging. Ik had af en toe veel moeite om niet te reageren met "ZUM BEFEHL!!!"
en sinds Brian de nieuwe eigenaar is en ook veel opstart problemen had zijn er nog meer weg gegaan. Er zijn er enkele weer terug maar niet met het aantal gemiddelde berichten die ze hadden.
Heeft dus waarschijnlijk te maken met bovenstaande. velen zullen me wel een zeikerd vinden, maar ik zeg er tenminste nog wat van in de hoop dat er verbetering optreed. De tijd zal het leren.

Dcreator

Bericht door Dcreator » 15 sep 2013, 23:03

Beste heren en dames,

Ik kan me deels in jullie reacties vinden, maar op een ander deel verbaas ik me ook wel over de opmerkingen die ik voorbij zien komen! Om hier even kort op in te haken, omdat ik toch wel wat dingen zie waarvan ik denk dat die even rechtgetrokken moeten worden voor de goede orde, de volgende dingen:

-Toen het forum overging naar zijn huidige eigenaar (Brian), hebben wij inderdaad veel problemen gehad! Echter is dit nooit moedwillig de fout geweest van de huidige organisatie achter Bimmerportal. De vorige eigenaar had er technisch achter de schermen een flink rommeltje van gemaakt! Daardoor zijn er met dit alles recht zetten nogal wat complicaties opgetreden, alles wat tegen kon zitten zat ons ook tegen!! Wij doen tot op de dag van vandaag uiteraard ons best om het forum draaiende te houden en jullie zo prettig mogelijk van het forum gebruik te kunnen laten maken! :duim:

-Om even in te haken over de activiteit, wij zouden natuurlijk altijd graag meer activiteit willen, en het liefst een zo druk mogelijk forum hebben! Helaas kunnen wij hier zelf weinig aan doen, we kunnen mensen moeilijk "sturen" om veel actief te zijn op het forum! Echter wijzen cijfers wel uit, dat in de laatste periodes er steeds meer activiteit plaatsvind ten opzichte van voorheen en er zijn steeds meer nieuwe aanmeldingen! En ik denk, hoop dat jullie het hier ook met mij eens zijn, dat alleen ook de gebruikers onder elkaar kunnen zorgen voor nóg meer activiteit! Wees vriendelijk en behulpzaam voor de nieuwe gebruikers, en help elkaar ook waar nodig! Tenslotte zijn wij allemaal ook ooit begonnen bij 0, dat moeten wij allen ook niet vergeten! En als wij met zijn allen daaraan werken, ben ik ervan overtuigd dat het forum vanzelf weer meer actief wordt, wellicht actiever als ooit!

Dus laten we het niet steken op een bepaalde groep, laten we gewoon stoppen met schuldigen zoeken! Het is beter om met zijn allen vooruit te kijken, en gaan voor een goede toekomst op het forum! :duim:

Uitzonderingen houden we altijd, maar laten we nou met zijn allen zorgen dat dit verholpen wordt, ipv dat de paar rotte appels een ondergang van een forum zou betekenen!

Wij als Team houden goede moed! En ik hoop onze gebruikers ook! :duimen:

Mvg,
Danny
Bimmerportal Team

BimmerBob

Bericht door BimmerBob » 16 sep 2013, 00:03

Beste leden,

Bij deze wil ik graag even wat kanttekeningen en opmerkingen plaatsen op de reacties die ik voorbij heb zien komen.

Ik wil graag beginnen bij DennieV, ik kan me voorstellen dat het niet leuk voor je is als je niet zo welkom ontvangen wordt als members met de ietwat 'spectaculairdere' auto's, alsook dat het als onprettig ervaren kan worden dat mensen niet bereid zijn je te helpen. Dit gevoel neem ik in overweging bij je reactie.
Echter ben ik wel van mening dat een houding die dermate blasé is, ongewenst is.

Het valt mij nu meerdere malen op dat er forumleden zijn wiens houding ik als sociaal onwenselijk ervaar, uit de reacties merk ik op dat de meerderheid van ons dit ook als sociaal onwenselijk ervaart. Ik ben er dan ook niet vies van om ervoor uit te komen dat ik dit soort forumleden liever zie vertrekken dan komen, bimmerportal hoeft wat mij betreft geen allemans vriend te zijn. Je kan hier netjes deelnemen of je vertrekt, mensen die hun frustraties hier gaan lopen uitten, een blasé houding vertonen of andere rare uitspattingen vertonen moeten hun gedrag bijstellen of gaan
Ik maak me hard voor de vredelievende BMW liefhebber die hier komt voor recreatie doeleinden, mensen die zich onfatsoenlijk gedragen hebben hier wat mij betreft weinig te zoeken. Klinkt misschien wat harder dan jullie gewent zijn uit de mond van een moderator, maar het is mijn taak c.q. onze taak dit forum prettig te houden.
Ik schuw dan ook niet deze mening publiekelijk met jullie te delen, het is immers een mening die 99% van jullie ten goede komt.:duim:

DennieV dit is geen persoonlijke aanval naar jou toe, ik begrijp dat je reactie voort komt uit een gevoel dat je hier "ongewenst" bent, wel ben ik eerlijk genoeg tegen je om te zeggen: "Als je je houding niet bijstelt zie ik je liever zie gaan dan komen". Echter heb ik er vertrouwen in dat je je blasé houding aanpast.

