Defecte Xenon lamp: lamp stuk of starter?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Tijs67

Defecte Xenon lamp: lamp stuk of starter?

Bericht door Tijs67 » 16 aug 2013, 23:28

De linker Xenon lamp (OEM) van mijn BMW 330D (2004) is stuk.
Ik heb automatische verlichting en nu gaat het dashboard lampje (wat aangeeft dat er een lamp stuk is) pas branden als de verlichting daadwerkelijk geactiveerd wordt (in een tunnel bijv). Tot dat de verlichting geactiveerd wordt brand het dashboard lampje niet. Als de verlichting eenmaal geactiveerd is geweest, blijft het dashboard lampje branden, ook al is de verlichting niet aan.

Bij mijn vorige BMW (geen Xenon) brandde het dashboard lampje (als er een lamp stuk was) direct vanaf het starten, ook al stond de verlichting niet aan.

Zegt dit iets over wat er stuk is, de Xenon lamp of de starter?

Dutchie
Contacteer:

Re: Defecte Xenon lamp: lamp stuk of starter?

Bericht door Dutchie » 17 aug 2013, 14:49

Ik heb ook een xenon stuk linksvoor, maar geen OEM.

Bij gaat het lampje op het dashboard ook pas branden zodra je de verlichting aanzet, en blijft dat lampje ook branden ookal staat de verlichting uit.

Ik zou eerst is kijken of dat de xenon niet stuk is, deze hebben natuurlijk ook een beperkt aantal branduren lijkt mij.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Tijs67

Re: Defecte Xenon lamp: lamp stuk of starter?

Bericht door Tijs67 » 17 aug 2013, 18:38

Dutchie schreef:Ik heb ook een xenon stuk linksvoor, maar geen OEM.

Bij gaat het lampje op het dashboard ook pas branden zodra je de verlichting aanzet, en blijft dat lampje ook branden ookal staat de verlichting uit.

Ik zou eerst is kijken of dat de xenon niet stuk is, deze hebben natuurlijk ook een beperkt aantal branduren lijkt mij.
En heb jij de lampen (units) al omgewisseld, om te bepalen of het de lamp is die stuk is?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”