topsnelheid 535d
-
steve330ci
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 01:02
topsnelheid 535d
Hallo allemaal,
Rij sinds vorig jaar oktober een 535d uit 2006. Geweldige auto die trekt als een kanon. Niet te vergelijken met de 330ci coupe uit 2003 die ik hiervoor had, ondanks zijn 231pk en top van 250kph. Ben afgelopen weekend ff op de duitse autobahn geweest om topsnelheid te testen. Nu trekt hij tot 210kph zonder moeite en en dan houd het in principe op. Uiteindelijk haalt die de 218 kph. Dit kan niet goed zijn lijkt mij. Zowel in stand D als S en manueel blijft hij hangen bij 218kph.
De auto is ook gechipt door Ziptunig voor 2 maanden geleden. Kan dit ermee te maken hebben??? Voor de tuning heb ik geen topsnelheid gereden dus ik weet dus niet wat die toen deed.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Rij sinds vorig jaar oktober een 535d uit 2006. Geweldige auto die trekt als een kanon. Niet te vergelijken met de 330ci coupe uit 2003 die ik hiervoor had, ondanks zijn 231pk en top van 250kph. Ben afgelopen weekend ff op de duitse autobahn geweest om topsnelheid te testen. Nu trekt hij tot 210kph zonder moeite en en dan houd het in principe op. Uiteindelijk haalt die de 218 kph. Dit kan niet goed zijn lijkt mij. Zowel in stand D als S en manueel blijft hij hangen bij 218kph.
De auto is ook gechipt door Ziptunig voor 2 maanden geleden. Kan dit ermee te maken hebben??? Voor de tuning heb ik geen topsnelheid gereden dus ik weet dus niet wat die toen deed.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Re: topsnelheid 535d
e60 535d 231 pk? Dat klopt niet.
En mijn 530D haalt zelfs de 250... zonder moeite tot 230km/h
Edit: Oh je doelde op je 330ci...
En mijn 530D haalt zelfs de 250... zonder moeite tot 230km/h
Edit: Oh je doelde op je 330ci...
E60 530D
-
steve330ci
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 01:02
Re: topsnelheid 535d
Nee het gaat om de 535d....
Re: topsnelheid 535d
Das niet best.
Mijn 530i trek ik moeiteloos naar 250 (in 4de).
Mijn 530i trek ik moeiteloos naar 250 (in 4de).
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
-
steve330ci
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 01:02
Re: topsnelheid 535d
at bkw38...Ja 330ci 231pk de 535d 272pk en nu na chippen 320 pk en 660nm. Las het ff niet goed. Problemen dus met de 535d.
-
steve330ci
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 01:02
Re: topsnelheid 535d
Zo hoort dat ook te zijn Ralph!!! Bij mij zit iets niet goed, maar wat??? Want hij trekt wel als een kanon dus je zou zeggen dat er niet iets stuk is lijkt mij...of toch wel...
Re: topsnelheid 535d
Een 520d met 163 pk heeft al een topsnelheid van 223 km/uur.
Een 535d met 272 pk zou de 260 a 265 km/uur zelf moeten kunnen halen, maar is standaard begrensd op 250 km/uur.
Lijkt erop alsof er bij het chiptunen iets niet goed is gegaan dus ...
Of je snelheidsmeter moet kapot zijn natuurlijk. Wellicht een idee om je snelheid eens te controleren met een GPS snelheidsmetertje .
Een 535d met 272 pk zou de 260 a 265 km/uur zelf moeten kunnen halen, maar is standaard begrensd op 250 km/uur.
Lijkt erop alsof er bij het chiptunen iets niet goed is gegaan dus ...
Of je snelheidsmeter moet kapot zijn natuurlijk. Wellicht een idee om je snelheid eens te controleren met een GPS snelheidsmetertje .
Re: topsnelheid 535d
Heb je de vermogen/koppel grafiek ontvangen je wagen ? Hierop kan je al veel checken.
Ziptuning niet zoveel goeds van gehoord.
Ziptuning niet zoveel goeds van gehoord.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Edgar1234
Re: topsnelheid 535d
Ging hij voor de tuning wel gemakkelijk naar de 250 km/u?
Op de teller moet hij zonder tuning de teller al uit lopen hoor..
Topsnelheid na tuning ligt zeker boven de 265 km/u 270+ zelfs... (zonder begrenzer)
Die van mij schakelt bij 210 km/u pas naar de 6 zelfs en blijft maar trekken tot hij de teller uit loopt..
Volgens mij staat Zip niet slecht bekend in tegenstelling tot Tunex..
Ik wil de mijne binnenkort ook laten tunen, dan door Hartog Tuning.
Op de teller moet hij zonder tuning de teller al uit lopen hoor..
Topsnelheid na tuning ligt zeker boven de 265 km/u 270+ zelfs... (zonder begrenzer)
Die van mij schakelt bij 210 km/u pas naar de 6 zelfs en blijft maar trekken tot hij de teller uit loopt..
Volgens mij staat Zip niet slecht bekend in tegenstelling tot Tunex..
Ik wil de mijne binnenkort ook laten tunen, dan door Hartog Tuning.
-
steve330ci
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 01:02
Re: topsnelheid 535d
ja voor de tuning was het wel goed. Een aantal dagen na de tuning 3 om precies te zijn bleek mijn roetfilter verstopt te zitten waardoor hij niet meer wilde trekken als je de kickdown in trapte. Heb er dus ook een compleet nieuw roetfilter onderzitten.