___________________________________________________________________________________________________

JDM, ook ik ben van mening dat leden zich meer moeite moeten doen om in eerste instantie zelf hun problemen op te lossen.
Vaak heb ik de indruk dat mensen hun probleem op het forum "smijten" alvorens zelf op een fatsoenlijke manier research te doen. Als de kennis op het net te vinden is, snap ik niet waarom we hier het ei van Columbus opnieuw zouden moeten gaan uitvinden.

yltkdy, Hoezeer ik je reacties over het algemeen ook waardeer en ik je zie als een sociaal wenselijk forum lid, vind ik je reactie jegens onze leden jonger dan 30 jaar niet kunnen. Dat je een afkeer hebt tegen sociaal onwenselijke leden dat begrijp ik, maar ga hier geen categorische groep op basis van leeftijd aan vast hangen.
Je verzoek tot een forumdeel voor 30 plussers vind ik dan ook ronduit kinderachtig, en getuigd in mijn visie ook niet van de algemene voorbeeld functie die heren ouder dan 30 jaar zoals jij normaliter zouden moeten geven. In jou opvatting ben je immers toch veel wijzer en verstandiger dan mij als 19 jarige "sjneuzel"? Tsja, dat blijkt dan maar weer :) . Ohja, meer dan de helft van het bimmerportal team is jonger dan 30, maar maakt niet uit :duim:

Met vriendelijke groet,

Bob Lux
BimmerBob
Bimmerportal Team

Patrickk

Bericht door Patrickk » 16 sep 2013, 08:07

BimmerBob schreef:Beste leden,

___________________________________________________________________________________________________
Vaak heb ik de indruk dat mensen hun probleem op het forum "smijten" alvorens zelf op een fatsoenlijke manier research te doen. Als de kennis op het net te vinden is, snap ik niet waarom we hier het ei van Columbus opnieuw zouden moeten gaan uitvinden.
Dit is nou net hoe je het bekijkt?
Er is zeker een catagorie die niet eens kijkt en de vraag gelijk stelt. Vaak zijn dit "nieuwe leden".
Ik tik ook wel eens een paar trefwoorden in en vind niet de antwoord op mijn vraag.
Als ik deze vraag stel dan denken er een hoop: moet je even op het forum zoeken.

Een simpel linkje of doorverwijzing is dan niet veel moeite maar je bent er wel mee geholpen, toch?

Ik denk dat je ook een hoop misverstanden en onbeantwoorde vragen kan voorkomen.
Eerder dit jaar heb ik mij aangemeld op een duits forum (zit toch 2/3 van het jaar in D)
Voordat je hier uberhaubt een bericht kan plaatsen moet je een profiel maken.
Zo zien zo ook wat voor auto je hebt als je een vraag hebt. Vrij simpel en voorkomt onduidelijkheid.
Als de mensen dit niet willen is de vraag ook niet belangrijk?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

DennieV

Bericht door DennieV » 16 sep 2013, 15:48

Nog even een laatste reactie van mij,en daar blijft het bij op dit 'forum'

Zowel mijn vrij compleet voorsteltopic als mijn compleet showroomtopic werden bijna 2 weken lang genegeerd waardoor ik ze maar gewoon gewist heb,en er was leven genoeg omheen.
Mijn 2 simpele vragen,waarbij ik in de searchknop niks over kon vinden,bleven onbeantwoord,dus ik dacht,zal met mijn laatste vraag de boel eens opnaaien en wat blijkt?
Het hele forum kan opeens reageren!
Gelukkig delen een aantal vaste leden mijn mening,zegt genoeg lijkt me.

Maar gezien de verkooptopics waarin sinds medio 2011 niet meer in gereageerd is lukt het forum bijhouden ook niet aardig,dus is dit niet mijn plekje..
Op een niet-BMW gerelateerd forum ben ik al jaren actief en zelf behulpzaam met antwoord,newbe's of niet,vandaar dit me tegenvalt.

Verder reageer ik nergens meer op,dus wederom een loos profiel.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau

Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber

Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203

Dcreator

Bericht door Dcreator » 16 sep 2013, 16:33

Dus volgens jou antwoord ons forum niet op "nieuwelingen en mensen met niet speciale auto's" ?

Ik zie toch behoorlijk veel activiteit op de problemen hoor, wellicht moet je eerst eens naar jezelf kijken voor je onze forumleden de schuld gaat geven...

klein voorbeeldje wat ik met 2 klikjes tegen kom:
viewtopic.php?f=79&t=35406

dezelfde dag haken mede members nog in op het probleem van de beste man!

JdM

Bericht door JdM » 16 sep 2013, 16:40

Hey, maar dat gaat over een E36 en die zijn toch al wel bijna speciaal te noemen ;)

Ik vind het hier nog steeds prima, ik kom ook op meerdere forums en overal is het wel wat.
Zeker met al die haantjes hier :gay: (lees: sarcasme) en de overload aan testosteron :jack: gaat er wel eens wat mis, boeiend :yaw: .

