Michel | '98 323ti Ringtool
Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
Daar was ik al bang voor. Heb nu de juiste onderdelen besteld en ook al binnen. Alu pedalen van bmwpedals.com zijn ook net gearriveerd.. dus ik kan weer even gaan sleutelen.
Hoeveel pech kan een mens hebben. Na montage van de nieuwe dynamo was een constante fluit aanwezig bij stationair toerental. Ondertussen waren er alweer wat onderdelen gearriveerd waardoor ik eindelijk kon beginnen met de montage van mijn H&R cup kit. De voorste schokdempers zijn easy en waren binnen een mum van tijd vervangen. Ondertussen even goed naar de dynamo gekeken en het lijkt toch echt de dynamo te zijn wat fluit. Zucht.. kan die weer uitgebouwd worden. Vervolgens wil een testritje maken met de nieuwe schokdempers.. overlijdt de startmotor ter plekke. De bendix blijft hangen..
Flinke tik op de startmotor met een lange buis.. doet 'ie 't weer.. motor uit, motor starten..blijft weer hangen. Great. De rest van het weekend gespendeerd aan het uitbouwen van de startmotor (leuke klus..not) en morgen maar eens bellen voor een nieuwe startmotor en weer een nieuwe dynamo.

Autootje rijdt weer
Al met al is er flink gesleuteld de laatste week. Na het inbouwen van de startmotor wilde ik de auto APK laten keuren. Helaas afgekeurd op een te hoog Co. Na wat meten bleek 1 lambdasonde defect te zijn (pendelde niet tussen 0 en 5V) dus die vervangen.
En wat ben ik blij met het nieuwe onderstel..wat een verschil zeg. Rijdt weer lekker strak.. al moet er wel nog het èèn en ander vervangen worden zoals draagarmen compleet voorzijde, draagarm rubbers achterzijde en de achterasrubbers. Maar het begin is er..
Morgen de pedalen vervangen en nieuwe beschermingskuip onder de motor plaatsen.

Al met al is er flink gesleuteld de laatste week. Na het inbouwen van de startmotor wilde ik de auto APK laten keuren. Helaas afgekeurd op een te hoog Co. Na wat meten bleek 1 lambdasonde defect te zijn (pendelde niet tussen 0 en 5V) dus die vervangen.
En wat ben ik blij met het nieuwe onderstel..wat een verschil zeg. Rijdt weer lekker strak.. al moet er wel nog het èèn en ander vervangen worden zoals draagarmen compleet voorzijde, draagarm rubbers achterzijde en de achterasrubbers. Maar het begin is er..
Morgen de pedalen vervangen en nieuwe beschermingskuip onder de motor plaatsen.
Goed bezig man, is met bijna een nieuwe auto :-)
Ondanks het koudere weer toch maar besloten de winterwielen hun verdiende rust te geven. Daarvoor in de plaats 4x BBS RC 304 (8j 17" ET38) met 4 nieuwe Dunlops, Sportmaxx RT in maatje 225/45.

Re: Michel | 323ti - Zomerwielen tijd
je auto ziet er een stuk sportiever uit met die wielen
die wielen staan egt heel mooi..!
heel netjes past perfect bij de auto...
Mar ik ben niet weg van de chromen deurklink..
voor de rest ziet hij er super uit..!
heel netjes past perfect bij de auto...
Mar ik ben niet weg van de chromen deurklink..
voor de rest ziet hij er super uit..!

Geen kapjes er bij of vind je zonder mooier staan.
@ pappa ;
Dankje ! Die chromen deurklinken worden binnenkort vervangen, ik vind het zelf ook niet mooi.
@ bilkert35 ;
Kapjes heb ik er niet bij, vind ze ook niet mooi..bovendien ben ik bang dat als ik ze wel zou hebben ze vrij snel gejat worden.
Dankje ! Die chromen deurklinken worden binnenkort vervangen, ik vind het zelf ook niet mooi.
@ bilkert35 ;
Kapjes heb ik er niet bij, vind ze ook niet mooi..bovendien ben ik bang dat als ik ze wel zou hebben ze vrij snel gejat worden.
Wielen staan m goed. Ik vind met kapjes persoonlijk mooier staan.
Zeker gaaf op deze wielen man!
Ook aanwezig de 21e op de M&G?
Ook aanwezig de 21e op de M&G?

>>>>Showroom E36's<<<<
Gaaf man!
Iets voor jou?

http://www.brazeauracing.com/bbscenters.htm
Moet zeggen dat ik het op deze manier zo vet vind dat ik er bijna zelf over zou gaan nadenken
Iets voor jou?

http://www.brazeauracing.com/bbscenters.htm
Moet zeggen dat ik het op deze manier zo vet vind dat ik er bijna zelf over zou gaan nadenken

@ Dcreator ;
Nee sorry, ik ben niet zo'n fan van parkingmeets. Heel af en toe bezoek ik eens zo'n meeting maar ik vind de heen- en terugrit altijd veel leuker
@ Bimmerbob ;
Da's een goeie tip, thanks !
Vandaag de eerste rondjes van het jaar weer gereden..werd weer eens tijd !

Nee sorry, ik ben niet zo'n fan van parkingmeets. Heel af en toe bezoek ik eens zo'n meeting maar ik vind de heen- en terugrit altijd veel leuker

@ Bimmerbob ;
Da's een goeie tip, thanks !
Vandaag de eerste rondjes van het jaar weer gereden..werd weer eens tijd !

De ring is toch wel je vaste stekkie ofniet?:P
bijna al je foto's zijn op de ring haha:D
bijna al je foto's zijn op de ring haha:D