Eerlijk gezegd denk ik dat tijdens het tunen die roetfilter ook al veel te verstopt zat, waardoor die waarschijnlijk niet goed is afgesteld, want toen ik daar wegreed bij Zip vond ik het verschil van voor de tuning en erna minimaal. Tot dat ik dus die nieuwe roetfilter heb aangeschaft toen trok die dus als een kanon. Alleen is de top nu nog maar 218kph.
Eerlijk gezegd denk ik dat tijdens het tunen die roetfilter ook al veel te verstopt zat, waardoor die waarschijnlijk niet goed is afgesteld, want toen ik daar wegreed bij Zip vond ik het verschil van voor de tuning en erna minimaal. Tot dat ik dus die nieuwe roetfilter heb aangeschaft toen trok die dus als een kanon. Alleen is de top nu nog maar 218kph.
Re: topsnelheid 535d
Op Duitse Autobahn heb ik op een aparte GPS 264 km per uur gezien (en mogelijk zat er wel iets meer in, maar echt vrije autostrades heb je in Duitsland ook niet veel meer).
Mijn E60 535D LCI is licht getuned tot 325 PK en 650 Nm (gemeten voor en na op een proefbank).
Waarschijnlijk rijd ik wat teveel korte afstanden.
Ik heb 60.000 km mijn DPF moeten laten reinigen, motor regenereerde veel te vaak.
Bij een LCI zit de DPF vooraan tegen de katalysator en is moeilijker los te maken, vertoont ook een elleboogknik.
Heb er dan gelijk een drietal gaten van 10 mm doorsnee in laten boren.
Loopt weer als nieuw zonder walmen.
Regenereert niet vaak meer en dat is maar best ook, want door het regenereren rijkt het brandstofmengsel erg sterk aan en verdunt dat de carterolie ( ! ).
Dan stijgt zelfs het niveau, want dieselolie verdampt niet bij warm worden.
Daarom zal ik frequenter olie verversen dan mijn dashboard aangeeft.

Mijn E60 535D LCI is licht getuned tot 325 PK en 650 Nm (gemeten voor en na op een proefbank).
Waarschijnlijk rijd ik wat teveel korte afstanden.
Ik heb 60.000 km mijn DPF moeten laten reinigen, motor regenereerde veel te vaak.
Bij een LCI zit de DPF vooraan tegen de katalysator en is moeilijker los te maken, vertoont ook een elleboogknik.
Heb er dan gelijk een drietal gaten van 10 mm doorsnee in laten boren.
Loopt weer als nieuw zonder walmen.
Regenereert niet vaak meer en dat is maar best ook, want door het regenereren rijkt het brandstofmengsel erg sterk aan en verdunt dat de carterolie ( ! ).
Dan stijgt zelfs het niveau, want dieselolie verdampt niet bij warm worden.
Daarom zal ik frequenter olie verversen dan mijn dashboard aangeeft.
-
Edgar1234
Re: topsnelheid 535d
Ik was benieuwd of je het "probleem" al had gevonden?
Vorig weekend ben ik door Dld naar het Bimmerfest gegaan, moeiteloos 250 km/u (GPS) en nog flink over hebben maar het was gewoon te druk..
Vorig weekend ben ik door Dld naar het Bimmerfest gegaan, moeiteloos 250 km/u (GPS) en nog flink over hebben maar het was gewoon te druk..
Re: topsnelheid 535d
Eigenlijk maakt het ook niet veel uit, maar je hebt nu eenmaal een snelle krachtige diesel en dan wil je dat ie dat ook kan bewijzen.
Maar in Duitsland is voluit blazen op de Autobahn een uitzondering geworden.
Soms nog op een heel vroege zaterdagochtend of zo...
De Duitsers rijden trouwens zelf meestal niet meer zo snel als vroeger.
De prijs van de brandstof zal er wel voor iets tussen zitten.
Toch sta ik soms versteld van de vele "kleine" dieseltjes die daar soms enorm hoge topsnelheden halen, VW Golf, Audi A4, Mercedes C-klasse, BMW 320, zelfs 520D, e.a.
Dan kun je je afvragen waarom je eigenlijk meer dan 300 PK onder je motorkap nodig hebt.
Toch ben ik er nog steeds blij mee : fel, snel en zuinig.

Maar in Duitsland is voluit blazen op de Autobahn een uitzondering geworden.
Soms nog op een heel vroege zaterdagochtend of zo...
De Duitsers rijden trouwens zelf meestal niet meer zo snel als vroeger.
De prijs van de brandstof zal er wel voor iets tussen zitten.
Toch sta ik soms versteld van de vele "kleine" dieseltjes die daar soms enorm hoge topsnelheden halen, VW Golf, Audi A4, Mercedes C-klasse, BMW 320, zelfs 520D, e.a.
Dan kun je je afvragen waarom je eigenlijk meer dan 300 PK onder je motorkap nodig hebt.
Toch ben ik er nog steeds blij mee : fel, snel en zuinig.
Re: topsnelheid 535d
Nou idd... laatst Golfje TDi op de kont hangen. en die bleef daar ook!
Die dingen gaan tegenwoordig al harder dan mijn top diesel van 10 jaar geleden...
Zo'n 330d was toen het summum onder de diesels, nu eigenlijk gewoon een middenmoter.
Maarja, ben er wel tevreden mee hoor, en de meeste blijf je nog steeds voor.
Die dingen gaan tegenwoordig al harder dan mijn top diesel van 10 jaar geleden...
Zo'n 330d was toen het summum onder de diesels, nu eigenlijk gewoon een middenmoter.
Maarja, ben er wel tevreden mee hoor, en de meeste blijf je nog steeds voor.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T


