Verschil tussen 323i en 325i
Verschil tussen 323i en 325i
Hallo,
Ik wil binnenkort weer een bmw kopen.
Nou ia mijn vraag wat het verschil is tussen de 325i en 323i?
Hebben alle 2 een 2,5l motor maar koppel en pk's verschillen weldegelijk.
Kan je van een 323i makkelijk een 325i maken?
Groet, Rens
Ik wil binnenkort weer een bmw kopen.
Nou ia mijn vraag wat het verschil is tussen de 325i en 323i?
Hebben alle 2 een 2,5l motor maar koppel en pk's verschillen weldegelijk.
Kan je van een 323i makkelijk een 325i maken?
Groet, Rens
Re: Verschil tussen 323i en 325i
De 323i is een M52TU en de 325i is een M54. De M54 schijnt zuiniger te zijn, heeft een paar aanpassingen waaronder een electronisch gaspedaal en meer vermogen. Wel verbruiken ze iets meer olie als je de verhalen op internet mag geloven.
Ik heb de M52TU (320Ci) gehad en heb nu een M54 (325Ci). Nu zijn deze motoren niet te vergelijken eigenlijk want de huidige heeft 42 pk meer. Buitenom dat geen echte verschillen. Ze zijn beide lekker soepel en klinken beide goed. De 325Ci is voor mij snel genoeg, wel mist die soms wat koppel onderin maar zodra je boven de 3000 en vooral 4000 toeren komt is het een waar feestje!
Als ik de keuze had zou ik wel voor een 25 gaan en als het even zou kunnen een 30, maar een goed onderhouden 23 is ook zeker niet verkeerd.
Ik heb de M52TU (320Ci) gehad en heb nu een M54 (325Ci). Nu zijn deze motoren niet te vergelijken eigenlijk want de huidige heeft 42 pk meer. Buitenom dat geen echte verschillen. Ze zijn beide lekker soepel en klinken beide goed. De 325Ci is voor mij snel genoeg, wel mist die soms wat koppel onderin maar zodra je boven de 3000 en vooral 4000 toeren komt is het een waar feestje!
Als ik de keuze had zou ik wel voor een 25 gaan en als het even zou kunnen een 30, maar een goed onderhouden 23 is ook zeker niet verkeerd.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
Okey bedankt voor je reactie!
Ik zou graag een 330i willen kopen maar die krijg il niet verzekert
Ik ga dan toch kijken naar de 25!
Ik zou graag een 330i willen kopen maar die krijg il niet verzekert
Ik ga dan toch kijken naar de 25!
Nja ik vind de verschillen allemaal bijzonder klein. Vind de 323 iets lekkerder onderin maar bovenin is de 325 sneller. Zijn allemaal goede motoren. Enige die echt afwijkt is de 330 die fors sneller is en anders (dikker) klinkt. Krijg je de 325i wel verzekerd? Meestal is de grens 125kw
Zou gewoon een mooi exemplaar zoeken.
Zou gewoon een mooi exemplaar zoeken.
-
John89
En de regels zijn dit jaar ook nog weer aangescherpt.
Heeft ervoor gezorgd dat ik nu bij een andere verzekeraar zit.
Heeft ervoor gezorgd dat ik nu bij een andere verzekeraar zit.
-
streamline
Zo heel slecht gesteld is het nu ook weer niet met het koppel van een 25i, Dat is genoeg om soepel met het verkeer mee te komen laag in de toeren.
Een 325 krijg ik wel verzekert. Heb heel kort een 325i e36 cabrio gehad em dat was geen probleem!
Rij nu een 535i e39 en die staat op de naam van mn moeder maar omdat ik gezeik heb gehad met de verzekering omdat me moeder dan 2 auto's op haar naam hebt staan wat niet echt bij elkaar past (renault megan) moet deze de deur uit
Dus wil nog wel een beetje door kunnen rijden!
