Sleutel valt uit contact

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
TheButcher

Sleutel valt uit contact

Bericht door TheButcher » 18 jun 2013, 18:34

Mijn sleutel viel vandaag tot 2 keer toe uit het contact tijdens het rijden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

De auto bleef trouwens gewoon lopen, kreeg alleen een melding dat er geen sleutel in het contact zat.
Ik heb een BMW 118i E87 uit 2005.

Wellicht dat het met de warmte buiten te maken heeft, maar het zou toch niet moeten kunnen lijkt me.

jheritterbeeks

Re: Sleutel valt uit contact

Bericht door jheritterbeeks » 19 jun 2013, 17:06

Nee lijkt me inderdaad niet kunnen! Heb ook met dit warm weer gereden en absoluut geen last van, ook niet bij mijn vorige 118i. Misschien de reservesleutel eens proberen?
http://www.mijnalbum.nl/Album-ZK8TWPGY-Foto's-van-Auto's-Bmw.html#IZCIHFXD

AdE39

Bericht door AdE39 » 20 jun 2013, 16:28

Hallo,

Een vraag van mijn zijde.
Heeft u meerdere of veel sleutels aan deze sleutel( bos ) hangen?
Soms zie je wel eens dat men een aardige verzameling sleutels, soms nog een flessenopener er bij, en daarbij nog een klein lampje.
Op deze wijze vernielt men een contactslot.

Heeft u enkel aan deze sleutel met ring een voordeursleutel hangen, dan kan dat geen kwaad.
Dan is de cilinder waarschijnlijk stuk, want een contact sleutel zou eigenlijk niet zomaar uit het contactslot moeten kunnen vallen of gehaald worden, zonder dat het contact verdraaid word.

Een cilinderslot kan soms wel eens uitgesleten zijn, dan kan het wel voorkomen dat de contactsleutel uit het slot vallen, maar ik heb het nog nooit gehoord of gezien.
Wel heb ik wel eens gezien, dat er een slechte kopie van de sleutel zo uit het contact getrokken kon worden, zonder het contactslot te verdraaien.
Soms kan het zijn, dat de cilinder slecht is, en dat het slot gewoon verdraaid kan worden met een schroevendraaier er klein gedeelte in het slot te steken en zo de auto te starten.

Maar als er geen zichtbare schade aan de contact sleutel is, dan is het slot defect, en zal dit vervangen dienen te worden.
Ik kan u enkel maar aanraden om een nieuw slot te bestellen bij de dealer, dan heeft u in elk geval geen andere sleutels nodig.
Of een heel set andere sloten te kopen via een demontage bedrijf, maar dan moet u wel alle sloten gaan vervangen, of anders met 2 sleutels door het leven te gaan.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

TheButcher

Bericht door TheButcher » 21 jun 2013, 20:52

Het is geen slot waar een sleutel in gaat he, maar een klein kastje.
Ik heb daar alleen een ringetje aan, dus niks zwaars.

Binnen in de ruimte waar de 'sleutel' in gaat zitten twee haakjes die de sleutel vasthouden.
Wellicht dat deze niet meer goed klemmen?

Reservesleutel moet ik inderdaad nog proberen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”