van m50 320i naar m50 325i. werkt niet?
van m50 320i naar m50 325i. werkt niet?
hey ik heb een maand geleden mijn motor willen veranderen van een 320i m50 vanos naar een 325i m50 vanos. maar ik heb nu een probleem.
ik heb geen bougievonk en als ik de contact aan zet hoor ik mijn benzinnepomp ook niet draaien.
ik heb op forums gelezen dat het de ews zoui zijn. maar mijn auto had geen ews module. en de sleutel van de auto is zonder chip.. kan iemand mij helpen ???? ik zit al een maand zonder auto. heb alles geswapt naar 325i die te malen hebben met aandrijving ( differenrieel cardanas aandrijfassen draagarmen enzv...
alvast bedankt
ik heb geen bougievonk en als ik de contact aan zet hoor ik mijn benzinnepomp ook niet draaien.
ik heb op forums gelezen dat het de ews zoui zijn. maar mijn auto had geen ews module. en de sleutel van de auto is zonder chip.. kan iemand mij helpen ???? ik zit al een maand zonder auto. heb alles geswapt naar 325i die te malen hebben met aandrijving ( differenrieel cardanas aandrijfassen draagarmen enzv...
alvast bedankt
-
- Contacteer:
Re: van m50 320i naar m50 325i. werkt niet?
je zult na moeten gaan aan de hand van schema's dat de goede kabels aan elkaar zitten. normaal kon dit via spaghetticoder.org, echter zijn de BMW schema's daar van af.
die bekabeling is namelijk geen plug and play werk.
die bekabeling is namelijk geen plug and play werk.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- bimmer-jeroen
Welkom! (mischien eerst even voorstellen??, kan in het voorstel topic)
weet haast wel zeker dat de 325i vanos met ews (startblokkering is) en dat jij er een reserve sleutel van mee hebt gekregen (hier kun je auto alleen mee los doen) maar gaan er wel controle lampjes branden als je de auto op contact zet? gaat de moter uberhaubt wel rond als je hem starten wilt?
Hoor het graag.
Gr Jeroen.
weet haast wel zeker dat de 325i vanos met ews (startblokkering is) en dat jij er een reserve sleutel van mee hebt gekregen (hier kun je auto alleen mee los doen) maar gaan er wel controle lampjes branden als je de auto op contact zet? gaat de moter uberhaubt wel rond als je hem starten wilt?
Hoor het graag.
Gr Jeroen.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
als ik de contact aan zet alles werkt prima. als ik wil starten de starter draait ook rond enzo. alleen dat de benzinnepomp niet draait en dat ik geen bougievonk heb. ik had de kabelboom van een 2.0 erop gezet en toen ging het even wel maar doordat mijn oude blok veel olie verlies had waren de kabels van de krukas sensor en nokkenas sensor helemaal van zijn isolatie af. dus heb ik eergisteren terug de kabelboom van de 2.5 erop gezet. maar ik ben nu alles aan het proberen ik ben op de dme zn pluskabel spanning aan het geven. op de gezamelijke plus van de bobine geef ik ook spanning maar na alles te proberen werkt het niet? en ik heb geen reservesleutel erbij gehad want ik heb de blok los gekocht alleen met versnellingsbak en kabelboom met computer?
-
- Contacteer:
je kunt niet zomaar op willekeurige draden stroom zetten. de benzine pomp en bobines worden normaal via de ews vrij geschakeld.
-
- Contacteer:
http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/
hier kun je kijken. uit welk jaar is de motor, en uit welk model ?
hier kun je kijken. uit welk jaar is de motor, en uit welk model ?
heb gekeken op de site maar er is geen e36. chassis is van 94 en de motor is van 95. hoe kan ik de ews overbruggen? zou dat gaan?
-
- Contacteer:
nee dat kan niet zomaar. je hebt de sleutel met bijbehorende ews nodig.
-
- Contacteer:
je moet een wds cd zien te bemachtigen om die kabelaansluiting van het blok na te lopen
-
dan heb ik ff geluk gehad, hoor zoveel probs met de swap, ik heb bij mijn 320i vanos van 93 enkel de blok eruit gehaad met computer, en de 2500 vanos met computer erin gestoken, was allemaal plug and play, enkel heb ik nu een probleem met de boite, als de motor niet aan staat gaat hij in Vitesse, maar eens de motor draait krijg ik hem niet meer in Vitesse, precies of ik men koppelingpedaal niet induw...
ik vind dit echt van top tot teen amusant om te lezen. Schitterend, met +12 V over de motor zweven om onderdelen van spanning te voorzien. Dan begrijp je helemaal niets van elektronica als dat je wanhoopspoging is om een motor weer aan de gang te krijgen. Ben toch blij dat chirurgen niet zo met patiënten omgaan in een ziekenhuis.
Als 2e punt wordt de vraagsteller verzocht om zich alsnog netjes voor te stellen waar deze helemaal geen gehoor aangeeft en gewoon verder gaat en lekker aan zichzelf denkt. Aangezien de post van 28 januari is en de vraagsteller net 4 antwoorden of vragen heeft geplaatst is deze waarschijnlijk al vertrokken.
Mede forum leden die wel graag willen helpen: a.u.b. reageer niet meer op wanhopige sleutelaars die geen fatsoen hebben en A technisch zijn. Als fatsoen weg is stopt het gewoon.
Vind ook dat moderator mogen ingrijpen en berichten mogen verwijderen als niemand het fatsoen heeft om zich netjes voor te stellen en gelijk via de achterdeur naar een oplossing aan het vissen is. Ga maar eens naar een BMW werkplaats en doe dat daar maar eens. Weet je gelijk wat het kost.
En ik vind het hartstikke oke dat Belgische BMW liefhebbers hier willen delen. Mag ik dan vermelden dat woorden in België niet altijd overeenstemmen met de Nederlandse taal? Zouden de Belgische vrienden daar rekening mee kunnen houden s.v.p. ?
Bij ons is er maar 1 Vitesse en dat is een voetbalclub en die zitten in Arnhem. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Als 2e punt wordt de vraagsteller verzocht om zich alsnog netjes voor te stellen waar deze helemaal geen gehoor aangeeft en gewoon verder gaat en lekker aan zichzelf denkt. Aangezien de post van 28 januari is en de vraagsteller net 4 antwoorden of vragen heeft geplaatst is deze waarschijnlijk al vertrokken.
Mede forum leden die wel graag willen helpen: a.u.b. reageer niet meer op wanhopige sleutelaars die geen fatsoen hebben en A technisch zijn. Als fatsoen weg is stopt het gewoon.
Vind ook dat moderator mogen ingrijpen en berichten mogen verwijderen als niemand het fatsoen heeft om zich netjes voor te stellen en gelijk via de achterdeur naar een oplossing aan het vissen is. Ga maar eens naar een BMW werkplaats en doe dat daar maar eens. Weet je gelijk wat het kost.
En ik vind het hartstikke oke dat Belgische BMW liefhebbers hier willen delen. Mag ik dan vermelden dat woorden in België niet altijd overeenstemmen met de Nederlandse taal? Zouden de Belgische vrienden daar rekening mee kunnen houden s.v.p. ?
Bij ons is er maar 1 Vitesse en dat is een voetbalclub en die zitten in Arnhem. Als je begrijpt wat ik bedoel.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

-
Vitesse is om het juist te stellen Frans en niet belgisch!!
dus als je wil reageren, doe het dan zelf goed
dus als je wil reageren, doe het dan zelf goed

Dat schrijf jij en niet ik.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash