Aftermarket angel eyes
Re: Aftermarket angel eyes
Ik zou voor het zelf inbouwen gaan. Stuk goedkoper en ook niet moeilijk. Je behoudt je originele koplamp dus lever je ook niks in qua kwaliteit.
Het is altijd belangerijk om de kabels van de ringen goed aan te sluiten en af te tappen. Voorkomt kortsluiting/brand etc.
Het is altijd belangerijk om de kabels van de ringen goed aan te sluiten en af te tappen. Voorkomt kortsluiting/brand etc.
Re: Aftermarket angel eyes
Na mailcontact met HL automotive ga ik toch voor de inbouwringen zoals Zizouaar zegt. Op deze manier kan ik inderdaad mijn eigen koplampen houden en weet ik dus dat ik niks inlever op lichtsterkte. Ik laat ze door hun inbouwen omdat ik het zelf toch te riskant vind om ze in te bouwen met 0 kennis over electronica, en ik gewoon wil dat het goed en professioneel gedaan wordt uiteraard. Thanks voor jullie hulp! 

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Re: Aftermarket angel eyes
Heb vandaag even een relais gekocht en zelf een mooie kabelboom
In elkaar gezet. Morgen ff installeren en laat wel even weten of het werkt.
Mocht hij goed werken laat ik ff weten hoe het zit.
In elkaar gezet. Morgen ff installeren en laat wel even weten of het werkt.
Mocht hij goed werken laat ik ff weten hoe het zit.
Re: Aftermarket angel eyes
Knak meteen ff wat fotos hoe t geworden is... Voor de andere gasten op t forum 

Re: Aftermarket angel eyes
het werkt nog niet helemaal zo als het moet, als ik de binnenverlichting aan doe gaan de angel eyes ook aan
en het relais maakt lawaai als ik cv opslot of open doe bij aan en uit gaan van de angel eyes
dus nog ff knutselen
en het relais maakt lawaai als ik cv opslot of open doe bij aan en uit gaan van de angel eyes
dus nog ff knutselen
Re: Aftermarket angel eyes
na wat overwegen toch een kabelsetje besteld bij hl automotive, morgen in huis en dan ff een schema van maken.
dan ken ik ff wat kabelsetjes maken voor wat minder geld en verkopen voor wat minder geld dan hl haha
dan ken ik ff wat kabelsetjes maken voor wat minder geld en verkopen voor wat minder geld dan hl haha
Re: Aftermarket angel eyes
Eindelijk na lange tijd mijn kit binnen gekregen, en wat denk je, hebben ze het verkeerde geleverd!!!
Nu kan ik dus alles terugsturen en opnieuw weken wachten op de nieuwe kit!!
Ik heb het juiste besteld, maar er is iets verkeerds geleverd. Alle ringen zijn gelijk van grootte terwijl er 2 verschillende maten in horen te zitten enz.
Nu kan ik dus alles terugsturen en opnieuw weken wachten op de nieuwe kit!!
Ik heb het juiste besteld, maar er is iets verkeerds geleverd. Alle ringen zijn gelijk van grootte terwijl er 2 verschillende maten in horen te zitten enz.
Re: Aftermarket angel eyes
Bij mij waren ze ook allemaal evengroot en ze passen perfect in de koplamp.
Heb jij een Facelift of een Pre Facelift?
Heb jij een Facelift of een Pre Facelift?
Re: Aftermarket angel eyes
Ik heb een pre facelift model E46 sedan uit 2001.
Kun je eens een closeup foto sturen van jouw montage waarin ik kan zien hoe ze bij jou gemonteerd zitten en hoe de ring aansluit op je koplampunit vorm? Bij mij klopten de ringen echt niet.
De kit bevat ook geen clips maar plakstripjes om de ringen te bevestigen. Hoe goed dit werkt moet ik nog gaan zien.
Volgens de website van de leverancier (Blauertacho4u) zouden er ook verschillende maten in moeten zitten, maar dit is dus niet.
Heb zojuist een nieuwe kit toegestuurd gekregen, maar bij het openen van de postdoos kreeg ik al het vermoeden dat ik mijn geretourneerde pakket teruggestuurd heb gekregen. Bij het openen van kitdoos bleek dit ook zo te zijn. Wederom 4 identieke ringen.....
Mijn vertrouwen in astuning gaat zo wel drastisch naar beneden, al zijn ze wel vriendelijk en erg behulpzaam...
Kun je eens een closeup foto sturen van jouw montage waarin ik kan zien hoe ze bij jou gemonteerd zitten en hoe de ring aansluit op je koplampunit vorm? Bij mij klopten de ringen echt niet.
De kit bevat ook geen clips maar plakstripjes om de ringen te bevestigen. Hoe goed dit werkt moet ik nog gaan zien.
Volgens de website van de leverancier (Blauertacho4u) zouden er ook verschillende maten in moeten zitten, maar dit is dus niet.
Heb zojuist een nieuwe kit toegestuurd gekregen, maar bij het openen van de postdoos kreeg ik al het vermoeden dat ik mijn geretourneerde pakket teruggestuurd heb gekregen. Bij het openen van kitdoos bleek dit ook zo te zijn. Wederom 4 identieke ringen.....
Mijn vertrouwen in astuning gaat zo wel drastisch naar beneden, al zijn ze wel vriendelijk en erg behulpzaam...
Laatst gewijzigd door Rene08 op 27 apr 2013, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Re: Aftermarket angel eyes
Zie hieronder wat foto's (let niet op de vieze auto
)
De ringen zelf zijn alle 4 even groot.
De ringen die bij het dimlicht komen die kan je volledig zien wanneer de koplamp dicht is.
De ringen die bij het grootlicht zitten die zijn ietsjes te groot maar in het donker zie je daar niks van omdat het licht best vel is.
Ik had zowel de plakstrips als de klemmetjes erbij gekregen en je hebt ze toch wel allebei nodig als je de boel stevig vast wilt hebben.





