storing acc

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
stef_bmw

storing acc

Bericht door stef_bmw » 09 sep 2013, 17:19

beste forumleden!

mijn bmw e60 is uitgerust met ACC, alleen doet deze het niet als ik de hendel gebruik geeft hij wel aan dat hij geactiveerd kan worden om het zo te zeggen maar hij doet niks, ook komt dat balletje (bij de snelheidsmeter) niet omhoog na de snelheid waar de cruise op moet vallen, verder heb ik e
chter nog geen storingsmelding gehad tot vanmiddag toen kwam er te staan STORING ACC UITGEVALLEN, nadat ik van me ritje thuis was en de auto een keer uit en later weer aan het gezet was de storing weer weg.

nou ben ik is een keer informatie gaan vragen bij 2 bmwdealers waarvan 1 in nederland die man had gelijk als conclusie ja de long range sensor kapot (kosten met monteren circa 3000 euro) en ben in duitsland na de dealer geweest en die zeiden kan van alles zijn en om daar achter te komen willen ze de bmw dan aan de computer leggen om te kijken van hoe en wat als het toch de long range sensor is zijn de kosten in duitsland 2000 euro incl montage scheeld 1000 euro! maar nog veel geld.

nou is mijn vraag zijn er misschien meer mensen op het forum die er last van hebben gehad of mogelijk mischien een oplossing kunnen weten ervoor? mocht niemand nou wat weten breng ik hem zowieso na de dealer in duitsland om aan de computer te leggen maar wil eerst is kijken of er hier mensen zijn die wat weten
.

hier nog even een foto van wat hij bij mij aangeeft als ik hem op de cruise wil zetten:
Afbeelding

Knakkel

Re: storing acc

Bericht door Knakkel » 09 sep 2013, 19:41

Uit (laten) lezen is als eerste aan de orde. Misschien eens zoeken op een sloperij voor een gebruikt exemplaar ?
Ik weet eigenlijk niet goed waar nou die torenhoge kosten in zitten: de Radar of het monteren en afstellen daarvan.
Veel sterkte en succes !
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d

stef_bmw

Bericht door stef_bmw » 09 sep 2013, 19:47

ja de sensor kost nieuw al gauw 1400 euro ongeveer dus ja dan krijg je nog die dure arbeidskosten heb zelf al is bodemplaat weggehaald dacht misschien makkelijk te vervangen maargoed kom er never nooit goed bij radiateur zit in de weg dus bumper zal er wel af moeten :|

Knakkel

Bericht door Knakkel » 09 sep 2013, 20:12

Kijk mee lijkt me toch dat je er zo bij kan aan de voorkant van de bumper
Het is inderdaad een duur onderdeel en moeilijk te vinden
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”