zwarte rook (INLAATSPRUITSTUK)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Tuncer

zwarte rook (INLAATSPRUITSTUK)

Bericht door Tuncer » 26 mar 2013, 16:43

hallo

ik heb een paar vragen dr zit een scheur in de inlaatspruitstuk van mijn 320d van bj 2002
zodra ik boven de 2500 toeren ga begint hij te zwart te roken wanneer die stationeeer draait of onderde 2500 toeren is is er helemaal geen rook komt dat door de scheur in de inlaatspruitstuk? zo niet wat zou de oorzaak van het zwarte rook kunnen zijn? en mijn laatste vraag is ik wil het inlaatspruitstuk vervangen wat er nu opzit is met klep is het messchien beter eentje zonder klep dr op te zetten?
alvast heelerg bedankt voor jullie reacties
mvg,
Tuncer

AlexS

Re: zwarte rook (INLAATSPRUITSTUK)

Bericht door AlexS » 26 mar 2013, 19:04

De rook lijkt me simpelweg de uitlaatrook die via de EGR in de inlaat komt. De 'klep' waar je over spreekt, bedoel je daarmee de beruchte swirl flaps?

Meningen erover zijn verdeeld, wel of niet plaatsen. Genoeg te vinden erover hier op t forum.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Tuncer

Bericht door Tuncer » 27 mar 2013, 00:18

ja de swirl flaps bedoel ik wat is volgens jou het verstandigst en de zwarte rook dat is niet normaal neem ik aan wat kan ik eraan doen om het te verhelpen het is best wel veel rook
Laatst gewijzigd door Rene08 op 27 mar 2013, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten

Dutchbird

Bericht door Dutchbird » 27 mar 2013, 17:55

Als die valse lucht trekt door de scheur in het inlaatspruitstuk zou die behoorlijk kunnen gaan roken ja

AlexS

Bericht door AlexS » 27 mar 2013, 21:57

Sowieso dat inlaatspruitstuk vervangen lijkt me. Dan eens kijken hoe de auto werkt.

Swirl flaps, tja.. Mijn mening is dat ze er vast niet helemaal voor niks opzitten, maar dat er veel problemen mee zijn is zonder twijfel. Weglaten schijnt geen problemen te geven, maar er schijnen gemodificeerde te zijn, die niet-/nauwelijks defect gaan. Lees hiervoor de diverse onderwerpen in het forum even door.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”