Dension probleem

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
fastfisico

Dension probleem

Bericht door fastfisico » 26 aug 2013, 20:44

Ik hoop dat iemand de oplossing voor het volgende probleem weet.

Ik heb zaterdag een Dension 500s BT ingebouwd omdat de Mulf stuk was. Keuze voor de Dension was dat ik dan bluetooth telefoon en USB/IPOD via de idrive heb.

Echter kreeg ik het apparaat niet goed inwerking. In de accessoire stand doet de dension het uitstekend, zowel bluetooth als IPOD echter wanneer ik de auto start (met de startknop) dan is de Dension offline.

Na keer op keer alles te hebben nagelopen en gecodeerd en wachten met losgekoppelde min pool bleef de Dension opeens online.

Blij dat ik was totdat.... ik vanmorgen in de auto stapte (zondag niet gereden) en er geen luchtstroom uit de ventilatie roosters kwam (Dension werkte nog steeds). Omdat ik het klima paneeltje als laatste had gemonteerd zaterdag met aangesloten accu pool, had ik besloten de min pool voor een half uurtje los te koppelen zodat de module zich kan resetten.

Idd, de klima werkt weer maar..... je raad het al............... de Dension gaat weer offline wanneer de auto gestart wordt... :'(

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en/of weet iemand hier een oplossing voor?

wat meer info:

- Het betreft een 520d uit 2006 Pre facelift wel met startknop.

- Auto heeft geen CDC (wisselaar) maar wel Navi PRO.

- Dension is direct op de CCC aangesloten. De bestaande glasvezelkabel is losgekoppeld omdat de MULF niet meer gebruikt wordt. Dus CCC uit ---> Dension in, Desion uit ---> CCC in

- Spanning blijft 12,3 volt na het starten. Dus geen spanningsuitval

- Heb de ingaande glasvezel van de CCC gechecked maar ook bij de gestarte motor dus (wanneer de Dension dus offline gaat) komt er lichtsignaal binnen.

- Heb +IPOD en +KMP3 en alleen IPOD toegevoegd aan de VO. Ook heb ik $672 en KMP3 geprobeerd zonder resultaat.

- Heb de CAPPL opnieuw gecodeerd.

- Heb na elke codering een half uur de min pool los gehad.

Ik weet het even n iet meer. Het vreemde is dat het dus wel een dag gewerkt heeft maar na het loskoppelen van de min pool is het weer fout gegaan.

Iemand suggesties?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Gr, Ingvar
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”