Transmissie olie handgeschakeld

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
blitzyj

Transmissie olie handgeschakeld

Bericht door blitzyj » 12 sep 2013, 19:54

Binnenkort wil ik de tranmissie olie weer eens gaan vervangen, met welke hebben jullie goede ervaring?

Heb een keer eerder castrol syntrans B 75W erin gedaan, maar nu het weer wat kouder word gaat schakelen naar de 1 en 2 lastig bij koude motor, bij warme motor hier geen last meer van. Iemand die me advies kan geven?

Mijn clutch delay valve is ook al verwijderd.

Holographic91

Re: Transmissie olie handgeschakeld

Bericht door Holographic91 » 13 sep 2013, 18:39

Origineel BMW MTF-LT2. Heb zelf destijds ook positieve voorruitgang gemerkt. Origineel zit er LT1 in, LT2 is beter. Heb bij keram destijds een 5 liter kan gekocht. Als ze een groot vat op voorraad hebben is het volgens mij mogelijk gewoon om 1 liter te kopen. Moet je wel zelf eigen fles/kan meenemen.
Er gaat dacht ik maar 1 liter in de handbak. Mocht het bij de dealer niet lukken. Heb nog 4 liter thuis staan kun je een liter overnemen, woon ook in het zuiden van limburg :whistle: .

blitzyj

Bericht door blitzyj » 14 sep 2013, 15:32

Bedankt voor je aanbod maar heb net 2L kunnen halen en gelijk erin gedaan. Flinke vooruitgang, schakelt nu veel beter! :)

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 14 sep 2013, 15:46

Merkte het ook met het in de versnelling zetten. Gek genoeg vooral de 5e versnelling was een verbetering.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”