De ringen zelf zijn alle 4 even groot.
De ringen die bij het dimlicht komen die kan je volledig zien wanneer de koplamp dicht is.
De ringen die bij het grootlicht zitten die zijn ietsjes te groot maar in het donker zie je daar niks van omdat het licht best vel is.
Ik had zowel de plakstrips als de klemmetjes erbij gekregen en je hebt ze toch wel allebei nodig als je de boel stevig vast wilt hebben.




Re: Aftermarket angel eyes
Tip: ik koop mijn angel eyes altijd in China.. Stukken goedkoper en zijn precies dezelfde! De mensen die dit op marktplaats verkopen kopen een hele set vanuit China en verkopen het hier duurder.. Typ maar eens in op volgende site e46 angel eyes.
http://www.aliexpress.com/
led angel eyes:
http://www.aliexpress.com/item/For-BMW- ... 53623.html
Ik ging zelf voor gele ccfl, vond ik meer OEM look hebben: $28 incl verzendkosten
1 ccfl was bij mij door midden gebroken, foto van gemaakt en opgestuurd naar aanbieder. 2 weken later ontving ik gratis een extra ccfl.
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 62315.html
http://www.aliexpress.com/
led angel eyes:
http://www.aliexpress.com/item/For-BMW- ... 53623.html
Ik ging zelf voor gele ccfl, vond ik meer OEM look hebben: $28 incl verzendkosten

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 62315.html
Re: Aftermarket angel eyes
Ik ben ook nog opzoek naar Angel Eyes voor mijn e46 cabrio facelift. Welke zijn aan te raden en welke juist niet?
Re: Aftermarket angel eyes
Zo, de kit is 2 weken geleden eindelijk goed binnen gekomen. Tot twee keer toe liet de wet van Murphy mij het pakket terugsturen. Dit was helaas een fout van de originele leverancier (blauertacho4u).
Na binnenkomst nog een weekje moeten wachten op tijd en fatsoenlijk weer, maar het zit er eindelijk in.
De kit is gekocht bij AStuning(.nl) en komt inclusief prefab kabelboom, montageclips, plakstrips en de ringen.
Montage is eenvoudig en voor een technisch iemand wel in een uurtje te doen (hierbij reken ik alleen de montage en aansluiting op stadslicht).
De draadboom (zoals hij geleverd wordt) heeft een grove E-vorm met relais. Na wat puzzelwerk bleek de beste montage voor mij om het relais in het accucompartiment (bijrijderskant) te plaatsen en vast te zetten op het boutje waarmee ook de aansluiting vast zit van het airco vul punt.
De lange streng van de kabelboom kan dan mooi via de draadgoot boven de motor langs naar de linker voorkant, terwijl de andere tak mooi naar rechts voor kan. De bedrading voor op de accu komt dan ook mooi uit.
Het schema geeft twee trigger draden aan waarmee de angel eyes bediend worden; één witte en één gele draad.
Op het schema is de witte draad verbonden met de + van een sladslicht, de gele met de - van het stadslicht (bruine draad) of de - van de accu.
Omdat ik ook graag de angel eyes aan wil sturen met mijn interieurverlichting (aangaan bij openen auto met remote), heb ik de draadboom na gemeten en een alternatief aansluitplan gemaakt.
Het schema van het relais (en bedrading) is als volgt, gezien vanaf de pin-zijde van het relais:

Pin 87: gezekerde rode draad voor op + van de accu
Pin 87A: Gele trigger draad
Pin 86: - van de ringen als ook de - voor op de accu (zwarte draden)
Pin 85: Witte trigger draad
Pin 30: + van de ringen
Pin 85 en 86 worden gebruikt om het relais te bekrachtigen (voor de elektrotechnici onder ons: A1 en A2)
In ruststand van het relais zijn de pinnen 30 en 87A met elkaar doorverbonden. In bekrachtigde relais stand zijn de pinnen 30 en 87 met elkaar verbonden, en is het contact tussen 30 en 87A verbroken. Het is dus een relais met één wisselcontact.
De witte draad heb ik doorverbonden met de + van mijn stadslicht (de draad die niet bruin is
).
De gele draad is in ruststand doorverbonden met de plus van de ringen, en heb ik daardoor aangesloten op de + van mijn interieurverlichting.
Dit is in tegenstrijd met wat het schema uit de kit zegt, maar geloof me, het werkt perfect en zonder storingen
.
Zie hier het resultaat:


De bedrading van de ringen komt via de standaard rubbers naar buiten. Niet ingesneden en geen gaten, gewoon losmaken, draad erdoor en er overheen duwen.

