voorstellen van mijn BMW 320 ci (cabrio) laten chiptunen
-
tommy_hf
Re: voorstellen van mijn BMW 320 ci (cabrio) laten chiptunen
Hebben ze ook een vooraf rollenbank meting gedaan? En wat voor rollenbank hebben ze?
De omgerekende pk's verschillen nogal eens van bank tot bank, pk's aan de wielen is dan wat betrouwbaarder te meten. En met name het verschil tussen vooraf en achteraf.
Ik zit net op powerplus te kijken, daar geven ze op dat je van 163 pk (belgische versie) naar 180 pk gaat. Jij zit op 205 pk, da's heel fors. (stiekem benieuwd wat de wagen doet op een MAHA LPS 3000 rollenbank)
Dat zijn waarden waar Nowack zelfs met nokkenassen en inlaatspruitstuk aanpassing niet komt.
De omgerekende pk's verschillen nogal eens van bank tot bank, pk's aan de wielen is dan wat betrouwbaarder te meten. En met name het verschil tussen vooraf en achteraf.
Ik zit net op powerplus te kijken, daar geven ze op dat je van 163 pk (belgische versie) naar 180 pk gaat. Jij zit op 205 pk, da's heel fors. (stiekem benieuwd wat de wagen doet op een MAHA LPS 3000 rollenbank)
Dat zijn waarden waar Nowack zelfs met nokkenassen en inlaatspruitstuk aanpassing niet komt.
-
serreke
Ze hebben ook een vooraf rollenbank meting gedaan en daar had ik 177pk moet wel zeggen dat ik een Duitse auto heb dus de variant met 170pk standaard.tommy_hf schreef:Hebben ze ook een vooraf rollenbank meting gedaan? En wat voor rollenbank hebben ze?
Welke rollenbank het is daar kan ik u niet mee helpen want daar heb ik totaal geen verstand van.Daarvoor zult ge zelf eens een mailtje naar powereplus moeten voor sturen.
-
tommy_hf
wel interessant natuurlijk, heb zelf ook zo'n blok. Verbaasde me over de cijfers gezien de opgaven van vele chippers incl die op maat chippen. Opent wel perspectief als je dan ook nog een vergrote inlaat creeert. Nowack monteert dacht ik het inlaatspruitstuk van de 330i vanwege grotere kanalen. als je daarna dan nog chipt moet je natuurlijk nog wel wat eruit krijgen 
PS, kan je de gehele dyno's voor en na scannen?
Zijn er nog andere modificaties aan de auto gedaan?
-
serreke
http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=6189.15 hier is de link naar de dyno sheets is iets makkelijker dan de foto te uploaden.tommy_hf schreef:wel interessant natuurlijk, heb zelf ook zo'n blok. Verbaasde me over de cijfers gezien de opgaven van vele chippers incl die op maat chippen. Opent wel perspectief als je dan ook nog een vergrote inlaat creeert. Nowack monteert dacht ik het inlaatspruitstuk van de 330i vanwege grotere kanalen. als je daarna dan nog chipt moet je natuurlijk nog wel wat eruit krijgen
eEn heb geen verdere modificaties gaan gedaan ivm het pk vermogen.
-
tommy_hf
geweldig, wat een verschil!
- Silver Shadow
Zeer nette cabrio moet ik zeggen, en die pk's vast om van te smullen denk ik zo
En als ik zo vrij mag zijn wat heeft het chippen jou gekost ?
Veel succes met de verdere veranderingen
Ik begon met niets, het meeste daarvan heb ik nog over
-
serreke
Heeft mij rond de 400 euro gekostSilver Shadow schreef:Zeer nette cabrio moet ik zeggen, en die pk's vast om van te smullen denk ik zo![]()
- Silver Shadow
Dat valt nog wel mee voor zoveel winst onder de kapserreke schreef:Heeft mij rond de 400 euro gekostSilver Shadow schreef:Zeer nette cabrio moet ik zeggen, en die pk's vast om van te smullen denk ik zo![]()
Ik begon met niets, het meeste daarvan heb ik nog over
-
serreke
er zijn duurdere dingen in het leven waar ge minder aan hebtSilver Shadow schreef:Dat valt nog wel mee voor zoveel winst onder de kapserreke schreef:Heeft mij rond de 400 euro gekostSilver Shadow schreef:Zeer nette cabrio moet ik zeggen, en die pk's vast om van te smullen denk ik zo![]()