vraagje over lekkage.
-
wesleyluyten
vraagje over lekkage.
Vanavond mijn vacuumslang vervangen van.mijn 316i e46.
Toen ik hem starte hoordeikergens lucht weg lekken.
Dezelucht lekte uit het potje dat zich aan de linkerkant bevind van de koelvin als je voor de auto staat, dit potje is met een slang verbonden met een kleiner potje die zich aan de rechterkant van de koelvin bevind..
Toen ik na een paar minuten even gas gaf met de gasbeugel na de gaskabel oder de motorkap stopte het lekken van die lucht.. Maar toen kwam er helemaal geen.lucht meer naar het potje toe..
Wat is dit precies en waar is het voor ?
Wat is er aan de hand ?
Gr. Wesley
Toen ik hem starte hoordeikergens lucht weg lekken.
Dezelucht lekte uit het potje dat zich aan de linkerkant bevind van de koelvin als je voor de auto staat, dit potje is met een slang verbonden met een kleiner potje die zich aan de rechterkant van de koelvin bevind..
Toen ik na een paar minuten even gas gaf met de gasbeugel na de gaskabel oder de motorkap stopte het lekken van die lucht.. Maar toen kwam er helemaal geen.lucht meer naar het potje toe..
Wat is dit precies en waar is het voor ?
Wat is er aan de hand ?
Gr. Wesley
Re: vraagje over lekkage.
Stuur even een foto met wat je precies bedoelt?!
-
wesleyluyten
hier een foto :

-
wesleyluyten
Niemand ?
Volgens mij staat hier op het forum hier ook een topic over maar kan het niet vinden. Bekijk deze maar op een ander forum : http://bmwforums.nl/post14011.html?sid= ... 93782435b2
Het kan dus kloppen dat hier maar tijdelijk lucht in/uit komt, de oplossing zoals daar gegeven (popnagels vervangen door Mx boutjes heb ik al eerder voorbij zien komen. De andere oplossing is deze te vervangen door een nieuwe maar volgens mij is de oplossing met de boutjes een prima alternatief.
Het kan dus kloppen dat hier maar tijdelijk lucht in/uit komt, de oplossing zoals daar gegeven (popnagels vervangen door Mx boutjes heb ik al eerder voorbij zien komen. De andere oplossing is deze te vervangen door een nieuwe maar volgens mij is de oplossing met de boutjes een prima alternatief.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
-
wesleyluyten
Heel ergbedankt !! Even de popnagels vervngen voor boutjes dus 
Wat je ziet is een emissiehulpje. Bij een koude start wordt er extra lucht in de uitlaat gelaten waardoor de lambdasonde en katalysator sneller opwarmen en dus gaan werken.
Wat je dus hoort is volgens mij normaal. Dat het na een paar keer gasgeven stopt is ook logisch, aangezien het systeem dan zijn werk heeft gedaan.
Groet,
Rob
Wat je dus hoort is volgens mij normaal. Dat het na een paar keer gasgeven stopt is ook logisch, aangezien het systeem dan zijn werk heeft gedaan.
Groet,
Rob