Enkel stadslicht aan

Alle lichten aan. Wittere lampen voor het dimlicht komen nog.

Closeup van de unit met alle lampen aan
Na binnenkomst nog een weekje moeten wachten op tijd en fatsoenlijk weer, maar het zit er eindelijk in.
De kit is gekocht bij AStuning(.nl) en komt inclusief prefab kabelboom, montageclips, plakstrips en de ringen.
Montage is eenvoudig en voor een technisch iemand wel in een uurtje te doen (hierbij reken ik alleen de montage en aansluiting op stadslicht).
De draadboom (zoals hij geleverd wordt) heeft een grove E-vorm met relais. Na wat puzzelwerk bleek de beste montage voor mij om het relais in het accucompartiment (bijrijderskant) te plaatsen en vast te zetten op het boutje waarmee ook de aansluiting vast zit van het airco vul punt.
De lange streng van de kabelboom kan dan mooi via de draadgoot boven de motor langs naar de linker voorkant, terwijl de andere tak mooi naar rechts voor kan. De bedrading voor op de accu komt dan ook mooi uit.
Het schema geeft twee trigger draden aan waarmee de angel eyes bediend worden; één witte en één gele draad.
Op het schema is de witte draad verbonden met de + van een sladslicht, de gele met de - van het stadslicht (bruine draad) of de - van de accu.
Omdat ik ook graag de angel eyes aan wil sturen met mijn interieurverlichting (aangaan bij openen auto met remote), heb ik de draadboom na gemeten en een alternatief aansluitplan gemaakt.
Het schema van het relais (en bedrading) is als volgt, gezien vanaf de pin-zijde van het relais:

Pin 87: gezekerde rode draad voor op + van de accu
Pin 87A: Gele trigger draad
Pin 86: - van de ringen als ook de - voor op de accu (zwarte draden)
Pin 85: Witte trigger draad
Pin 30: + van de ringen
Pin 85 en 86 worden gebruikt om het relais te bekrachtigen (voor de elektrotechnici onder ons: A1 en A2)
In ruststand van het relais zijn de pinnen 30 en 87A met elkaar doorverbonden. In bekrachtigde relais stand zijn de pinnen 30 en 87 met elkaar verbonden, en is het contact tussen 30 en 87A verbroken. Het is dus een relais met één wisselcontact.
De witte draad heb ik doorverbonden met de + van mijn stadslicht (de draad die niet bruin is

De gele draad is in ruststand doorverbonden met de plus van de ringen, en heb ik daardoor aangesloten op de + van mijn interieurverlichting.
Dit is in tegenstrijd met wat het schema uit de kit zegt, maar geloof me, het werkt perfect en zonder storingen

Zie hier het resultaat:


De bedrading van de ringen komt via de standaard rubbers naar buiten. Niet ingesneden en geen gaten, gewoon losmaken, draad erdoor en er overheen duwen.

Enkel stadslicht aan

Alle lichten aan. Wittere lampen voor het dimlicht komen nog.

Closeup van de unit met alle lampen aan
Re: Aftermarket angel eyes
Wat betreft APK en Angel Eyes op interieurverlichting:
Een kleine zoektocht op internet leidt mij naar de APK eisen voor verlichting, te vinden op de APK Keuringseisen website.
Hier zeggen ze niets over het functioneren van "sierverlichting" naast het stadslicht.
Mijn angel eyes schakelen mee op de stadsverlichting. Enkel wanneer de stadsverlichting is uitgeschakeld, gaan de ringen mee aan op de interieurverlichting. Ben benieuwd wat meneer de APK meester hier van gaat zeggen
In geval van kan ik ze makkelijk door middel van een steekverbinding loskoppelen van de interieurverlichting.
Een kleine zoektocht op internet leidt mij naar de APK eisen voor verlichting, te vinden op de APK Keuringseisen website.
Hier zeggen ze niets over het functioneren van "sierverlichting" naast het stadslicht.
Mijn angel eyes schakelen mee op de stadsverlichting. Enkel wanneer de stadsverlichting is uitgeschakeld, gaan de ringen mee aan op de interieurverlichting. Ben benieuwd wat meneer de APK meester hier van gaat zeggen

In geval van kan ik ze makkelijk door middel van een steekverbinding loskoppelen van de interieurverlichting.