520D Cruise control "hikt"

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
TwentseE61

520D Cruise control "hikt"

Bericht door TwentseE61 » 27 jun 2013, 09:41

Als ik op de snelweg rijdt (zeg gangetje 130), en ik zet 'm op de cruise, dan voelt het alsof er een hik in de motor zit. De toerenteller blijft constant.

Haal ik 'm van de cruise af, dan is er niks aan de hand.

Is dit een bekend fenomeen? Het betreft hier een E61 520D.

Lowkey

Re: 520D Cruise control "hikt"

Bericht door Lowkey » 27 jun 2013, 22:30

Als je een versnelling omlaag gaat heb je het dan nog steeds? Ik heb zit ook geregeld maar dan alleen bij constante lage toerentallen <2200 tpm. Volgens mij de luchtmassameter?? Ik heb hier steeds een paar storingen van in mijn DDE
F10 N57N

TwentseE61

Bericht door TwentseE61 » 01 jul 2013, 07:21

Dit weekeinde weer goed er op gelet. Het zou inderdaad best eens de luchtmassa meter kunnen zijn. Ik heb het namelijk alleen bij bepaalde snelheden (toerentallen). Ga ik bijvoorbeeld op 140 zitten met de cruise, dan lijkt het weg te zijn. Dan terug naar 130 en het is er weer. Hetzelfde heb ik in mijn MX5 gehad en na vervanging van de MAF is het verholpen.

Bij de MX5 is het vervangen van de MAF een heel simpel klusje, ik vrees dat dat bij BMW een ander verhaal is?

superalio

Bericht door superalio » 01 jul 2013, 15:59

Eevn een vraag voor de techneuten: zou het helpen als de stekker van de LMM wordt losgetrokken en dan wordt gekeken of het euvel zich nog steeds voordoet? Of gaat de BC dan op tilt?

Bij een e46 kon dat destijds, en was de MAF iets wat je bij voorbaat al moest vervangen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”