SMG of SSG stuur ?
SMG of SSG stuur ?
Hallo, ik zat te kijken voor een SMG (pull) stuur, maar vind een SSG (push & pull) stuur eigenlijk ook wel mooi, maar is die functie aan te sluiten makkelijk ?
Kleine uitleg (als ik het goed vertel)
SMG is flippers, links terug schakelen en rechts op schakelen.
SSG is flippers, links en rechts beide op/terug schakelen, je kan de flipper naar achteren en naar voren klikken.
Kleine uitleg (als ik het goed vertel)
SMG is flippers, links terug schakelen en rechts op schakelen.
SSG is flippers, links en rechts beide op/terug schakelen, je kan de flipper naar achteren en naar voren klikken.
Re: SMG of SSG stuur ?
blijkbaar heeft SSG veel problemen(laatste 2 posts), zie hier:
http://www.bmwcarmagazine.com/forums/th ... adID=57645
Wel duidelijk, maar lijkt mij wel relax om mee te rijden.
Wat heb je voor een auto hompie? Als ik de link goed begrijp is de smg dus alleen die van de m3, heel ander systeem en software. Wat je beschrijft als ssg heet hier in europa dus gewoon ook smg kan op de niet-M modellen zitten. Afhankelijk van welke auto je hebt past dus waarschijnlijk maar 1 vd 2 systemen.
-edit- zie het in je sig, een niet-M dus. Denk dat het 'echte' smg systeem dus niet op je auto past.
-edit- zie het in je sig, een niet-M dus. Denk dat het 'echte' smg systeem dus niet op je auto past.
Ik heb een 320iA uit 2003, die SSG sturen waren (voor zover ik begrijp) alleen een optie op de 330i/D icm een sequentiële versnellingsbak, dus geen M modellen.
De term SSG kennen we eigenlijk helemaal niet op het vaste land van Europa. In Engeland en Amerika hebben ze de term SSG gebruikt, als SMG bakken in niet M modellen.
Eigenlijk zijn dit gewoon de SMG (1) bakken. En een E46 M3 heeft dan een SMG 2 bak. Wat je ook veel in advertenties ziet staan. De SMG bak (dus SMG 1, uit de niet M modellen) zijn er in twee types, type 1 is een 5 bak en type 2 is een 6 bak. Dit zijn beide dus SMG 1 bakken.
Van de diesels weet ik het niet, maar bij benzine zijn ze geleverd op 330(c)i en 325(c)i.
Maar om even in te haken op de vraag van de de TS. Ik neem aan dat je een automaat hebt? Steptronic? Daar zijn de M3 SMG sturen in te bouwen. Ja, de echte E46 M3 sturen (SMG 2), dus één flipper voor opschakelen en één flipper voor terugschakelen. Een SMG 1 stuur (dus met op en terug schakelen op beide flippers) ga je niet werkend krijgen zonder computer aanpassingen e.d. Dit ivm andere weerstanden in de electronica.
Eigenlijk zijn dit gewoon de SMG (1) bakken. En een E46 M3 heeft dan een SMG 2 bak. Wat je ook veel in advertenties ziet staan. De SMG bak (dus SMG 1, uit de niet M modellen) zijn er in twee types, type 1 is een 5 bak en type 2 is een 6 bak. Dit zijn beide dus SMG 1 bakken.
Van de diesels weet ik het niet, maar bij benzine zijn ze geleverd op 330(c)i en 325(c)i.
Er is genoeg over te vinden op het internet. In Amerika zijn idd veel klachten. Maar onthoud ook dat de mensen die geen klachten hebben dat niet delen op internet. Dus je leest alleen de negatieve verhalen. Ik kocht mijn 330i SMG met 90dkm op de teller. Toen wilde de bak soms niet in reverse. Na een software update was het gefixed. Nu bijna op 150dkm en nooit meer ergens last van gehad.blitzyj schreef:blijkbaar heeft SSG veel problemen(laatste 2 posts), zie hier:
Maar om even in te haken op de vraag van de de TS. Ik neem aan dat je een automaat hebt? Steptronic? Daar zijn de M3 SMG sturen in te bouwen. Ja, de echte E46 M3 sturen (SMG 2), dus één flipper voor opschakelen en één flipper voor terugschakelen. Een SMG 1 stuur (dus met op en terug schakelen op beide flippers) ga je niet werkend krijgen zonder computer aanpassingen e.d. Dit ivm andere weerstanden in de electronica.
Goed uitgelegd, dus gewoon op zoek naar een mooi
stuur gaan, thanks.