Neiging tot afslaan tijdens warmlopen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Phantom

Neiging tot afslaan tijdens warmlopen

Bericht door Phantom » 06 jul 2013, 15:17

Hallo,

sinds enkele weken valt het mij op dat tijdens het warm worden van de motor, de motor de neiging heeft om af te slaan bij het optrekken.
Dit is op het punt wanneer de temperatuurwijzer net uit het blauwe (cold) gedeelte is. Wanneer ik dan stil sta voor b.v. een stoplicht en ik laat de koppeling opkomen, slaat hij af. Wat ik tot nu toe doe waardoor hij niet afslaat is net van de voren een dotje gas geven en dan meteen de koppeling laten opkomen en gas geven.

Wanneer de temperatuurwijzer in het blauw staat of netjes opgewarmd in het midden staat ondervind ik geen problemen meer met afslaan.

Ik heb een N42 318i motor en heb een LPG installatie. Meestal is de overgang van benzine naar LPG ook op het punt wanneer de motor warm begint te worden, maar zover ik weet slaat hij ook af wanneer hij nog op benzine draait.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Afbeelding
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]

dw70

Re: Neiging tot afslaan tijdens warmlopen

Bericht door dw70 » 06 jul 2013, 18:50

gasklep blijft hangen door koolafzetting. Koud en warm goed. Luchtslang loshalen en poetsen met een carburateurreiniger. Tot alles weer blitze-blank is. En dan nog eens proberen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Robbrand89
Contacteer:

Bericht door Robbrand89 » 12 nov 2015, 08:28

Is dit probleem inmiddels opgelost? ik heb mogelijk last van een zelfde iets. Tijdens warmlopen van de motor op benzine valt de motor bijna helemaal weg op het moment dat ik mn gaspedaal maar aanraak.

Phantom

Bericht door Phantom » 18 nov 2015, 12:33

Had blijkbaar met een slechte bobine in combinatie met vuile LPG injectoren te maken.
Afbeelding
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]

Robbrand89
Contacteer:

Bericht door Robbrand89 » 19 nov 2015, 08:58

Aha, ik heb inmiddels mn gasklep en stationair stelmotor schoon gemaakt en daarna moest ik de boel een beetje bijregelen, nu heb ik er bijna geen last meer van. Bedankt voor de info iig.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”