Motorschade E61 535d UPDATE NW Motor ++
Motorschade E61 535d UPDATE NW Motor ++
Ik was zo blij met mijn 535d...
Een swirl flap heeft het begeven en er is een stuk in de motor beland...
Ik heb heel erg zitten twijfelen wat te doen, auto zo verkopen, repareren, nieuw blok...
Het gaat toch een (gebruikt) blok worden met aantoonbaar 110.000 KM op de klok. Na inbouw krijg ik een jaar garantie en het bedrag is nog te overzien al is het wel zonde geld natuurlijk...
Een swirl flap heeft het begeven en er is een stuk in de motor beland...
Ik heb heel erg zitten twijfelen wat te doen, auto zo verkopen, repareren, nieuw blok...
Het gaat toch een (gebruikt) blok worden met aantoonbaar 110.000 KM op de klok. Na inbouw krijg ik een jaar garantie en het bedrag is nog te overzien al is het wel zonde geld natuurlijk...
Laatst gewijzigd door Edgar1234 op 22 nov 2013, 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Motorschade E61 535d
Da's wel heel erg. Iedereen heeft het erover, menigeen verwijdert de draaiklepjes. En dan lees je dit.
Ik begrijp je twijfels, maar als je de boel van de hand doet zonder reparatie heb je een strop én geen auto.
Tweedehandsblok is natuurlijk even slikken, maar dan heb je zicht op een mooie auto.
Wel even de draaiklepjes eruithalen....
Houd de moed erin.

Ik begrijp je twijfels, maar als je de boel van de hand doet zonder reparatie heb je een strop én geen auto.
Tweedehandsblok is natuurlijk even slikken, maar dan heb je zicht op een mooie auto.
Wel even de draaiklepjes eruithalen....
Houd de moed erin.

Dat is mooi klote 
Ik heb ze bij mijn 320D toen snel laten verwijderen nadat ik erover gelezen had (er stond toen al zo'n 2ton op de teller).
Hoeveel staat er bij jou nu op de teller?
Succes en sterkte met deze tegenslag!

Ik heb ze bij mijn 320D toen snel laten verwijderen nadat ik erover gelezen had (er stond toen al zo'n 2ton op de teller).
Hoeveel staat er bij jou nu op de teller?
Succes en sterkte met deze tegenslag!

Ai
Kloote ! Is de schade dan zo ernstig ?
Ik zou het oude blok toch in de schuur zetten
Turbos, injectors, sensors etc etc heb je dan mooi liggen !!
Sterkte!

Kloote ! Is de schade dan zo ernstig ?
Ik zou het oude blok toch in de schuur zetten

Sterkte!
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Het oude blok ruil ik in.
Zijn er geen nadelen om die klepjes er uit te laten halen?
De auto is verder gewoon in een hele goede en nette staat, en ik hoop straks nog jaren plezier te hebben.
Zijn er geen nadelen om die klepjes er uit te laten halen?
De auto is verder gewoon in een hele goede en nette staat, en ik hoop straks nog jaren plezier te hebben.
Neen geen nadelen, er "zou" een licht verschil koppel zijn onderin die sommige opmerkt maar de meest zoals mijzelf voelde geen verschil.
Denk niet dat er iets tegen de voordelen opweegt.
Denk niet dat er iets tegen de voordelen opweegt.
525d E61 2007 pre-LCI
Ai, dat is flink balen zeg! ... Er wordt inderdaad veel voor gewaarschuwd, maar je denkt natuurlijk altijd dat het jezelf nooit zal overkomen (heb de flaps er zelf ook gewoon nog inzitten
).
Weet je toevallig of dit nog het originele eerste inlaatspruitstuk van de wagen was? En of er de oudere stalen of nieuwere kunststof flaps in zaten? Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de km-stand waarbij dit gebeurde.

Weet je toevallig of dit nog het originele eerste inlaatspruitstuk van de wagen was? En of er de oudere stalen of nieuwere kunststof flaps in zaten? Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de km-stand waarbij dit gebeurde.
Hij is van 2006 dus je zou verwachten dat hij zeker de nieuwe heeft. Mooggie zeker die dingen er bij jouw uitgooien.
Risiko is gewoon te groot, zeker in een 535d met zijn hogere drukken met zijn dubbele turbo.
Risiko is gewoon te groot, zeker in een 535d met zijn hogere drukken met zijn dubbele turbo.
525d E61 2007 pre-LCI
Geen idee... KM stand 275.000 Dealer onderhouden KM'sMooggie schreef:Ai, dat is flink balen zeg! ... Er wordt inderdaad veel voor gewaarschuwd, maar je denkt natuurlijk altijd dat het jezelf nooit zal overkomen (heb de flaps er zelf ook gewoon nog inzitten![]()
).
Heb de mijne ook verwijderd, waaren van staal. Was jouw blok niet zwart en vet onder het inlaatspruitstuk ?
De mijn waren in ieder geval goed versleten en lekten behoorlijk. Er uit met die troep en dicht kitten
De mijn waren in ieder geval goed versleten en lekten behoorlijk. Er uit met die troep en dicht kitten

