Winterbanden vanachter..
-
Bmw 525 Berline
Winterbanden vanachter..
Jongens mijn achterste banden zijn in slechte staat en vandaag op een (nat)rondpunt schrok ik me echt een bult want men auto slipte gewoon helemaal en ik ben echt blij dat ik niks geraakt heb en ook dat het niet zo druk was!!!! Jezus zeg!!! Amai... .
Nu ben ik van plan om winterbanden te laten opzetten vanachter en van voor gewone banden te laten want die zijn nog in goede staat... .
Is dat een goed idee of niet?? En wat zou het geven denken jullie??
Ik wil achterste winterbanden om meer grip te hebben... en winter komt er sowieso aan hé....
Nu ben ik van plan om winterbanden te laten opzetten vanachter en van voor gewone banden te laten want die zijn nog in goede staat... .
Is dat een goed idee of niet?? En wat zou het geven denken jullie??
Ik wil achterste winterbanden om meer grip te hebben... en winter komt er sowieso aan hé....
Re: Winterbanden vanachter..
Alle 4 of niet!
Als jij alleen je achterbanden vervangt heb je achterop meer grip, maar voorop dus niet, grote kans op onderstuur!
Als jij alleen je achterbanden vervangt heb je achterop meer grip, maar voorop dus niet, grote kans op onderstuur!
>>>>Showroom E36's<<<<
Bij het remmen gaan die winterbanden achteraan ook niet veel grip geven... denk trouwens dat het niet echt wettelijk is...
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Winterbanden bij deze temperaturen geven minder grip. Ze zijn te zacht en flexen teveel door de lammellenstructuur.
Trouwens zoals Broncky zegt, niet wettelijk.
Gewoon nieuwe banden zetten.
Snap ook niet hoe je wagen kan slippen op een rotonde . DSC moet dit voorkomen. Tenzij dat er een olieplek was of door aquaplanning.
Heb jij op de knop gedrukt op de middenconsole ?
Trouwens zoals Broncky zegt, niet wettelijk.
Gewoon nieuwe banden zetten.
Snap ook niet hoe je wagen kan slippen op een rotonde . DSC moet dit voorkomen. Tenzij dat er een olieplek was of door aquaplanning.
Heb jij op de knop gedrukt op de middenconsole ?
525d E61 2007 pre-LCI
Een keer als experiment met een auto gereden met slechts op een as winterbanden.
Auto wordt met glad wegdek onbestuurbaar.
Als je alleen achter winterbanden plaatst glijdt je auto niet over 4 wielen weg, maar zal de voorkant gewoon rechtdoor willen glijden in plaats van de bocht te willen maken. Beter 4 zomerbanden dan alleen op 2 wielen winterbanden.
Auto wordt met glad wegdek onbestuurbaar.
Als je alleen achter winterbanden plaatst glijdt je auto niet over 4 wielen weg, maar zal de voorkant gewoon rechtdoor willen glijden in plaats van de bocht te willen maken. Beter 4 zomerbanden dan alleen op 2 wielen winterbanden.
Idd, alles zomer of alles winter.
Mag ik vragen war voor merk banden er op zitten achter?
Mag ik vragen war voor merk banden er op zitten achter?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
-
John89
Volgens mij heeft mijn moeder op haar E36 318i altijd winterbanden achteraan. Die winterbanden zijn dan niet meer voldoende voor de winter (min. 4mm), maar nog ruim voldoende voor een zomerseizoen. Zij heeft er totaal geen problemen mee.
Neen zij zal dan ook rijden zoals een moeder
. Totals zij eens een uitwijk maneuver moet doen, maar dan is het hopelijk niet te laat. Zeer slecht idee om voor en achteraan zo afwijkende banden te leggen. Komt niet goed in extreme situaties.
525d E61 2007 pre-LCI
SLuit me aan bij de man hierboven! Geen slim idee!
>>>>Showroom E36's<<<<
-
John89
Dan heb jij mijn moeder nooit zien rijden. Ook als is het een vrouw van 59, zij heeft een pittige rijstijl. Uitwijken ed; geen problemen.