Groet Rens
Rij nu een 535i e39 en die staat op de naam van mn moeder maar omdat ik gezeik heb gehad met de verzekering omdat me moeder dan 2 auto's op haar naam hebt staan wat niet echt bij elkaar past (renault megan) moet deze de deur uit
Groet Rens
Zeker mee eens, maar voor een 2.5 liter vind ik hem onderin best wel tegenvallen. Was bij de E36 nog erger...streamline schreef:Zo heel slecht gesteld is het nu ook weer niet met het koppel van een 25i, Dat is genoeg om soepel met het verkeer mee te komen laag in de toeren.
Twee auto's niet niet bij elkaar passen levert gezeik op? Apart..haan123 schreef:Een 325 krijg ik wel verzekert. Heb heel kort een 325i e36 cabrio gehad em dat was geen probleem!
Rij nu een 535i e39 en die staat op de naam van mn moeder maar omdat ik gezeik heb gehad met de verzekering omdat me moeder dan 2 auto's op haar naam hebt staan wat niet echt bij elkaar past (renault megan) moet deze de deur uit![]()
Groet Rens
Oke dat is dan wel beter dat je 325i wel kan verzekeren! 328i dus ook want die heeft 1 pk meer. Tsjah zou dan gewoon eens kijken wat er te koop is.. 320i, 325i, 323i, 328i.. Gewoon een nette zoeken, het is allemaal niet echt snel namelijk. Maar wel heel soepel
-
streamline
Het is ook geen diesel, en het ligt er ook aan wat je gewend bent.
Maar dat een 325 of een 328 niet echt snel is ben ik niet met je eens,
Een 320 voldoet net om lekker mee te rijden. wil je meer drivingfun kom je toch uit bij 325/328/330.
Weet niet wat je budget is voor een auto?
Maar dat een 325 of een 328 niet echt snel is ben ik niet met je eens,
Een 320 voldoet net om lekker mee te rijden. wil je meer drivingfun kom je toch uit bij 325/328/330.
Weet niet wat je budget is voor een auto?
Ik denk dat je een keuze moet maken uit twee kwaden....
Allebei zullen ze prima rijden. Verschil is een slordige 20 pk en wat Nm's. Maar belangrijker is denk ik dat je met een 325 een modernere motor koopt die een aantal kinderziektes heeft t.o.v. dan de 323 versie. Maar daarnaast zou je ook moeten letten op het bouwjaar. Is het een facelift model of niet. Daar zit ook een verschil in en dan met name technisch. Wellicht dat een PFL 325 interessanter is dan de FL 325 op elektronisch gebied. Andersom, in de FL zitten weer de laatste technieken met voordelen.
Kortom......
Succes met je keuze.
Groet,
Rob
Allebei zullen ze prima rijden. Verschil is een slordige 20 pk en wat Nm's. Maar belangrijker is denk ik dat je met een 325 een modernere motor koopt die een aantal kinderziektes heeft t.o.v. dan de 323 versie. Maar daarnaast zou je ook moeten letten op het bouwjaar. Is het een facelift model of niet. Daar zit ook een verschil in en dan met name technisch. Wellicht dat een PFL 325 interessanter is dan de FL 325 op elektronisch gebied. Andersom, in de FL zitten weer de laatste technieken met voordelen.
Kortom......
Succes met je keuze.
Groet,
Rob
-
streamline
Zo bijster slecht is een FL ook niet ten opzichte van een PFL, zijn nagenoeg dezelfde auto's met hetzelfde type motor.
Een 325i is wel echt snel genoeg en rijdt 90% van het verkeer eruit. Bij 230 kilometer per uur hield ik het niet meer bij waar de auto nog sneller kon. Plus in 7,2 seconden naar de honderd vind ik toch wel echt snel. Een 330i is natuurlijk helemaal feest maar als je die niet verzekerd krijgt houdt dat gauw op.
Heb je al bij Centraal beheer gekeken? Daar is een 330i met mijn 22 en 1 schadevrije jaar ongeveer €15.- duurder per maand.
Heb je al bij Centraal beheer gekeken? Daar is een 330i met mijn 22 en 1 schadevrije jaar ongeveer €15.- duurder per maand.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||