E46 328i Diff
E46 328i Diff
Heren even een vraag:
Ik heb een E46 328i handgeschakeld. Nu bonkt het diff enorm door de speling die erop zit, ik ben dus op zoek naar een ander diff. Alleen welke verhouding zit er standaard op? Op het forum staat er nu net één met 2,93:1en ik zag er één bij offenga en die had 3,07:1. Wat is de juiste verhouding?
Ik heb een E46 328i handgeschakeld. Nu bonkt het diff enorm door de speling die erop zit, ik ben dus op zoek naar een ander diff. Alleen welke verhouding zit er standaard op? Op het forum staat er nu net één met 2,93:1en ik zag er één bij offenga en die had 3,07:1. Wat is de juiste verhouding?
Re: E46 328i Diff
voordat je je dif gaat vervangen; controleer ajb eerst je hele aandrijflijn: hardyschijf, cardanas met tussenaslager, diff en de beide aandrijfassen. Je zal niet de 1e zijn die het diff vervangt terwijl het gebonk elders vandaan bleek te komen..
en om jouw vraag te beantwoorden: de handbak heeft 2.93, automaat heeft 3.07 (of 3.46)
en om jouw vraag te beantwoorden: de handbak heeft 2.93, automaat heeft 3.07 (of 3.46)
Beest Met 4 Wielen
- Marvin 328iT
Ja check eerst even de achterste differentieelbus/rubber....die schijnt vaak kapot te gaan.
Ik heb vrijdag ook m'n hardyschijf, versnellingsbaksteunen, dif rubbers, en subframerubbers laten vervangen....gebonk is nu weg!
Maar het diff rubber was de uiteindelijke boosdoener...gescheurd aan de onderkant.
gr.
Marvin
Ik heb vrijdag ook m'n hardyschijf, versnellingsbaksteunen, dif rubbers, en subframerubbers laten vervangen....gebonk is nu weg!
Maar het diff rubber was de uiteindelijke boosdoener...gescheurd aan de onderkant.
gr.
Marvin
Volgens de garagist was het zeker het zeker het diff zelf (twee keer na laten kijken). En je voelt het ook met afremmen op de motor, op het moment dat je het punt bereikt dat je stationair rijd dan voel je nog een schok. Tevens ook met terugschakelen (5-4 bijvoorbeeld) op het moment van gas geven dan voel je het diff ook aangrijpen. Dus ik denk ook wel dat het diff op is.
Thnx voor de reacties iig!
Thnx voor de reacties iig!
- Marvin 328iT
Die symptomen die jij opnoemt had ik ook...bij schakelen van 1 naar 2 een kloink, en als je een constante snelheid rijdt en je geeft gas dan lijkt het of je ff wat speling moet overbruggen.
En ook een soort bonkje als je de koppeling intrapt.
Ik heb trouwens ook wat beginnende speling aan de kruiskoppeling van de cardanas, en dat kan ook geluid geven....er is nog normaal mee te rijden, maar dat ga ik in de toekomst ook nog aanpakken.
Probeer anders eens de auto op de handrem te zetten in z'n 1e versnelling, en dan de koppeling op laten komen(niet dat hij afslaat)....ik kon zo een bonk opwekken(speling door het kapotte diffrubber)
En omdat ik druk erop hield, en toch steeds weer een bonk kon produceren had ik in mijn geval het idee dat het het diff niet kon zijn.
gr.
Marvin
En ook een soort bonkje als je de koppeling intrapt.
Ik heb trouwens ook wat beginnende speling aan de kruiskoppeling van de cardanas, en dat kan ook geluid geven....er is nog normaal mee te rijden, maar dat ga ik in de toekomst ook nog aanpakken.
Probeer anders eens de auto op de handrem te zetten in z'n 1e versnelling, en dan de koppeling op laten komen(niet dat hij afslaat)....ik kon zo een bonk opwekken(speling door het kapotte diffrubber)
En omdat ik druk erop hield, en toch steeds weer een bonk kon produceren had ik in mijn geval het idee dat het het diff niet kon zijn.
gr.
Marvin
Niet toevallig in de bak zelf? BMW Bakken bonken nogal.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
@ Marvin bij mij is het precies andersom
bij het lossen van de "druk" komt de bonk erin. Met de methode zoals jij beschrijft lukt het mij niet een bonk op te wekken. Plus dat er al twee keer een monteur heeft gekeken naar de rubbers en de hardyschijf. Thnx iig voor het meedenken!
Hier nog een M52 2.8 (328ci).
Wat je noemt bij het lossen van de druk klinkt herkenbaar, al heb ik het in heel lichte mate.
Heb het bijvoorbeeld heel licht als ik de cruise-control bij 120 km/h uitschakel.
Heb op de brug geen speling kunnen ontdekken, probleem is zelfs flink verminderd na het vervangen van de CCV.
Ben heel erg benieuwd wat jij verder kunt vinden.
Wat je noemt bij het lossen van de druk klinkt herkenbaar, al heb ik het in heel lichte mate.
Heb het bijvoorbeeld heel licht als ik de cruise-control bij 120 km/h uitschakel.
Heb op de brug geen speling kunnen ontdekken, probleem is zelfs flink verminderd na het vervangen van de CCV.
Ben heel erg benieuwd wat jij verder kunt vinden.