Centrale Vergrendeling PFL en evt lekkage?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
André1992

Centrale Vergrendeling PFL en evt lekkage?

Bericht door André1992 » 06 mei 2013, 19:33

Hey iedereen,

Ik zit met het volgende:
Mijn cv doet het niet altijd even goed... voornamelijk met warm weer maar ook wel is als het koud is,
Dan doe ik hem open op de afstandsbediening maar dan blijven alle pinnetjes naar beneden en gaat het alarm er wel af, de kofferbak wil dan nog wel open.
Als ik mijn auto dan open trek aan de hendels gaat het alarm wel af en schiet het pinnetje wel omhoog, maar als ik hem dan gewoon met de sleutel vant slot af draai staat het alarm gewoon uit, en als ik dan onder het rijden de knop voor de deuren op slot in druk in de middenconsole en dan nog een keermoet ik eerst aan de hendel trekken en dan pas gaat die vant slot af, maar de rest blijft gewoon op slot zitten, ook als ik er aan trek, van zowel binnen als buiten.
Wat zou dit kunnen wezen?

IK had laatst na de regenbui ineens natte hakken toen ik weg reed (ja ik rijd altijd op sokken) en ik denk dat het weg komt uit mn deur omdat daar onderaan het rubber iets los laat op 1 plekje en aan de bij rijderskant was het gewoon droog.

Groeten andré
Kalm an... en rap wat..!

niessenxl

Re: Centrale Vergrendeling PFL en evt lekkage?

Bericht door niessenxl » 06 mei 2013, 21:33

Hoi,

Je probleem met je centrale vergrendeling ligt waarschijnlijk aan je GM5 ZKE module.
Dit komt veel voor bij BMW.
Je centrale vergrendeling wordt aangestuurd door deze module, het probleem is dat de relais wat op de printplaat zitten slecht worden.
Als je een beetje handig bent kun je ze zelf vervangen.
Als je het dashboard kastje(handschoenenkastje) demonteerd kom je hem vanzelf tegen!
De relais zijn via ebay te bestellen.
Ze heten: Tyco (siemens) Relais V23084-C2001-A303 GM5 ZKE ZE BMW E46 X3 Z4
Ik heb dit probleem ook ooit gehad met een e46, aangezien ik vaker in bmw's handel ben ik dit probleem al vaker tegen gekomen en heb ik me toenertijd dus een deel van die relais in 1x besteld en het werkt nog altijd.

Voor de natte voeten zou je je deurpaneel eens eraf moeten halen en kijken of de folie die hier achter zit nog goed is.
Het komt wel eens voor dat de folie slecht/beschadigd is en het water dat via de raam naar binnen komt dan door kan dringen naar je vloerkleed.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

Groet

Beens1

Re: Centrale Vergrendeling PFL en evt lekkage?

Bericht door Beens1 » 06 mei 2013, 22:18

Kijk of bij de bestuurdersdeur de afwaterings'gaatjes' nog open zijn. Deze gaan wel eens dichtzitten van smeer en troep. Dan kan het water ook geen kant meer op, ja; de eerstvolgende 'zwakke' plek...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”