PDC sensors ebay

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
blitzyj

PDC sensors ebay

Bericht door blitzyj » 10 mei 2013, 22:56

Heb hier een set van 4 PDC sensors liggen gekocht via ebay voor €60. Vandaag de bumper eraf gehaald en eindelijk eens de kapotte sensor eruit gehaald en nieuwe erin gezet. Vervolgens gaan testen, hoor geen irritante piep meer dat er een sensor kapot is, maar nu helemaal niks als ik hem in zijn achteruit zet. Achter geluisterd of alle sensors het doen en hoor ze gewoon allemaal tikken. Vervolgens de ebay sensor eruit gehaald(met sleutel gewoon op contact) en het pdc systeem werkt met de 3 OEM sensors, ebay sensor weer terug in geplugd en tot conclusie gekomen dat als ik een hand voor deze sensor doe er geen piep komt, maar bij alle andere sensors wel.
Heb ook al de accu losgehaald en terug aangekoppeld, maar had geen effect.

Iemand dit al eens meegemaakt? Zijn de ebay sensors gewoon niet geschikt voor het pdc systeem van mijn e46?

Marcel RSD

Re: PDC sensors ebay

Bericht door Marcel RSD » 11 mei 2013, 10:27

Dan is deze sensor gewoon defect. Ik heb er ook 4 van ebay gekocht en ook daar was er 1 die het niet deed. Deze heb ik teruggestuurd en een nieuwe ontvangen.
In de imitaties zit altijd enig risico, maar daar is de prijs ook naar.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

blitzyj

Bericht door blitzyj » 11 mei 2013, 10:52

Had 4 sensors besteld en alle 4 uitgeprobeerd, maar precies zelfde resultaat als boven beschreven.. kan er dus vanuit gaan dat de sensors gewoon niet geschikt zijn voor mijn e46? Of dien ik het PDC systeem te resetten? In principe heb ik dat al gedaan door accu los te koppelen.

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 11 mei 2013, 11:11

Alle 4 lijkt me sterk. Dan denk ik dat je aansluiting anders is. Welke heb je besteld en heb je gecontroleerd of ze voor een E46 geschikt zijn ?
Showroom:

Mods:
- Evolve IATS relocate

blitzyj

Bericht door blitzyj » 11 mei 2013, 12:55

Ze hebben een sensor voor e39, e53, e85 gestuurd. op realoem stond het e46 model er niet tussen.
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=66206989068

moet deze hebben:
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=66206989067

Zit hier nou verschil tussen qua elektronica, of alleen de vorm? de 068 zit in een hoek van 90 graden en 069 niet.

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 11 mei 2013, 14:34

Sensors die jij besteld hebt zijn voor de voorkant, daar heb ik er ook nog 2 te koop van. En dat is wellicht een andere aansluiting.
Showroom:

Mods:
- Evolve IATS relocate

blitzyj

Bericht door blitzyj » 01 jun 2013, 13:56

Nog steeds niet opgelost, heb inmiddels de juiste sensor: 069. Vandaag geinstalleerd en de module werkt nog steeds niet. Als ik nu de auto op contact zet zonder de auto in achteruit te zetten hoor ik achter de sensors al klikken :s

De sensoren kabel eens uit de PDC module gehaald en krijg vervolgens lange pieptoon terug als de auto in zn achteruit staat. Sensoren kabel weer terug in PDC module geplaatst en pdc module werkt vervolgens wel op de 3 originele bmw sensors en de ebay sensor geeft weer geen feedback, dus als ik ervoor ga staan geen piep.

Vind het heel vreemd dat ik de sensors al hoor klikken terwijl de auto in zn 1 staat. Heb de bekabeling na gelopen en die is gewoon goed. Iemand die dit herkent? Toch maar voor een OEM dure pdc sensor gaan? Of zou het de module zelf zijn?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”