Ikzelf zeg dan ook altijd, achter kunnen winterbanden wel, voor niet.
Overigens doen we dit al járen.
Ikzelf zeg dan ook altijd, achter kunnen winterbanden wel, voor niet.
Overigens doen we dit al járen.
Winterbanden werken NIET in de zomer. Te geven MINDER grip door de lammelen die buigen. Daarnaast slijten ze nog eens extra snel en zijn ze duurder. Dus snap totaal niet waarom je dit zou doen.
Je moet ze in de zomer maar eens vooraan steken en daarna remmen, je zult versteld staan hoe snel ze blokeren.
Maw winterbanden werken gewoon niet in de zomer anders zouden ze geen zomerbanden maken.
Er word héél veel tijd gestoken om een goed wegligging te krijgen door de fabrikanten en BMW is hierin zeer goed is toch DE reden waarom men een BMW koopt ? . Duizenden kilometers worden er gedaan. Door verschillende banden te steken voor en achteraan doe je dit allemaal omzeep. Dan kan je eerlijk gezegd beter wat geld besparen en een ander merk kopen.
Je moet ze in de zomer maar eens vooraan steken en daarna remmen, je zult versteld staan hoe snel ze blokeren.
Maw winterbanden werken gewoon niet in de zomer anders zouden ze geen zomerbanden maken.
Er word héél veel tijd gestoken om een goed wegligging te krijgen door de fabrikanten en BMW is hierin zeer goed is toch DE reden waarom men een BMW koopt ? . Duizenden kilometers worden er gedaan. Door verschillende banden te steken voor en achteraan doe je dit allemaal omzeep. Dan kan je eerlijk gezegd beter wat geld besparen en een ander merk kopen.
525d E61 2007 pre-LCI
-
John89
Met die nieuwere wagens zul je er wellicht meer last van hebben (elektronisch gezien).
Wij doen het al jaren op deze manier en omdat niet iedereen in elkaar portemonnee kan kijken (gelukkig), doen wij het op deze manier.
De winterbanden zijn niet goed genoeg meer voor de winter, maar voor de zomer zijn ze profieltechnisch nog in orde. Om de banden dan weg te gooien, vinden wij dus weer weggegooit geld.
Wij hebben de BMW omdat we het een mooie wagen vinden en het een object is waarmee je van A naar B komt. Geld besparen door een andere wagen aan te schaffen is niet besparen in ons geval. De 318i is uit '97 en heeft inmiddels meer dan 320dkm op de teller.
Een ieder moet het zelf beslissen wat hij/zij doet. Wij doen het op deze manier.
Als je zo reageert op winterbanden gebruiken in de zomer, dan moet je ook zo reageren op zomerbanden in de winter. Terwijl dat bijna nog gemeengoed is onder het Nederlandse volk.
Wij doen het al jaren op deze manier en omdat niet iedereen in elkaar portemonnee kan kijken (gelukkig), doen wij het op deze manier.
De winterbanden zijn niet goed genoeg meer voor de winter, maar voor de zomer zijn ze profieltechnisch nog in orde. Om de banden dan weg te gooien, vinden wij dus weer weggegooit geld.
Wij hebben de BMW omdat we het een mooie wagen vinden en het een object is waarmee je van A naar B komt. Geld besparen door een andere wagen aan te schaffen is niet besparen in ons geval. De 318i is uit '97 en heeft inmiddels meer dan 320dkm op de teller.
Een ieder moet het zelf beslissen wat hij/zij doet. Wij doen het op deze manier.
Als je zo reageert op winterbanden gebruiken in de zomer, dan moet je ook zo reageren op zomerbanden in de winter. Terwijl dat bijna nog gemeengoed is onder het Nederlandse volk.
Laatst gewijzigd door John89 op 12 sep 2013, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo beste BMW vrienden,
Winterbanden gebruiken in de zomer!!
Dat is ronduit zeer gevaarlijk!
