Airco fan & visco fan vraag.
Airco fan & visco fan vraag.
Beste forummers,
Is het bij een E46 330d normaal dat wanneer je de airco aanzet (de airco fan gaat dan draaien) na een paar minuten
Ook de visco fan vol mee gaat draaien?
Enigzins snap ik het wel, doordat de aircofan draait duwt deze lucht door de radiator. Aangezien
dit dan warme lucht wordt nadat het de radiator gepasseerd heeft en dan langs de visco koppeling stroomt.
De auto is uit 2004 overigens.
Is het bij een E46 330d normaal dat wanneer je de airco aanzet (de airco fan gaat dan draaien) na een paar minuten
Ook de visco fan vol mee gaat draaien?
Enigzins snap ik het wel, doordat de aircofan draait duwt deze lucht door de radiator. Aangezien
dit dan warme lucht wordt nadat het de radiator gepasseerd heeft en dan langs de visco koppeling stroomt.
De auto is uit 2004 overigens.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
-
streamline
Re: Airco fan & visco fan vraag.
Dat de fan gaat draaien bij stilstaande auto is normaal, anders werkt de radiator van de airco namelijk niet.
Blijft de visco wel uit als de airco uit is?
Blijft de visco wel uit als de airco uit is?
Yep, visco blijft uit als de airco uit is.
Alleen met stadsverkeer en file gaat deze naar zn volgende trappen.
Alleen met stadsverkeer en file gaat deze naar zn volgende trappen.
-
streamline
Dan lijkt mij het bijna normaal dat deze mee gaat draaien.
Vindt alleen het vliegtuigmotor geluid een beetje hinderlijk. Maar dat is alleen als de visco in zn hoogste trap meedraait. Ik heb op bimmerforums gelezen dat sommige mede 330i rijders in Nevada de visco eruit gegooid hebben. Ipv de visco is de aircofan aangepast zodat deze ook bijspringt wanneer de koelvloeistof temperatuur een bepaalde waarde overschrijd.
Net als alle auto's zonder visco zegmaar.
Net als alle auto's zonder visco zegmaar.
-
streamline
Liever iets blazen dan te heet worden
Vind het zowiezo wel apart dat een 330d een visco heeft. Mijn M54 325 heeft gewoon een elektronisch gestuurde ventilator
Vind het zowiezo wel apart dat een 330d een visco heeft. Mijn M54 325 heeft gewoon een elektronisch gestuurde ventilator
Ik vindt het vermogen wat ik inlever, omdat de fan "meegesleurd" wordt hoogst irritant.
Na de vakantie hoop ik tijd te hebben om eea uit te zoeken om de visco te vervangen voor een electrische.
Na de vakantie hoop ik tijd te hebben om eea uit te zoeken om de visco te vervangen voor een electrische.