Eigenlijk geen idee, ik heb hem gelijk weggebracht.
Nu nog een weekje wachten en kan ik weer genieten van deze geweldige auto..
het enige nadeel van de 535d is dat je hierna nooit minder wilt... Helaas zit een 550d er (€€) nog niet in
Nu nog een weekje wachten en kan ik weer genieten van deze geweldige auto..
het enige nadeel van de 535d is dat je hierna nooit minder wilt... Helaas zit een 550d er (€€) nog niet in

Hallo beste Edgar,
Zo, dat is balen, zonde van deze mooie BMW.
Wat er eerder geopperd is, de motor vervangen, is de beste optie, dan heb je iets minder verlies waarschijnlijk.
Bij de andere motor direct die rotte swirlflaps er uit en afdoppen.
De ervaring heeft inmiddels geleerd, dat de BMW eigenaars, die deze flaps er uit hebben gehaald en hebben afgedopt, dat deze motor soms beter presteert.
Als deze swirlflaps de geest geven, dan heb je direct een hele forse schade, zoals u al heeft gezien, erg jammer, dat bij een dergelijk merk als BMW deze montage word toegepast.
Op diverse BMW fora staan wel topics over dit item, dus met enig zoekwerk middels de zoekfunctie, komt u wel meer aan de weet, over wat en hoe.
In elk geval zou ik dus de auto niet verkopen met een defecte motor, dat is denk ik een aardig verlies wat u dan zou moeten nemen, omdat de auto niet rijdbaar is, en motor schade heeft.
Beter een gebruikte of een revisie motor monteren, en de swirlflaps er uit.
Met vriendelijke groet,
Ad
Zo, dat is balen, zonde van deze mooie BMW.
Wat er eerder geopperd is, de motor vervangen, is de beste optie, dan heb je iets minder verlies waarschijnlijk.
Bij de andere motor direct die rotte swirlflaps er uit en afdoppen.
De ervaring heeft inmiddels geleerd, dat de BMW eigenaars, die deze flaps er uit hebben gehaald en hebben afgedopt, dat deze motor soms beter presteert.
Als deze swirlflaps de geest geven, dan heb je direct een hele forse schade, zoals u al heeft gezien, erg jammer, dat bij een dergelijk merk als BMW deze montage word toegepast.
Op diverse BMW fora staan wel topics over dit item, dus met enig zoekwerk middels de zoekfunctie, komt u wel meer aan de weet, over wat en hoe.
In elk geval zou ik dus de auto niet verkopen met een defecte motor, dat is denk ik een aardig verlies wat u dan zou moeten nemen, omdat de auto niet rijdbaar is, en motor schade heeft.
Beter een gebruikte of een revisie motor monteren, en de swirlflaps er uit.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Motorschade E61 535d UPDATE NW Motor
Ik had nog geen update gegeven.
Er voor gekozen de motor te laten vervangen voor een ruil-motor.
Inmiddels ligt er een blok in met aantoonbaar 110.000 KM, met o.a. nw gasklephuis, gloeibougies etc..
Uiteraard gaan de swilrflaps eruit, ik heb een jaargarantie dus dit hoeft niet direct morgen zeg maar..
Hij is inmiddels ook getuned en komende week laat ik het roetfilter leeghalen en softwarematig uitschrijven.
Is het eigenlijk ook verstandig om de EGR softwarematig af te sluiten?
Zoude beide updates ook meer vermogen opleveren eigenlijk?
Er voor gekozen de motor te laten vervangen voor een ruil-motor.
Inmiddels ligt er een blok in met aantoonbaar 110.000 KM, met o.a. nw gasklephuis, gloeibougies etc..
Uiteraard gaan de swilrflaps eruit, ik heb een jaargarantie dus dit hoeft niet direct morgen zeg maar..
Hij is inmiddels ook getuned en komende week laat ik het roetfilter leeghalen en softwarematig uitschrijven.
Is het eigenlijk ook verstandig om de EGR softwarematig af te sluiten?
Zoude beide updates ook meer vermogen opleveren eigenlijk?
Ik zit er ook over na te denken om de Egr en de roetfilter uit te (laten) schakelen.
Zou je eens kunnen navragen of het ook weer in te schakelen is ? Daar ben ik zeer benieuwd naar !!
Ik ben er namelijk bang voor als je bovenstaande uitschakeld, of je dan niet veel te veel zwarte pluimen krijgt.
En hoe zit het dan met de APK ?
Zou je eens kunnen navragen of het ook weer in te schakelen is ? Daar ben ik zeer benieuwd naar !!
Ik ben er namelijk bang voor als je bovenstaande uitschakeld, of je dan niet veel te veel zwarte pluimen krijgt.
En hoe zit het dan met de APK ?

En ik vind als mooie aanvulling op chip-tuning een betere downpipe ook interessant.
Dan gaat het vermogen en koppel alleen maar beter van worden
Dan gaat het vermogen en koppel alleen maar beter van worden