Er is geen enkel vorm van grip, en het is de goden verzoeken om zware ongelukken, je neemt dan vaak ook nog een andere weggebruiker mee, als de grip verloren is, je vliegt werkelijk alle kanten uit, behalve de goede!
Tenzij men als een slak over de weg gaat, dan zal er weinig gebeuren, enkel zal de mede weggebruiker je niet echt dankbaar zijn!
Bekijk de commentaren van de ANWB maar eens, of ga het eens navragen bij de betere bandenboer.
Dat zijn toch wel de mensen die het weten.
Enkel een bandenboer die erg graag banden verkoopt, die zal je wel winterbanden aanraden en verkopen in de zomertijd.
Dan is het toch echt hoogtijd, dat er een andere banden leverancier opgezocht word.
Verder verslijten die winterbanden als sneeuw voor de zon.
Het is haast hetzelfde, als zwart tegen wit zeggen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Winterbanden gebruiken in de zomer!!
Dat is ronduit zeer gevaarlijk!
Er is geen enkel vorm van grip, en het is de goden verzoeken om zware ongelukken, je neemt dan vaak ook nog een andere weggebruiker mee, als de grip verloren is, je vliegt werkelijk alle kanten uit, behalve de goede!
Tenzij men als een slak over de weg gaat, dan zal er weinig gebeuren, enkel zal de mede weggebruiker je niet echt dankbaar zijn!
Bekijk de commentaren van de ANWB maar eens, of ga het eens navragen bij de betere bandenboer.
Dat zijn toch wel de mensen die het weten.
Enkel een bandenboer die erg graag banden verkoopt, die zal je wel winterbanden aanraden en verkopen in de zomertijd.
Dan is het toch echt hoogtijd, dat er een andere banden leverancier opgezocht word.
Verder verslijten die winterbanden als sneeuw voor de zon.
Het is haast hetzelfde, als zwart tegen wit zeggen.
Met vriendelijke groet,
Ad
@John89
Als je niet in discussie wou gaan had je beter anders of niet kunnen reageren de laatste keer.
Dat je het geld er niet voor hebt is een andere discussie dan wat wel werkt in omstandigheden.
Ik snap het helemaal dat banden duur zijn, winterbanden helemaal.
enige tip is wat ik je dan kan geven, koop winterbanden in de zomer en andersom, dan zijn ze veel goedkoper
Verder over de winterband zelf:
Eigenlijk zijn winterbanden met minder dan 4 mm beter dan zomerbanden met minder dan 4mm al zijn ze officieel geen winterband is.
Het zijn gewoon feiten dat een winterband met meer dan 10 graden erg slecht is door het rubber compound.
Hetzelfde geld voor zomer banden onder de 7 graden, het compound word te hard voor enige grip te bieden.
Als je niet in discussie wou gaan had je beter anders of niet kunnen reageren de laatste keer.
Dat je het geld er niet voor hebt is een andere discussie dan wat wel werkt in omstandigheden.
Ik snap het helemaal dat banden duur zijn, winterbanden helemaal.
enige tip is wat ik je dan kan geven, koop winterbanden in de zomer en andersom, dan zijn ze veel goedkoper
Verder over de winterband zelf:
Eigenlijk zijn winterbanden met minder dan 4 mm beter dan zomerbanden met minder dan 4mm al zijn ze officieel geen winterband is.
Het zijn gewoon feiten dat een winterband met meer dan 10 graden erg slecht is door het rubber compound.
Hetzelfde geld voor zomer banden onder de 7 graden, het compound word te hard voor enige grip te bieden.
sorry dit maakt geen steek. We hebben het hier over 2 verschillende banden soorten voorraan/achteraan.John89 schreef: Als je zo reageert op winterbanden gebruiken in de zomer, dan moet je ook zo reageren op zomerbanden in de winter.
In de winter leg je toch niet alleen winterbanden achteraan of alleen voorraan ? Ofwel soms ?
Waarom zou je dit in de zomer dan wel doen ?
525d E61 2007 pre-LCI