Temperatuur meter niet in het midden
Temperatuur meter niet in het midden
Beste leden,
Het viel mij afgelopen dagen op dat de temperatuur sensor niet op twaalf uur staat, bij een goed warme motor.
Hij staat zegmaar iets links van het midden.
Verder brandde vanochtend het lampje van niveau voor de koelvloeistof spontaan.
Ik heb er een liter bijgevuld, toen was deze weer op niveau. Het lijkt me niet normaal dat er spontaan
Koelvloeistof verdwijnd, aangezien het een gesloten systeem is.
Iemand tips om in een bepaalde richting (behalve het koelsysteem, dat spreekt voor zich) te zoeken?
Alvast bedanlt!
Het viel mij afgelopen dagen op dat de temperatuur sensor niet op twaalf uur staat, bij een goed warme motor.
Hij staat zegmaar iets links van het midden.
Verder brandde vanochtend het lampje van niveau voor de koelvloeistof spontaan.
Ik heb er een liter bijgevuld, toen was deze weer op niveau. Het lijkt me niet normaal dat er spontaan
Koelvloeistof verdwijnd, aangezien het een gesloten systeem is.
Iemand tips om in een bepaalde richting (behalve het koelsysteem, dat spreekt voor zich) te zoeken?
Alvast bedanlt!
Laatst gewijzigd door U-car op 23 jul 2013, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
-
henry12
Re: Temperatuur sensor niet in het midden
Hallo,
Ik had precies hetzelfde eerst niet op temp komen en vloeistof verliezen tot afgelopen zondag in eens liep ie heet.
Ik gekeken en lekte bij het thermostaat huis , dus ik gelijk een nieuwe gehaald en gisteren gemonteerd .
Toen de oude er af was deze bekeken en hij was van binnen gescheurd ennde thermostaat lag ook los in het huis.
Alles nieuw gemonteerd en afgevuld en alles is weer perfect in orde .
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een 320d heb .
Mvg Henry
Ik had precies hetzelfde eerst niet op temp komen en vloeistof verliezen tot afgelopen zondag in eens liep ie heet.
Ik gekeken en lekte bij het thermostaat huis , dus ik gelijk een nieuwe gehaald en gisteren gemonteerd .
Toen de oude er af was deze bekeken en hij was van binnen gescheurd ennde thermostaat lag ook los in het huis.
Alles nieuw gemonteerd en afgevuld en alles is weer perfect in orde .
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een 320d heb .
Mvg Henry
Re: Temperatuur sensor niet in het midden
Die thermostaathuizen zijn inderdaad van kunststof en zijn redelijk kwetsbaar. Toen ik mijn E36 318I kocht, had hij exact hetzelfde probleem als Henry, namelijk een thermostaat die gewoon los in het huis lag. Maar er zijn ook aluminium thermostaathuizen te krijgen, dus ik zou je adviseren die te nemen. Ze zijn uiteraard wel duurder.
Re: Temperatuur meter niet in het midden
ik zou maar eens goed onder je motorkap gluren, want een liter bijvullen is niet normaal. Tenzij je koppakking eraan is en hij koelvloeistof verbruikt (maar dat zou je moeten zien aan de rook uit de uitlaat) lijkt het mij dat hij ergens lekt......Ik heb wel is gelezen dat de temperatuurmeter iets uit het midden naar links veelal een kapotte thermostaat zou moeten zijn. Dus de bovengenoemde situatie zou bij jou ook wel het geval kunnen zijn.
Rij hem maar is goed warm en controleer dan onder de kap op lekkages.
Gr Jeroen
Rij hem maar is goed warm en controleer dan onder de kap op lekkages.
Gr Jeroen
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
Hij kan natuurlijk ook op je waterpomp lekken, of misschien is het vat gescheurd, want idd een liter is fors.
en goed schoonmaken die bende vindt je voorlopig nog wel terug helemaal qua lucht.
en goed schoonmaken die bende vindt je voorlopig nog wel terug helemaal qua lucht.
Morgen maar eerst een druktest doen dan. Ik zat te kijken onder de kap, maar aangezien het een 330 is zit het aardig vol en lastig te zien allemaal.
Bedankt voor de tips iig!
Bedankt voor de tips iig!
Koop een goede hoofdlamp, wat die mij al voor plezier heeft opgeleverd! Ik rij nooit meer zonder rond, goed licht en handen vrij 
2014 BMW F20 M Sport 118i
Na het arbeiten naar de garage doorgereden. Druktest gedaan en...... helemaal lekvrij.
Er zit bij de thermostaat van de egr wel een spoortje van een vroegere lekkage.
Echter tijdens de druktest was alles dus lekvrij. De monteur zette er 1 bar druk op. Normaal gesproken is dit 0,7 bar schijnbaar.
Morgen voor de zekerheid nog ff met een koude motor de druktest doen. Koelvloeistofniveau is na bijvullen niet noemenswaardig gezakt overigens.
Er zit bij de thermostaat van de egr wel een spoortje van een vroegere lekkage.
Echter tijdens de druktest was alles dus lekvrij. De monteur zette er 1 bar druk op. Normaal gesproken is dit 0,7 bar schijnbaar.
Morgen voor de zekerheid nog ff met een koude motor de druktest doen. Koelvloeistofniveau is na bijvullen niet noemenswaardig gezakt overigens.
Klinkt misschien stom maar zat je dop er wel goed op? Ik heb na controle ook eens met een half vaste dop rond gereden en ik had mooi een plasje op de grond... Schrok me echt wel de ****. 
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||
Dat zou heel goed kunnen. Dat weet ik niet meer, ik heb daar in de schrik niet op gelet denk ik.
het kan ook 1 van je thermostaten zijn (meestal de kleine thermostaat)
maar dat je dan 1 liter KVS moet bijvullen is wel raar ja.
maar dat je dan 1 liter KVS moet bijvullen is wel raar ja.
BMW e91 LCI 320da Individual
Idd, het was de kleine thermostaat van de egr. Daar is een heel klein stukje afgebroken blijkt.
Gelijk een nieuwe gehaald bij de dealer. Lekkage was echt minimaal daar.
Allen dank voor de tips!!
Gelijk een nieuwe gehaald bij de dealer. Lekkage was echt minimaal daar.
Allen dank voor de tips!!