330d injectoren probleem?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
doubjj20

330d injectoren probleem?

Bericht door doubjj20 » 01 aug 2013, 22:46

Ik loop tegen het volgende aan.
Ik heb het idee dat ie niet meer zo lekker trekt. Hij wordt pas wakker bij 2000 toeren. Daarvoor doet ie niet zo veel.
Verder heb ik het idee dat het verbruik wat omhoog is gegaan, maar dat weet ik niet zeker. Als ik wegrijdt vanaf stilstand, duurt het ook effe voor de verbruiksmeter uitslaat, maar ik weet niet of dat altijd al geweest is. Het valt me nu pas op namelijk.
Ook heb ik het idee dat ik langer moet "starten"voor ie aanslaat. Koud en warm.

Wat ik wel weet is, dat als ie koud is er een soort squeek onder de motorkap vandaan komt, maar na 5 min rijden is dat weg. Dat is eigenlijk gekomen, nadat het thermostaathuis en de fan vervangen zijn. Verder is er op vakantie in juni de turboslang welke aan de EGR klep zit kapot gegaan. Ik ben er mee naar huis gereden, maar vanaf Zwitserland, heeft ie wel veeeeeeeeeeel gewalmd en had ik nog maar weinig vermogen over. Na het vervangen van de slang is het walmen over en was het vermogen ook weer goed. Echter heb ik nu het idee dat ie toch niet meer zo lekker loopt als eerst.

Lijkt dit op een injector probleem? hij heeft nu net 3 ton gereden en zo ver ik weet zijn de injectoren er nog niet uit geweest om te testen.

streamline

Re: 330d injectoren probleem?

Bericht door streamline » 02 aug 2013, 10:02

Die squeek kan heel goed van de riemspanner afkomen, die gaat de eerste minuten gillen als de lagers slecht zijn in het loopwieltje

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”