Trekhaakprobleem/foutcodes

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
verreijts

Trekhaakprobleem/foutcodes

Bericht door verreijts » 21 jun 2013, 18:11

Hallo,
Ik heb een bmw 530D touring uit 2002. Er zat nog geen trekhaak onder dus die heb ik via een demontagebedrijf gevonden ( afneembare westfalia inclusief kabelboon en module) Deze is eronder gezet en op dat moment had ik de trekhaakmodule nog niet ( werd nagezonden) de trekhaak komt onder een 2002 touring vandaan. Maargoed, na het aansluiten volgens het boekje/instructie van de bmw dealer bleek dat de verlichting en pdc niet goed werken ( na het instaleren van de module ook nog niet) dus achter doet een remlicht het niet, de achterlichten en knipperlichten doen het niet en pdc doet het niet goed. Nu lees ik her en der dat de computer opnieuw moet worden geprogrammeerd. Dit kost bij de dealer ( stealer) 225 euro....wordt alles toch nog erg duur. Komt dit verhaal ( dat van het moeten programmeren en de lichtproblemen die ik nu heb ) iemand bekend voor?
Ik heb via de zelfdiagnose even wat foumeldingen uitgelezen en die kreeg ik 3 stuks:
BF 88 000
BE 48 040
3F 48 040

iemand bekend met deze codes? wellicht is dit hele verhaal morgen opgehelderd ( dan gaat mijn algemene garagist hem proberen te programmeren) en is alles hopelijk opgelost, maar ik ben even benieuwd naar jullie idee hierover....

AdE39

Re: Trekhaakprobleem/foutcodes

Bericht door AdE39 » 22 jun 2013, 02:17

Hallo beste Verreijts,

Mag ik eens vragen, hoe zijn de draden aangesloten bij de licht units aan de achterzijde?

Is dit gemonteerd met de welbekende blauwe 3M blokjes, die op de bedrading word geknepen, is dit het geval, maak deze gerust los, want dat is een enorme bron van storingen!

Ik zelf heb 2 jaar geleden zelf de trekhaak onder mijn E39 touring gemonteerd.
De hele set heb ik bij Stefan Bertelshofer gekocht in Weichering bij Munchen. Kijk eens op de site van Stefan Bertelshofer!
De afneembare trekhaak is van Westfalia, de stekkerdoos is van Jaeger, een betere montage bestaat er niet!
De stekkerdoos en de bedrading zijn al helemaal gemonteerd, dus enkel aan sluiten bij de achterlicht units.
De aanhanger module aansluiten en plaatsen, daarna even een communicatiedraad naar de licht module leggen en in de stekker inpluggen, en klaar is Kees!

Deze hele set koste mij slechts 399,90 euro met de verzendkosten er bij berekend! ( 2 jaar geleden dus )
Dus met de afneembare trekhaak van Westfalia, en de electro set van jaeger compleet geleverd!!

Het is dus plug and play, geen enkele sores van storingen of enig ander geneuzel gehad, en nog werkt deze gehele montage nog als nieuw, nooit geen centje pijn gehad.
Door de koppeling van de aanhanger module en de licht module, heb je netjes het overzicht als er onverhoopt een lamp stuk is op de aanhanger of de caravan, u krijgt netjes een melding via het systeem, dat er een lamp defect is op de aanhanger of caravan, het werkt echt als een speer, indien het juist is gemonteerd!

Ik ben echt erg blij met dit systeem, en dat ik het nieuw heb gekocht, geen ellende van een ander, door een ander!

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”