Ik heb al geruime tijd last van de schommelende toerenteller, ongeacht snelheid, versnelling, of manual of automaat.
Al bij een specialist langsgeweest maar die twijfelde of het wel aan de koppomvormer zou liggen. Ook vertelde de specialist me dat de motor van de E61 wat rauw liep.
Dus aldaar uitgelezen en storingen gewist, flesje injector-reiniger in de tank en eerst maar eens wat km maken.
Eindelijk de k+d-can kabel binnen. Ik had me van te voren al wat verdiept in de software, maar dat het zo'n hel zou worden om de boel aan de praat te krijgen

En het is me nog niet helemaal gelukt, maar kan eindelijk praten met de E61

Ik was zeer benieuwd naar de aanwezige foutmeldingen en grafiekjes, dus met de 2e uitleespoging kwam dit er uit:

Als ik bij bovenstaande iets gas geef komen er gelijk uitroeptekens met waardes boven de 800

Is er dan iets fout?

Hier valt het op dat de waarde van de actual air-mass nogal op en neer gaat.
Bij stationair draaiende motor zitten de waarden tussen de 200 en 400.

Tsjaa, vanwaar dat verschil bij injector 2 en 3?
De foutmeldingen uitprinten wordt de volgende uitdaging