Is er animo om een meer algemeen huiskamer topic te maken waarin je gewoon lekker open kunt zeuren over vanalles? Dan zet ik daar voortaan ook mijn frustraties neer, kan dit gedeelte weer voor techniek worden gebruikt.

GreyCooperS
Contacteer:

Bericht door GreyCooperS » 16 sep 2013, 16:49

:popcorn: ....

Als ik elke keer dat ik niet gelijk antwoord op een vraag kreeg, een 10 tje had gekregen, had ik nu wel een M5 gehad denk ik haha...

Als je je hier niet prettig voelt.. :zwaai:
Anders gewoon beetje aanvoelen hoe t forum werkt, wat geven voor je neemt en iedereen in zn waarde laten, ook als het eens een keer niet gaat zoals je wil...

We blijven tenslotte allemaal mensen en die zijn nu eenmaal allemaal anders...net als in het echte leven kom je met een attitude nu eenmaal minder ver...

Dus neem een biertje, deel je eigen auto nog eens met ons en doe lekker mee...zo'n drama hoeft t allemaal niet te worden lijkt me...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire

--help

Bericht door --help » 16 sep 2013, 17:20

Ik ben zelf 24, dus geen 30(+). Maar ben wel een liefhebber. Mijn kennis is niet zo groot over auto's als sommige hier, is ook niet mijn werk/ambitie, maar als ik kan helpen doe ik dat graag. wat mij betreft moeten we deze beste jongen maar lekker vergeten.

Toen ik mijn voorstelde kreeg ik ook geen reactie, heb ik me daar druk om gemaakt? Zeker niet. Vind ik dat jammer, mwa ... op zich wel. Maar aan de andere kant, heb betere dingen te doen dan zeuren, zelfs zonder 2 zaken thuis :+

Wat mij betreft, lekker door gaan allemaal en niet teveel van aantrekken :gekdoen:
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

yltkdy

Bericht door yltkdy » 18 sep 2013, 22:15

BimmerBob schreef:
yltkdy, Hoezeer ik je reacties over het algemeen ook waardeer en ik je zie als een sociaal wenselijk forum lid, vind ik je reactie jegens onze leden jonger dan 30 jaar niet kunnen. Dat je een afkeer hebt tegen sociaal onwenselijke leden dat begrijp ik, maar ga hier geen categorische groep op basis van leeftijd aan vast hangen.
Je verzoek tot een forumdeel voor 30 plussers vind ik dan ook ronduit kinderachtig, en getuigd in mijn visie ook niet van de algemene voorbeeld functie die heren ouder dan 30 jaar zoals jij normaliter zouden moeten geven. In jou opvatting ben je immers toch veel wijzer en verstandiger dan mij als 19 jarige "sjneuzel"? Tsja, dat blijkt dan maar weer :) . Ohja, meer dan de helft van het bimmerportal team is jonger dan 30, maar maakt niet uit :duim:

Met vriendelijke groet,

Bob Lux
BimmerBob
Bimmerportal Team
Beste BOB,

Je moet wel lezen wat ik schrijf. Ik schrijf dat er TEVEEL van de 30- generatie zijn die behoorlijk ongewenst gedrag vertonen. Lees mijn reacties op bepaalde leden maar eens terug en zoek dan hun leeftijden maar eens op wat ik dus ook gedaan heb. Dan zal je dus zien dat ik niet zomaar iets uit mijn duim zuig en een leeftijdsgroep generaliseer en dat met mij vele van mijn leeftijdgenoten zich hier aan ergeren en dat er daardoor al meer dan genoeg kennis op bimmerportal verloren is gegaan zoal Patrickk al heel terecht aankaartte. En dat is heel erg zonde daar bimmerportal veruit het populairste BMW forum is en toch het meest open forum waar je de meeste antwoorden krijgt/kreeg.

Maar goed het is gezegd en Danny en jij hebben als
Moderator duidelijk jullie mening gegeven, en we zullen zien wat er gebeurt. Jammer dat Dennie het verkeerd opvat en niet meer aan het forum mee wilt doen, maar dat is zijn keus.

Enne.... 19 jarige sjneuzel dat zijn jouw woorden en niet de mijne ;-). Ik waardeer jouw input als 19 jarige net zo als jij de mijne als 45 jarige aangezien we elkaar met respect behandelen en zo hoort het ook. :duimen:

En wat betreft de de overname, het is alleen heel jammer dat er zoveel fout is gegaan en er daardoor veel informatie verloren is gegaan want aan de zoekfunctie heb je bijna niets meer, dus ik ben wat dat betreft minder gefixeerd op het feit dat mensen schijnbaar geen moeite doen iets uit te zoekën maar daar konden jullie ook niets aan doen, zeker niet als je daar het kinderachtige gedrag van Maurice en consorten bij optelt die ineens verdwenen waren en het forum zonder moderators zat.

Nou, ik hoop dat deze "discussie" er toe leid dat we weer wat meer nadenken voor we wat posten en elkaar behandelen met het respect dat we verdienen, ongeacht de leeftijd.

Mike

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”