Auto lekt opeens geen olie meer?
Auto lekt opeens geen olie meer?
Hoi,
Ik heb een jaar geleden een e46 318ci gekocht, sinds dien drupte deze af en toe een paar druppels op de stoep na het rijden, de hoeveelheid olie bijvullen viel reuze mee dus heb er sinds dien niets aan laten doen.
Eens in de maand of paar weken peil ik even de olie en maand tot 2 maanden geleden, als ik dan peilde dan zat altijd de ene kant van de peilstok bijna tot de max en de andere kant net boven de min, wat kan dit veroorzaken? en welke kant zou ik dan naar moeten kijken?
En een paar weken terug tot nu 2 x gepeild, is de peilstok gewoon helemaal op de max terwijl qua afstand die ik heb gereden was er allang weer wat uit, kan dit misschien zijn dat ik er de laatste keer gewoon te veel in heb gegooid ?
Ik heb een jaar geleden een e46 318ci gekocht, sinds dien drupte deze af en toe een paar druppels op de stoep na het rijden, de hoeveelheid olie bijvullen viel reuze mee dus heb er sinds dien niets aan laten doen.
Eens in de maand of paar weken peil ik even de olie en maand tot 2 maanden geleden, als ik dan peilde dan zat altijd de ene kant van de peilstok bijna tot de max en de andere kant net boven de min, wat kan dit veroorzaken? en welke kant zou ik dan naar moeten kijken?
En een paar weken terug tot nu 2 x gepeild, is de peilstok gewoon helemaal op de max terwijl qua afstand die ik heb gereden was er allang weer wat uit, kan dit misschien zijn dat ik er de laatste keer gewoon te veel in heb gegooid ?
Re: Auto lekt opeens geen olie meer?
Hoe peil jij de olie? Bij warme motor of als die koud is. En staat de auto op een vlakke ondergrond?
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
meestal bij warme motor, en denk dat de auto vlak staat ja, is gewoon op de oprit denk niet dat een cmtje uitmaakt
?
Peilen kun je het beste bij een koude motor doen. Bij een warme motor kan er namelijk nog olie in de leidingen zitten, waardoor je geen correcte meting uitvoert.
-
streamline
Als je auto een centimetertje scheef staat heb je geen nauwkeurige meting...
hm ja, heb geen garage dus zou niet weten waar ik ooit perfecte meting kan doen, zal het trouwens morgen nog eens doen met een koude motor
Peilen kan ook goed met warme motor hoor, als je maar even een paar minuten wacht nadat je hem uitgezet hebt.
De olie is dan wel teruggelekt. Er blijven geen liters in de leidingen hangen nm.
De olie is dan wel teruggelekt. Er blijven geen liters in de leidingen hangen nm.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA